«Η προκλητική περίοδος που διανύουμε σήμερα θα πρέπει να αφυπνίσει τα στελέχη για να διατηρήσουν τις εργασιακές τους θέσεις», όπως επισημαίνει η κυρία Γεωργία Καρτσάνηη οποία είναι πρόεδρος της επιτροπής Women in Business (WIB) του Ελληνο-Αμερικάνικου Εμπορικού Επιμελητηρίου και διευθύνουσα σύμβουλος της SARGIA Partners, η οποία επιπλέον ανάφερει τα σημεία – κλειδιά για την επιτυχία της γυναίκας – επιχειρηματία. Σκοπός της επιτροπής Women in Business (WIB) είναι η προώθηση των αποτελεσμάτων/επιτευγμάτων των γυναικών στελεχών στα επιχειρηματικά δρώμενα της χώρας καθώς και η ενημέρωση-εκπαίδευση και ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών για τη συνεχή ανάπτυξή τους.

_ Πόσο δύσκολη είναι η σημερινή εποχή για τα ελληνικά στελέχη;

«Η σημερινή εποχή είναι πρωτόγνωρα προκλητική μια που οι αλλαγές που βιώνουμε εδώ και 18 μήνες οδηγούν σε μεταμόρφωση του επιχειρησιακού περιβάλλοντος. Και καθώς διαφαίνεται αυξανόμενος ο ρυθμός πολυπλοκότητας, ρευστότητας και αβεβαιότητας στο επαγγελματικό πεδίο τα προσεχή χρόνια, τα στελέχη που θα επιβιώσουν θα είναι αυτά που επαναπροσδιορίζονται και προσαρμόζονται στις ανάγκες αυτής της νέας εποχής. Επιβήτορες θα είναι τα στελέχη “rainmakers” και “thought leaders” που εμφανώς συντελούν στην επιβίωση και ανάπτυξη των οργανισμών τους καλλιεργώντας στο έπακρο τις σχέσεις με τους πελάτες τους, και εφαρμόζοντας δημιουργικά και ευέλικτα μοντέλα λειτουργίας και ηγεσίας που μπορούν να ανταποκρίνονται γρήγορα και αποτελεσματικά στο μπαράζ των αλλαγών της αγοράς».

_ Πώς μπορούν τα στελέχη να ενδυναμώσουν την επαγγελματική τους εικόνα για να ξεχωρίσουν;
«Αυτή η περίοδος καλά είναι να αφυπνίσει τα στελέχη στο τι ταλέντα ζητάνε σήμερα οι επιχειρήσεις και στο γεγονός ότι κρατάν στα χέρια τους την τύχη της καριέρας τους και την ευθύνη της προσωπικής τους υπεροχής – αποσαφηνίζοντας το προσωπικό τους όραμα και τις αξίες τους. Η επιτυχία της καριέρας τους θα έλθει από την βαθιά κατανόηση των μοναδικών τους ταλέντων, γνώσεων και εμπειριών που προσφέρουν αξία στους πελάτες τους, την εταιρεία τους και την κοινωνία τους – αυτά που διαμορφώνουν την μοναδική υπόσχεση της προσωπικής τους ταυτότητας και φήμης ως επαγγελματίες.

Ενώ η εσωτερική αναζήτηση παραμένει ο βασικότερος συντελεστής της ανάπτυξης μας, στο πως επηρεάζουμε τους άλλους παίζει μεγάλο ρόλο και η εικόνα δύναμης και υπεροχής που προβάλλουμε μέσω της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας μας και της εμφάνισης μας που πρέπει να συνάδουν με την εξέλιξη του εσωτερικού μας κόσμου».

_ Ποια είναι τα σημεία κλειδιά για την επιτυχία μιας γυναίκας επιχειρηματία;

«Η βαθιά αναγνώριση του σκοπού της και των αξιών της που βάσει αυτών θα θέσει τις προτεραιότητες στη ζωή της. Η εστίαση στο ξεκάθαρο σκοπό της θα γίνει ο οδηγός της για την εξέλιξη της. Είναι βασικό όμως να βρίσκεται πάντα σε διαδικασία αμφισβήτησης και κατάρριψης των περιοριστικών της αντιλήψεων που μπορεί να αποτελέσουν τροχοπέδη στην επιτυχία και ανέλιξη της- πχ ότι «προσηλώνομαι στην «ουσία» της δουλειάς μου και δεν έχω χρόνο για προσωπικό marketing και επιχειρηματική δικτύωση» ή «φοβάμαι να δώσω μία ομιλία παρ’ όλο που στο τομέα μου θεωρούμαι guru» ή τα «ράσα δεν κάνουν το παπά» οπότε «το πως ντύνομαι κινούμαι και συμπεριφέρομαι δεν έχει σημασία, αρκεί να κάνω καλά τη δουλειά μου», κλπ κλπ., είναι δικαιολογίες που λέμε εμείς οι γυναίκες στους εαυτούς μας και που κοστίζουν καριέρες σε γυναίκες ταλαντούχες- και είναι τόσο κρίμα. Το πεδίο μάχης είναι το ίδιο αντίξοο για όλους σήμερα- γυναίκες- άνδρες. Αν μέσα σε αυτό το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον οι γυναίκες επαγγελματίες/επιχειρηματίες δεν αναλάβουν προσωπικά την ευθύνη να προβάλουν τη μοναδική αξία τους, θα χαθούν μέσα στο «θόρυβο» της πολυπλοκότητας και δυσμένειας της εποχής μας».