Αν κάποιος βρισκόταν το βράδυ του περασμένου Σαββάτου έξω από την αίθουσα Δαναός θα έτριβε τα μάτια του από τον συνωστισμό. Αμέτρητοι ήταν οι θεατές που είχαν μόλις δει την ταινία του Τομ Χόλαντ «Ο λόγος του βασιλιά», με τους εκπληκτικούς Κόλιν Φερθ και Τζέφρεϊ Ρας στους ρόλους (αντιστοίχως) του τραυλού βασιλιά της Αγγλίας Γεωργίου Στ’ και του λογοθεραπευτή του, Λάιονελ Λογκ. Σε τρεις μόνο αίθουσες και με… καριέρα δυο εβδομάδων, ο «Λόγος του βασιλιά» έχει κόψει περίπου 14.000 εισιτήρια.
Δυστυχώς, η εικόνα έξω από τον Δαναό δεν είναι ο κανόνας, αλλά η εξαίρεση. Η κινηματογραφική κίνηση όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο έχει πέσει κάθετα σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά. Μάλιστα, άνθρωπος που βρίσκεται επί χρόνια στα κινηματογραφικά πράγματα ανέφερε στο «Βήμα» ότι τα εισιτήρια που κόπηκαν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου ήταν κατά 50% λιγότερα από πέρυσι: εφέτος κόπηκαν 240.000 εισιτήρια, ενώ την ίδια ακριβώς περίοδο του 2009 είχαν κοπεί περί τα 500.000.
Για την απειλή του downloading έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν. Τώρα, η οικονομική κρίση βοηθάει ακόμη περισσότερο στην απομάκρυνση του κοινού από την αίθουσα. Πολύς κόσμος δείχνει να αποφεύγει την ψυχαγωγία, να τη θεωρεί πολυτέλεια για την τσέπη του. «Τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα» σχολιάζει ο παραγωγός Διονύσης Σαμιώτης αναφερόμενος ειδικότερα στην ελληνική παραγωγή. Σύμφωνα με τον κ. Σαμιώτη οι ακριβές ελληνικές παραγωγές αδικούνται από τον νέο κινηματογραφικό νόμο εφόσον με τα καινούργια δεδομένα δεν προβλέπεται επιστροφή φόρου στις αίθουσες και στον διανομέα. «Είναι λάθος να σπάει η αλυσίδα παραγωγή – διανομή – αίθουσα, γιατί έτσι κανείς από τους τρεις δεν θα έχει κέρδος» σημειώνει..
Το «Ζητείται ψεύτης» του Ιεροκλή Μιχαηλίδη, μια σύμπραξη των εταιρειών ODEON και Village, κυμάνθηκε στα 45.000 εισιτήρια πανελλαδικώς κατά τη διάρκεια του περασμένου τετραημέρου _ από τις 23, που έκανε πρεμιέρα, ως τις 26 Δεκεμβρίου. Αν και το νούμερο φαντάζει εντυπωσιακό, δεν είναι, από τη στιγμή που η ταινία διανεμήθηκε σε παραπάνω από 100 ελληνικές αίθουσες.
Ενα ακόμη χαρακτηριστικό συμβάν που δηλώνει την κρίση αλλά και τη δυσκολία της επικράτησης των μεμονωμένων αιθουσών είναι αυτό που συνέβη σε κεντρική αίθουσα του Παγκρατίου την περασμένη Παρασκευή. Η αίθουσα πρόβαλλε δύο ταινίες σε κοινό πρόγραμμα, την κορεατική «Ποίηση» και το αυστραλέζικο «Δέντρο που ψιθύριζε». Στην απογευματινή προβολή της «Ποίησης» οι μοναδικοί θεατές ήταν δύο ζευγάρια. Οταν τελείωσε η προβολή, ο υπεύθυνος της αίθουσας πρότεινε στο ένα από τα δυο ζευγάρια να παραμείνει για να παρακολουθήσει και την άλλη ταινία δωρεάν, καθώς δεν είχε εμφανιστεί άλλος πελάτης.