Στις χώρες με τις χαμηλότερες επιδόσεις των μαθητών σε κρίσιμα επιστημονικά πεδία όπως τα Μαθηματικά, η κατανόηση κειμένου και οι φυσικές επιστήμες, εξακολουθεί να βρίσκεται η Ελλάδα σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Διεθνούς Προγράμματος για την Αξιολόγηση των Μαθητών – PISA (Programme for International Student Assessment). Το πρόγραμμα «μετράει» τις μαθητικές επιδόσεις στις 34 χώρες μέλη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2009. Συγκριμένα η Ελλάδα:

Είναι 25η στην κατανόηση κειμένου με μέσο όρο επίδοσης 483 μονάδες (μ.ο. χωρών του ΟΟΣΑ 493 μονάδες, 1η η Κορέα με 539 μονάδες και τελευταίο το Μεξικό με 425 μονάδες).

Είναι 30η στα μαθηματικά με μέσο όρο επίδοσης 466 μονάδες (μέσος όρος χωρών 496 μονάδες, 1η η Κορέα με 546 μονάδες και τελευταίο το Μεξικό με 419 μονάδες).

Είναι 30η στις φυσικές επιστήμες με μέσο όρο επίδοσης 470 μονάδες (μέσος όρος χωρών 501 μονάδες, 1η η Φιλανδία με 554 μονάδες και τελευταίο το Μεξικό με 416 μονάδες).

Οπως προκύπτει απο τα στοιχεια της έρευνας, η Ελλάδα βρίσκεται περίπου στην ίδια θέση που κατείχε τις προηγούμενες χρονιές, εμφανίζει όμως μια σημαντική βελτίωση στην επιδοση των μαθητών στα μαθηματικά σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα του Οργανισμού που έγινε το 2003. Μικρή βελτίωση υπάρχει και στην κατανόηση κειμένου, αλλά στις φυσικές επιστήμες οι Ελληνες μαθητές «έπεσαν» σε χαμηλοτερη θέση σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2006. Πάντως, τα στοιχεια του ΟΟΣΑ δείχνουν ότι στη χώρα μας η κοινωνικό-οικονομικό κατάσταση του μαθητή δεν αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει άμεσα τις επιδόσεις του όπως ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ