Με στόχο την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών στο 10% του ΑΕΠ το 2012 και στο 16% μέχρι το 2014 η κυβέρνηση θα παρουσιάσει την ερχόμενη Τετάρτη τη νέα εθνική στρατηγική, που θα προβλέπει την υιοθέτηση ενός εθνικού brand και την ανασύνταξη των δημόσιων φορέων που υπηρετούν την εξωστρέφεια. Ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Eurobank με καλεσμένες τις διοικήσεις όλων των εξαγωγικών φορέων της χώρας που εκπροσωπούν τις 250 μεγαλύτερες ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, εκτός από το πλάνο προώθησης των ελληνικών προϊόντων ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός Ταμείου Εξωστρέφειας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας στην εγχώρια αγορά.
Από την πλευρά της η Eurobank ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα με την κωδική ονομασία «Go International», το οποίο εκπονήθηκε από κοινού με τους τρεις εξαγωγικούς φορείς της χώρας, τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων (ΠΣΕ), τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ). Στόχος του Προγράμματος είναι η ενίσχυση των οικονομικών και εμπορικών συνεργασιών των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων στις αγορές του εξωτερικού και ειδικότερα στις 7 χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης όπου ο όμιλος της Eurobank έχει παρουσία: Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Πολωνία, Ουκρανία, Τουρκία και Κύπρο.
Απευθυνόμενος προς τους εξαγωγείς, ο κ. Χρυσοχοίδης επισήμανε ότι «πριν δύο μήνες ξεκινήσαμε έναν αδιαμεσολάβητο, ανοιχτό διάλογο με εσάς, τους εξαγωγείς, που κάνετε πράξη την Ελλάδα της εξωστρέφειας, του δυναμισμού και των ανοιχτών συνόρων. Μαζί χτίσαμε βήμα βήμα μια συνεκτική στρατηγική. Οι δικές σας απόψεις, οι δικοί σας προβληματισμοί, και οι δικές σας ιδέες διαμόρφωσαν την εθνική μας στρατηγική για τις εξαγωγές». Μάλιστα, τους ενημέρωσε ότι η νέα Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές θα παρουσιαστεί την επόμενη Τετάρτη, παρουσία του Πρωθυπουργού, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «για πρώτη φορά καταρτίζεται ένα συνεκτικό σχέδιο που καλύπτει συνολικά την έννοια της εξωστρέφειας και όλες τις παραμέτρους της. Από την υιοθέτηση ενός εθνικού brand μέχρι την ανασύνταξη των δημόσιων φορέων που υπηρετούν την εξωστρέφεια».
«Η εξωστρέφεια και η καινοτομία αποτελούν όρους επιβίωσης για την ελληνική οικονομία» τόνισε ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Σπύρος Κουβέλης, επισημαίνοντας ότι πρόκειται ουσιαστικά για «τις στρατηγικές διεξόδους αντιμετώπισης του διαρκώς εντεινόμενου διεθνούς ανταγωνισμού και της οικονομικής κρίσης, ειδικά στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία. Με κύριες κατευθύνσεις την στήριξη των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στα διεθνή δίκτυα, την αποτελεσματική προώθηση των ελληνικών συμφερόντων και τη διεύρυνση της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό και παράλληλα την προσέλκυση επενδύσεων, μέσω της ανάδειξης των δυναμικών τομέων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας, το υπουργείο Εξωτερικών συμμετέχει ενεργά στη συλλογική προσπάθεια όλων μας για την ενίσχυση της καινοτομίας και της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank EFG κ. Ν. Νανόπουλος επεσήμανε ότι «το μεγάλο ζητούμενο – εκτός από τη σταθεροποίηση – είναι η ανάπτυξη, και το πώς θα βγούμε από τη βαθειά ύφεση που μαστίζει την οικονομία μας. Εμείς στην Eurobank, από την Άνοιξη του 2009, δηλαδή πριν ακόμα ξεσπάσει η κρίση, διατυπώσαμε τις προτάσεις μας για ένα νέο, διαφορετικό από το παρελθόν, αναπτυξιακό πρότυπο στηριγμένο στην εξωστρέφεια, τη γνώση, την καινοτομία, με κινητήρια δύναμη έναν σύγχρονο και δυναμικό ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα».
Ο κ. Νανόπουλος σημείωσε χαρακτηριστικά πως «οι απαραίτητες παρεμβάσεις και αλλαγές θα πρέπει να αγγίζουν το σύνολο της οικονομίας και κοινωνίας, και νευραλγικούς τομείς όπως για παράδειγμα τη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ή το σύστημα εκπαίδευσης και απόκτησης δεξιοτήτων, που είναι απαραίτητες σε μια σύγχρονη οικονομία, όπως και τη δημιουργία κινήτρων για την καλλιέργεια της γνώσης και της καινοτομίας. Η χώρα μας θα πρέπει να αναδείξει τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα, να ανακόψει τη φυγή επενδύσεων στο εξωτερικό, και να προσελκύσει όχι μόνον διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, ή πόρους από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ, αλλά και ελληνικά επιχειρηματικά κεφάλαια, κινητοποιώντας και πείθοντας τους Έλληνες μεγάλους ή και μικρούς επενδυτές για τις δυνατότητες της οικονομίας μας».
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας κ. Ν. Καραμούζης, παρουσίασε όλες τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει τους τελευταίους 18 μήνες η Eurobank «η οποία είχε και έχει από χρόνια θέσει ως πρωταρχικό της στόχο την ανάπτυξη μακροχρόνιας, σταθερής και δημιουργικής σχέσης με την ελληνική επιχείρηση, την ελληνική επιχειρηματικότητα. Τον τελευταίο χρόνο πήραμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, της προώθησης της καινοτομίας και την ενίσχυση της συνεργασίας επιχειρήσεων με τα ερευνητικά κέντρα. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σ΄ αυτή την εξαιρετικά δυσμενή οικονομική συγκυρία, η Eurobank εκταμίευσε πάνω από 700 εκ. ευρώ ειδικά για χρηματοδότηση εξαγωγικών επιχειρήσεων, ενώ το δεκάμηνο του 2010 διακινήθηκαν μέσα από την Τράπεζά μας εξαγωγές ύψους € 1,5 δις (12% υψηλότερα από το αντίστοιχο το 2009)». Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Καραμούζης υπογράμμισε οτι «αποτελεί δέσμευσή μας, να στηρίξουμε την οικονομική εξωστρέφεια και τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Να ενισχύσουμε το δημιουργικό μας ρόλο στην οικονομία, όπως αρμόζει στη μεγαλύτερη Τράπεζα του Ιδιωτικού Τομέα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ