Για να νιώσει κανείς ασφαλής στο βενζινάδικο πρέπει να συνοδεύεται από κάποιον ειδικό στις ηλεκτρονικές συσκευές. Εκείνος μπορεί να ψυχανεμιστεί αν η αντλία επηρεάζεται από κάποια άλλη συσκευή: με το τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης ο πρατηριούχος στέλνει σήμα που παραποιεί τις ποσότητες ή επαναφέρει την κανονική ροή των καυσίμων. Ο κλάδος λοιπόν εξελίσσεται: ως πέρυσι για να νιώσει κανείς ασφαλής στο βενζινάδικο έπρεπε να συνοδεύεται από χημικό μηχανικό. Εκείνος μπορούσε να διαπιστώσει αν έχουν βελτιωθεί οι ιδιότητες της βενζίνης, αν δηλαδή το υγρό έχει ανακατωθεί με αναψυκτικό, αν η σούπερ αμόλυβδη είναι όντως «σούπερ» και αν το πετρέλαιο θέρμανσης είναι μπογιατισμένο. Δεν έχουμε παράπονα. Κάθε φορά που αποκαλύπτεται ένα κύκλωμα κλοπής εμφανίζεται λάβρος ένας υπουργός ο οποίος απειλεί τους κλέφτες με αυστηρά νομοσχέδια, με πρόστιμα και λαιμητόμο. Ετσι και τώρα _ μόλις οι πρατηριούχοι κατήγγειλαν κυκλώματα που τοποθετούν μηχανάκια στις αντλίες, ανέλαβε δράση ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Εντός διμήνου, λέει, θα τους έχει τακτοποιήσει όλους.
Οι άτιμοι πρατηριούχοι έκαναν ένα βασικό λάθος. Ως τώρα έκλεβαν τον καταναλωτή. Με την καινούργια τεχνολογία κλέβουν και το κράτος. Παρακρατώντας από κάθε πελάτη το 5% της ποσότητας φτιάχνουν ένα απόθεμα το οποίο πωλούν ξανά, χωρίς να αποδώσουν στην Εφορία τα δέοντα. Αντιγράφουμε από το ρεπορτάζ: «Αν ένα πρατήριο πουλάει ετησίως 6 εκατ. λίτρα βενζίνης, το 5% της κλοπής ισοδυναμεί µε 300.000 λίτρα. Με µέση τιµή βενζίνης το 1,58 ευρώ, ο συγκεκριµένος επιχειρηµατίας βάζει στην τσέπη γύρω στα 477.000 ευρώ µαύρα». Τα βενζινάδικα απέκτησαν ένα επιπλέον προβληματάκι εδώ και έναν χρόνο. Πρέπει να εκδίδουν αποδείξεις. Πριν δήλωναν κύκλο εργασιών όσο ήθελαν και σπανίως γίνονταν έλεγχοι στα παραστατικά. Δεν διασταυρώνονταν τα νούμερα, να διαπιστωθεί πόσοι τόνοι φεύγουν από το διυλιστήριο, πόσοι μεταφέρονται με το βυτιοφόρο, πόσοι αποθηκεύονται στις δεξαμενές του πρατηρίου και τι γράφει τελικά η ταμειακή μηχανή. Μα δεν υπήρχε ταμειακή μηχανή, πώς να γίνει έλεγχος;
Στο υπουργείο Ανάπτυξης πολύ θορυβήθηκαν από το νέο σύστημα κλοπής των βενζινοπωλών. Η αντίδραση ήταν ακαριαία. Ανακοίνωσαν λοιπόν ότι θα βάλουν πρόστιμο διπλάσιο από το ποσοστό της κλοπής. Αν δηλαδή το μηχανάκι κλέβει 5% του τζίρου, τότε το πρόστιμο θα είναι ύψους 10%. Θα βάλουν και μια απειλή φυλάκισης ως 5 χρόνια. Επιπλέον θα κινείται η διαδικασία άρσης της άδειας λειτουργίας του πρατηρίου από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Με τούτα απειλεί τους βενζινοκλέφτες ο κ. Χρυσοχοΐδης, όμως έχουμε μια υποψία για το πού θα καταλήξει η καλή του ιδέα. Ωσπου να εκδικαστεί η υπόθεση το πρατήριο θα έχει γραφτεί σε άλλο όνομα. Παράλληλα κάποιος τοπικός άρχοντας θα αναλάβει να σβήσει το πρόστιμο. Ιστορίες φαντασίας; Οχι. Ο διάσημος περιφερειάρχης του Βορρά έχει καταδικαστεί για τη διαγραφή ανάλογου προστίμου: είχε κάνει το χατίρι σε κάποιον πρατηριούχο που νόθευε αλλά μετά κλαιγόταν. Το πολιτικό πρόσωπο επανεξελέγη πανηγυρικά και το πρόστιμο παρέμεινε σε σμίκρυνση.
Μπορούμε να υποψιαστούμε την επιχειρηματολογία στο υπουργείο Ανάπτυξης: «Μα, εμείς κάναμε 50 ελέγχους». Δεν επαρκούν αυτοί οι έλεγχοι, κυρίως γιατί γίνονται ευκαιριακά. Για να είμαστε σίγουροι ότι δεν γίνεται νοθεία ή άλλου είδους απάτη, θα έπρεπε να διοριστεί ένας ελεγκτής, απόφοιτος του Κατηχητικού, σε κάθε πρατήριο. Σε δεύτερη φάση θα έπρεπε να εισπράττονται τα πρόστιμα. Γιατί από τις μαχητικές λίστες που δημοσιοποιούνται (αναφερόμαστε στις λίστες με τους παραβάτες που νοθεύουν και κλέβουν) λείπει το βασικό. Ποιος από αυτούς έχει καταβάλει το αντίτιμο; Τίνος το πρατήριο σφραγίστηκε στ’ αλήθεια και όχι στα χαρτιά; Τρόμαξε λοιπόν κανείς από τις νομοθετικές απειλές του κ. Χρυσοχοΐδη;