«Χρειαζόμαστε την τέχνη για να μη μας σκοτώσει η αλήθεια» λέει ο Γκόγια- η φράση ακούγεται στο «Κόκκινο» του Τζον Λόγκαν, διά στόματος Ρόθκο/Σταμάτη Φασουλή.
* * *
Βραβείων συνέχεια με τον Φασουλή να κερδίζει αυτό της σκηνοθεσίας για το «Τρίτο Στεφάνι» και τον σκηνοθέτη Αντώνη Αντύπα για το σύνολο του έργου του.
Την Ελένη Κοκκίδου για τη «Γυναίκα της Πάτρας» και τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο για τη «Λυσιστράτη», τον Γιάννη Τσίρο για τα «Μάτια 4», τον Δημήτρη Ημελλο, τη Δέσποινα Κούρτη, τον Δημήτρη Λιγνάδη…
* * *
Η πολύωρη τελετή που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα δεν μπόρεσε να ξεφύγει από τη μάστιγα της έλλειψης οργάνωσης. Ας μελετήσει σοβαρά κάποιος τον τρόπο με τον οποίο γίνονται παρόμοιες εκδηλώσεις στο εξωτερικό και ας προσπαθήσει να τις αντιγράψει.
* * *
Μια απόπειρα, έστω, προσαρμογής στην ελληνική πραγματικότητα ενδέχεται να φέρει καλύτερα αποτελέσματα. Διότι οι προθέσεις είναι πάντα καλές και αγαστές…
* * *
Μία ημέρα μετά το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου, και ο Αντώνης Αντύπας παρουσίασε το άρτι εκδοθέν λεύκωμα για τα «20 χρόνια Απλό Θέατρο» μαζί με τη «Μουσική για το θέατρο» της Ελένης Καραΐνδρου, που περιλαμβάνει πρωτότυπες ηχογραφήσεις από 22 θεατρικές παραστάσεις, όλες σε σκηνοθεσία του ιδίου.
* * *
Ο Χάρολντ Πίντερ, ο Μπράιαν Φρίελ, ο Γιώργος Διαλεγμένος, ο Γιώργος Πάτσας, η Αλέκα Παΐζη, η Μάνια Παπαδημητρίου, ο Δημήτρης Καταλειφός και η Ράνια Οικονομίδου είναι τα πιο καθοριστικά, ίσως, πρόσωπα της ταυτότητας του Απλού Θεάτρου της τελευταίας εικοσαετίας με τα έργα, τις παραστάσεις και τις ερμηνείες τους… * * *
Σε αυτή τη δεύτερη φάση της ζωής του- μια που προηγήθηκε η οκταετία της συνεργασίας του Αντύπα με τον Χρήστο Πολίτητο θέατρο πίσω από την Πάντειο πήρε τη θέση του μέσα στον αθηναϊκό θεατρικό χάρτη, έδωσε και συνεχίζει να δίνει το στίγμα του. * * *
Γεμάτο φωτογραφίες και αποσπάσματα από κριτικές, το λεύκωμα (από τις εκδόσεις Μικρή Αρκτος) συνοδεύεται από ένα διπλό CD, με την Αλέκα Παΐζη από τη «Διήγηση της Υπηρέτριας Τσερλίνε» του Χέρμαν Μπροχ, μια παράσταση-σταθμό…
* * *
Οσο για τις μουσικές της Καραΐνδρου, καλύπτουν σχεδόν μία εικοσιπενταετία, με πρώτη την παραγγελία για την παράσταση με το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Νίκη» και τελευταίο τον «Επιστάτη» που μόλις έκανε πρεμιέρα.
* * *
Αυτή η «φωνή του λευκώματος» συνοδεύεται και από τρία CD.
* * *
Ενας χρόνος κλείνει αύριο από τον θάνατο του Γιάννη Μόραλη (στη φωτογραφία), του μεγάλου Ελληνα, που έγραφε με το δεξί και ζωγράφιζε με το αριστερό. * * *
«Μια φορά,πριν πολλά χρόνια» είχε διηγηθεί ο ίδιος, «είχα χτυπήσει το αριστερό μου χέρι και έπρεπε να σχεδιάσω δύο πορτρέτα.Σκέφθηκα λοιπόν ότι,αφού γράφω με το δεξί,θα μπορώ να ζωγραφίσω και με το δεξί…Οταν τελείωσα τα πορτρέτα,τα είδε ο Τσαρούχης και μου είπε:“Αυτά είναι τα καλύτερα που έχεις κάνει ποτέ!”».