Στο 4,9% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός το Νοέμβριο, έναντι 5,2% τον Οκτώβριο. O εναρμονισμένος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 4,8% από 5,2% τον προηγούμενο μήνα.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Νοεμβρίου 2010, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2009, προκύπτει αύξηση 4,9%, έναντι αύξησης 2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Νοέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2010, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκάμηνου Δεκεμβρίου 09 – Νοεμβρίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Δεκεμβρίου 08 – Νοεμβρίου 09, παρουσίασε αύξηση 4,5%, έναντι αύξησης 1,2%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 4,9% το μήνα Νοέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,2% της ομάδας«Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη : γιαούρτι, φρούτα νωπά.

β) Κατά 19% της ομάδας«Αλκοολούχα ποτά και καπνός» , λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.

γ) Κατά 2,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» , λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 5,9% της ομάδας «Στέγαση» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

ε) Κατά 2,0% της ομάδας«Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 0,4% της ομάδας«Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.

ζ) Κατά 15,6% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών.

η) Κατά 1,8% της ομάδας «Επικοινωνίες» , λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.

θ) Κατά 1,2% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.

ι) Κατά 0,1% της ομάδας «Εκπαίδευση» , λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .

ια) Κατά 2,9% της ομάδας«Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

ιβ) Κατά 4,8% της ομάδας«Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Νοέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

Από τις αυξήσεις των δεικτών :

α) Κατά 0,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» , λόγω αύξησης , κυρίως, των τιμών στα λαχανικά νωπά και πατάτες νωπές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 0,7% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» , λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 0,5% της ομάδας«Στέγαση» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως στο πετρέλαιο θέρμανσης.

δ) Κατά 0,3% της ομάδας«Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των οικιακών υπηρεσιών.

ε) Κατά 0,5% της ομάδας«Μεταφορές» , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ