O Οτο βρίσκει την ερωμένη του Γκίλντα στο κρεβάτι με τον καλύτερό του φίλο Λίο. Αργότερα ο Λίο θα συλλάβει τον Οτο και την Γκίλντα ταραγμένους μετά το σεξ. Και εκείνη, αντί να τους ζητήσει ταπεινά συγγνώμη, αποδρά στη Νέα Υόρκη, αναζητώντας καταξίωση και ευτυχία στον γάμο της με τον Ερνεστ. Το έργο του Νόελ Κάουαρντ «Ο καλύτερος τρόπος να ζεις», γραμμένο το 1932, δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τα ερωτικά γαϊτανάκια που συντελούνται σήμερα εντός και εκτός σκηνής.

Εβδομήντα επτά χρόνια αργότερα, το έργο ενός άλλου Βρετανού, του Μάικ Μπάρτλετ, έμελλε να προκαλέσει πάταγο στο Royal Court Τheater του Λονδίνου: στο «CΟCΚ» ο Τζον συζεί επί επτά χρόνια με τον Α αλλά η σχέση τους περνάει κρίση και έτσι ο Τζον αυτή τη φορά ερωτεύεται γυναίκα. Τα διλήμματα κορυφώνονται με ένα παράξενο δείπνο. Συνδαιτυμόνες είναι όχι μόνο το ερωτικό τρίγωνο αλλά και ο πατέρας τού Τζον, ο οποίος θέλει να βγάλει τη γυναίκα από τη μέση και να ξανασμίξει ο γιος του με τον Α. Η Φαίη Ξυλά ως μοιραία Γκίλντα και η Ιωάννα Παππά ως μπερδεμένη στα γρανάζια ενός γκέι ζευγαριού μάς μιλούν για το πόσους ρόλους καλείται να υποδυθεί μια γυναίκα σήμερα.

Η περυσινή συμμετοχή της στη σαιξπηρική «Δωδέκατη νύχτα» που ανέβασε ο Θωμάς Μοσχόπουλος στάθηκε η αφορμή για να αποχωριστεί τα πλούσια μακριά μαλλιά της. «Τη στιγμή που έκοβα τα μαλλιά μου τόσο κοντά ένιωθα ότι απελευθερωνόμουν από κάτι που ακόμη δεν έχω ορίσει. Η πλούσια κόμη είναι ένα ακόμη κλισέ της θηλυκότητας» σχολιάζει. Επί σκηνής άλλωστε θα ανταγωνιστεί έναν άνδρα που διατηρεί μακροχρόνιο δεσμό με τον αγαπημένο της: «Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν ξέρεις με τι να τα βάλεις, δεν ξέρεις ποια είναι τα όπλα σου. Οι γυναίκες ζηλεύουν θανάσιμα η μία την άλλη, αλλά πώς μπορεί μια γυναίκα να ζηλέψει έναν άνδρα; Φυσικά, πάντα υπάρχουν άσοι στο γυναικείο μανίκι, όπως η τεκνοποίηση. Πολύ συχνά δυστυχώς ένα παιδί χρησιμοποιείται από ένα στρέιτ ζευγάρι για να αμβλύνει τη φθορά του χρόνου, ενώ οι ομοφυλόφιλοι έρχονται πιο βίαια αντιμέτωποι με το τέλος του έρωτα».

Ξεχωρίζει μια αγαπημένη της φράση από το έργο: «Σημασία δεν έχει με τι κοιμάσαι, αλλά με ποιον κοιμάσαι». Οσο για τα στερεότυπα που θέλουν τον άνδρα να είναι πολυγαμικός και τη γυναίκα να σκέφτεται τον γάμο από τα δέκα της, σημειώνει: «Με την ίδια λογική, είναι στη φύση μιας γυναίκας να ζει σε χαρέμι με άλλες εκατό αντιζήλους μόνο και μόνο επειδή γεννήθηκε στην Ανατολή;».

«Τα κανάλια έκαναν trendy την εγκυμοσύνη»

Από αριστερά, οι Ιωάννα Παππά, Δημήτρης Μοθωναίους, Μάκης Παπαδημητρίου και Γιώργος Κοτανίδης όπως εμφανίζονται στο «CΟCΚ»

Μπορεί η Φαίη Ξυλά όταν παντρευόταν εκτός… πλατό τον συμπρωταγωνιστή της στο σίριαλ του Μega «Τα μυστικά της Εδέμ» να ήταν έγκυος για τις ανάγκες του σεναρίου, τα κανάλια όμως επέμεναν ότι ο πελαργός θα χτυπούσε την πόρτα και του πραγματικού της σπιτιού. Τελικά τα «έγκυρα» ρεπορτάζ αποδείχθηκαν άλλη μία φορά ανακριβή . «Τα κανάλια έχουν κάνει trendy την εγκυμοσύνη» λέει. «Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί πρέπει να επιβάλλεις στο κοινό να παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξη της εγκυμοσύνης και ατέρμονες συζητήσεις για πορτμπεμπέκτλ.».

Αλλωστε η Γκίλντα, η ηρωίδα την οποία υποδύεται, απέχει από τον ρόλο της μάνας: «Το έργο γράφτηκε στις αρχές του ΄30, αλλά οι γυναικείες ανησυχίες και ανασφάλειες δεν άλλαξαν πολύ από τότε. Εχουν εμπεδώσει πολλά από τον φεμινισμό και την ψυχανάλυση, ωστόσο είναι αντιμέτωπες και με ένα επιπλέον άγχος:σήμερα μια γυναίκα κατακρίνεται αν δεν πάει καλά όχι μόνο στην προσωπική ζωή της αλλά και στην καριέρα της». Η ίδια, ενώ δηλώνει κυνηγός στη δουλειά της, προτιμά να είναι θήραμα στον ερωτικό τομέα: «Σε τελική ανάλυση, βαθιά μέσα μας παραμένουμε ζώα και λειτουργούμε ενστικτωδώς, μιλώντας άπταιστα τη γλώσσα του σώματος». ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η «Ο καλύτερος τρόπος να ζεις»: Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, τηλ. 210 5231.131.

η «CΟCΚ», Θέατρο Θησείον, Τουρναβίτου 7, τηλ. 210

3255.444. Πρεμιέρα:

19.1.2011.