Μιλώντας προς «Το Βήμα» για τη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας» ο κ. Ν. Βερόπουλος , πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αφοι Βερόπουλοι ΑΕΒΕ, «τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μεγάλες αλυσίδες και τα καταστήματα discount κερδίζουν μερίδιο από τα μικρομεσαία καταστήματα τροφίμων διότι αποδεικνύεται ότι έχουν καλύτερες προσφορές, καλύτερες τιμές και μεγαλύτερη ποικιλία». Και σημειώνει ότι «υπάρχει εμφανής ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και το βλέπουμε στα μερίδιά μας. Υπάρχει μείωση του τζίρου στα επώνυμα το οποίο όμως σημαίνει δύο πράγματα:και μείωση της κατανάλωσης σε τεμάχια και μείωση της τιμής ανά τεμάχιο».

Φαίνεται πάντως όπως λέει ότι «κατηγορίες που έχουν νιώσει πιο έντονα την κρίση είναι τα καλλυντικά,τα είδη σπιτιού και είδη που δεν είναι απαραίτητα στην καθημερινότητα.Γενικώς οι καταναλωτές έχουν επαναπροσδιορίσει τις ανάγκες τους και έχουν γίνει πιο επιλεκτικοί στις αλυσίδες που εμπιστεύονται εδώ και χρόνια- δηλαδή επιλέγουν να ψωνίζουν εκεί όπου νιώθουν εμπιστοσύνη». Από την πλευρά του ο κ. Κ.

Μαχαίρας, διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ- η εταιρεία του δίνει τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας» -, εκτιμά ότι «οι πωλήσεις αυτής της κατηγορίας των προϊόντων θα συνεχίσει να αυξάνεται. Συνεχώς εμφανίζονται νέοι κωδικοί. Παράλληλα η αξία των επώνυμων προϊόντων πέφτει και η αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανεβαίνει». Τονίζει χαρακτηριστικά ότι «όσο πιο ισχυρή είναι μια αλυσίδα τόσο μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων τέτοιων προϊόντων έχει». Και φυσικά «οι ίδιες οι αλυσίδες σουπερμάρκετ τα σπρώχνουν δυνατά».

Ο κ. Αρ. Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Μετρό ΑΕ (Μy Μarket), υποστηρίζει ότι «η αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί επιλογή του ίδιου του καταναλωτή, ο οποίος τα βλέπει ως εναλλακτική λύση απέναντι στα ακριβότερα επώνυμα. Η αγορά ενός προϊόντος ιδιωτικής ετικέτας δίνει συχνά διέξοδο στον καταναλωτή, επιτρέποντάς του να συνεχίζει να αγοράζει προϊόντα που αλλιώς θα αναγκαζόταν να περικόψει». Και προσθέτει πως «τα στοιχεία μας δείχνουν ότι σημαντικό μέρος της μείωσης του τζίρου μας οφείλεται ακριβώς στη μετατόπιση των αγορών του πελάτη σε φθηνότερα προϊόντα. Θεωρούμε όμως ότι αν δεν του προσφέραμε αυτή την επιλογή, οι αγορές του θα ήταν ακόμη μικρότερες».