Αισθητά μικρότερος σε σχέση με πέρυσι είναι ο αριθμός των πολιτών που προσέρχονται στις Εφορίες προκειμένου να καταθέσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους και να αποφύγουν την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με εφοριακούς υπαλλήλους εφέτος δεν έχουν επαναληφθεί τα γεγονότα του 2009, όταν η μεγάλη αύξηση των τελών κυκλοφορίας οδήγησε δεκάδες χιλιάδες φορολογούμενους στην κατάθεση πινακίδων και στην απόσυρση οχημάτων από την κυκλοφορία. Υπολογίζεται πως στο τελευταίο δίμηνο του 2009 κατατέθηκαν περίπου 160.000 πινακίδες.

Πάντως, η κατάργηση από φέτος των κριτηρίων παλαιότητας, η υιοθέτηση του κριτήριο του κυβισμού με αναλογικό τρόπο και η ενσωμάτωση του ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού επέφεραν μείωση των τελών κυκλοφορίας για 3,2 εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων και φρέναρε την απόσυρση οχημάτων.

Τα στοιχεία που έχουν στην διάθεσή τους οι κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών καταδεικνύουν πως εφέτος τα προς απόσυρση οχήματα προσεγγίζουν τις 50.000 και σημαντικό μέρος εξ αυτών αφορά σε οχήματα που κατέχουν οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τα οποία τίθενται εκτός κυκλοφορίας, ώστε να μην επιβαρυνθούν με τα αυξημένα τέλη.

Οι έμποροι και εισαγωγείς αυτοκινήτων διαθέτουν στόλο αυτοκινήτων που έχουν παραμείνει αδιάθετα λόγω της χαμηλής ζήτησης. Πολλοί επιλέγουν να προχωρήσουν σε κατάθεση πινακίδων ώστε να μην καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως παύουν να έχουν στην κατοχή τους τα συγκεκριμένα οχήματα. Ουσιαστικά θέτουν προσωρινά εκτός αγοράς μέρος του στόλου τους, μέχρι να βρεθεί αγοραστής.

Τι προβλέπει ο νόμος

Ο νόμος προβλέπει ότι, για την κατάθεση πινακίδων στην Εφορία, ο ιδιοκτήτης ΙΧ πρέπει να προσκομίσει:

– Τις πινακίδες.

– Την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

– Την ταυτότητά του ή σχετική εξουσιοδότηση αν ο ίδιος δεν είναι ο ιδιοκτήτης.

– Υπεύθυνη δήλωση για το πού θα έχει εγκατεστημένο το αυτοκίνητο (σε κάποιες περιπτώσεις ζητείται Ε9).