Αναπόφευκτη θεωρούν οι ασφαλιστικές εταιρείες την είσοδο στο συνταξιοδοτικό σύστημα μέσα στην επόμενη τριετία, εκτιμώντας ότι οικοδομείται σύστημα στο οποίο κάθε πολίτης θα έχει το δικό του συνταξιοδοτικό λογαριασμό.
Ο πρόεδρος Επιτροπής Ζωής, Υγείας, Συντάξεων και Τραπεζοασφαλειών της Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Αλ. Σαρρηγεωργίου σημείωσε στο συνέδριο του Economist σήμερα την ανάγκη άμεσης λήψης διαρθρωτικών μέτρων προκειμένου να επιτραπεί η οικοδόμηση ενός τέτοιου συστήματος συντάξεων και σημείωσε ότι για να επιτευχθεί αυτό, «πρέπει να δημιουργηθούν τρεις πυλώνες: φορολογικά κίνητρα, θεσμικό πλαίσιο και εποπτεία».
Σύμφωνα με τον κ. Σαρρηγεωργίου, ο καταλληλότερος φορέας για την υλοποίηση αυτού του κεφαλαιοποιητικού συστήματος είναι η ιδιωτική ασφάλιση. «Ο χώρος της ιδιωτικής ασφάλισης μπορεί άμεσα να δώσει τη λύση που χρειάζεται. Η ιδιωτική ασφάλιση είναι πρόθυμη να συζητήσει άμεσα με την πολιτεία την προοπτική συνεργασίας, έτσι ώστε ν’ αναπτυχθεί ένας ουσιαστικός συμπληρωματικός ρόλος ασφάλισης υγείας» υποστήριξε ο κ. Σαρρηγεωργίου.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι «η λύση του ασφαλιστικού χρειάζεται αύξηση της αποταμίευσης. Και για να επιτευχθεί αυτό, απαιτούνται φορολογικά κίνητρα. Στη διαχείριση αυτού του συστήματος μπορεί να προσφέρει έτοιμες λύσεις η ιδιωτική ασφάλιση μέσα σε ένα θεσμικό πλαίσιο που θα καθορίσει και θα εποπτεύσει η πολιτεία».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Αllianz Ελλάδος κ. Π. Παπανικολάου στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση των μελλοντικών στόχων της εταιρείας ανέφερε ότι το άνοιγμα της αγοράς των συντάξεων θα πρέπει να θεωρείται αναμενόμενη εξέλιξη μέσα στα επόμενα χρόνια.
Ο ίδιος ανέφερε την ανάπτυξη της αγοράς των συντάξεων ως έναν από τους λόγους για τους οποίους βλέπει η εταιρεία ότι θα επιτύχει τους στόχους της για μέση ανάπτυξη γύρω στο 10% μέσα στην επόμενη τριετία.
Η αγορά των συντάξεων εκτιμάται ότι είναι μια δυνητική αγορά η οποία στα επόμενα 5 με 10 χρόνια θα κυμανθεί μεταξύ 7 και 10 δισ. ευρώ, ανάλογα πάντα με την ταχύτητα των εξελίξεων και το ρυθμό ανάκαμψης της Ελληνικής οικονομίας. Η εταιρεία εκτιμά πως «οι πιο έτοιμοι» θα διεκδικήσουν μερίδιο στην αγορά, «αλλά ο κλάδος δεν μπορεί να διανύσει τη διαδρομή αυτή χωρίς την ενεργή υποστήριξη της πολιτείας».
Ο Έλληνας οφείλει να σκεφθεί και να πράξει πιο υπεύθυνα. Οφείλει να πει ότι «η σύνταξη είναι τελικά δική μου υπόθεση και πρέπει να φροντίσω για το μέλλον μου γιατί κανείς άλλος δεν πρόκειται να το κάνει για λογαριασμό μου» όπως ανέφερε ο κ. Παπανικολάου προσθέτοντας ότι από την πλευρά της η πολιτεία έχει χρέος να εξασφαλίσει εστιασμένα φορολογικά κίνητρα σε προϊόντα σύνταξης, προϊόντα ειδικών προδιαγραφών, που διασφαλίζουν τον προνοιακό χαρακτήρα της παροχής.
Σημειώνεται τέλος ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψη της τρόικας στη χώρα μας υπήρξε συνάντηση με τους εκπροσώπους της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, αλλά δεν έγινε συζήτηση για κάποιο από αυτά τα θέματα παρά μόνο ενημέρωση από τους ασφαλιστές για τις θέσεις τους.
Η συζήτηση όμως δεν τελείωσε, και η συνάντηση είχε ολοκληρωθεί με την επισήμανση από την πλευρά της τρόικας ότι σε τρεις μήνες θα ξανασυζητήσουν για τις εξελίξεις στον κλάδο.
Αυξήσεις στα ασφάλιστρα οχημάτων το 2011
Αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών έρχονται από την 1η μέρα του νέου χρόνου και οι αυξήσεις αυτές, όπως εκτιμούν οι ασφαλιστικές εταιρείες, θα κυμανθούν γύρω στο 4% με 5%, ενώ κάποιες άλλες κατηγορίες ασφαλίστρων ενδεχομένως να μειωθούν.
Οι ασφαλιστικές επισημαίνουν ότι σημαντική αιτία της ανόδου πέρα από την άνοδο των ορίων ασφαλιστικής κάλυψης είναι η άνοδος του ΦΠΑ στις υπηρεσίες που σχετίζονται με τις αποζημιώσεις και αναμένεται να συμβάλλουν στην επιβάρυνση του ασφαλίστρου.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία, τα ελάχιστα ποσά της υποχρεωτικής ασφάλισης αναπροσαρμόζονται εκ νέου από 1ης Ιανουαρίου 2011 και καθορίζονται στα 750.000 ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και 750.000 ευρώ ανά ατύχημα σε περίπτωση υλικής ζημιάς, ενώ από 1ης Ιουνίου 2012 τα παραπάνω ποσά ανεβαίνουν στο 1 εκατ. ευρώ ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και σε 5 εκατ. ευρώ ανά ατύχημα.