Με άνοιγμα νέων καταστημάτων σε Ελλάδα και Βαλκάνια αντιμετωπίζει την κρίση η εταιρεία εποχικών ειδών και παιχνιδιών Jumbo. Βλέποντας τον τζίρο να υποχωρεί εξαιτίας της πτώσης της κατανάλωσης, ο πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας κ. Απ. Βακάκης δημιουργεί νέα σημεία πώλησης ευελπιστώντας να αντισταθμίσει τις απώλειες. Ετσι από την αρχή του έτους έχει ανοίξει τρία καταστήματα και σκοπεύει να λειτουργήσει άλλα τρία στο τρέχον τρίμηνο ώστε να εκμεταλλευθεί και την κίνηση των Χριστουγέννων. Στόχος του είναι, όπως αναφέρει, «στο τέλος της χρήσης οι πωλήσεις να είναι αυξημένες κατά 2% σε σχέση με τα 487 εκατ. ευρώ της προηγούμενης περιόδου 2009-2010».

Πάντως, σε εποχές κρίσης φαίνεται ότι δεν υπάρχει δαπάνη που να χαρακτηρίζεται ανελαστική. «Είναι μύθος ότι ο γονιός προτιμά να κόψει άλλα έξοδα αλλά το παιχνίδι για το παιδί του θα το αγοράσει» αναφέρει ο κ. Βακάκης. Γι΄ αυτό και η Jumbo ανοίγει νέα καταστήματα για να αυξήσει τον τζίρο της, ο οποίος παρουσίασε μείωση το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης Ιούλιος 2010- Ιούνιος 2011 και διαμορφώθηκε στα 116,47 εκατ. ευρώ από 116,53 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι, ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν σε 16,63 εκατ. ευρώ από 17,53 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 5,15%. Η διοίκηση της εταιρείας χαρακτηρίζει «ικανοποιητική» την επίδοση των καταστημάτων στην Ελλάδα, καθώς η μείωση των πωλήσεων ήταν μικρότερη της αναμενομένης ενώ σημαντική ήταν η απόδοση των καταστημάτων του Ομίλου στη Βουλγαρία και στην Κύπρο.

Για τον λόγο αυτόν η εταιρεία ρίχνει βάρος στην εξάπλωση στο εξωτερικό. Δύο από τα τρία νέα καταστήματα που ετοιμάζει βρίσκονται εκτός Ελλάδος. Το ένα στην Κύπρο, συνολικής επιφανείας 11.000 τ.μ., και το άλλο στη Σόφια, συνολικής επιφανείας 15.000 τ.μ., ενώ το τρίτο, συνολικής επιφανείας 9.000 τ.μ., βρίσκεται στα Ιωάννινα και θα εξυπηρετεί εκτός από τις περιοχές της Ηπείρου και την αγορά της γειτονικής Αλβανίας. Αλλά και το ένα από τα τρία καταστήματα που δημιούργησε από την αρχή του χρόνου άνοιξε στα Βαλκάνια και συγκεκριμένα στη Σόφια, συνολικής επιφανείας 15.000 τ.μ. Τα άλλα δύο ήταν στην Πρέβεζα, συνολικής επιφανείας 7.000 τ.μ., και στη Λάρισα, συνολικής επιφανείας 8.000 τ.μ.

Σήμερα το δίκτυο του Ομίλου αποτελείται από 48 καταστήματα εκ των οποίων τα 43 είναι στην Ελλάδα, τα 2 στην Κύπρο και τα 3 στη Βουλγαρία. Η ιστορία του ομίλου ξεκίνησε το 1994 όταν ο 56χρονος σήμερα Απόστολος Βακάκης αποφάσισε να δημιουργήσει την εταιρεία παιχνιδιών. Για τον ιδρυτή της Jumbo, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, η αγορά παιγνιδιών δεν ήταν άγνωστη. Οταν η οικογένεια μετακόμισε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του ΄60, ο πατέρας του Γιώργος Βακάκης ίδρυσε τη βιομηχανία παιχνιδιών Εl Greco, που έγινε γνωστή τις δεκαετίες του ΄70 και του ΄80 από τα λούτρινα ζωάκια και τις κούκλες. Το 1985 ο Απόστολος Βακάκης ανέλαβε τη διοίκηση της εταιρείας, ενώ το 1990 την πούλησε στην πολυεθνική Ηasbro και ο ίδιος παρέμεινε στην αρχή ένας απλός υπάλληλος.

Τελικά όμως το 1994 αποφάσισε να περάσει από την κατασκευή στη λιανική, όπου και συνένωσε διάφορες θυγατρικές εταιρείες που συνολικά τις ονόμασε Jumbo. Τα Venture Capital της Εμπορικής Κεφαλαίου και της Global Finance στήριξαν την προσπάθεια του επιχειρηματία. Τρία χρόνια αργότερα η Jumbo εισήχθη στο Χρηματιστήριο και πραγματοποιώντας αυξήσεις κεφαλαίου υλοποίησε τις επενδύσεις της επεκτείνοντας το δίκτυό της. Ο επιχειρηματίας όμως δεν σταμάτησε στα παιχνίδια. Οταν είδε ότι η αγορά άρχισε να φθίνει, εμπλούτισε τα καταστήματα με άλλα είδη προκειμένου να διατηρήσει ή και να αυξήσει τον τζίρο του. Σήμερα μόνο το 25% των πωλήσεων της Jumbo προέρχεται από τα παιχνίδια, αγορά στην οποία η εταιρεία κατέχει μερίδιο 38% περίπου. Από τον υπόλοιπο τζίρο της το 23,5% πραγματοποιείται από τα εποχιακά, το 22,5% από τα είδη σπιτιού, το 14% από τα βρεφικά είδη και το 15% από τα είδη βιβλιοχαρτοπωλείου.