«Πάντα έλεγα στον άνδρα μου ότι θέλω να πάω στην Ελλάδα για να γιορτάσω τα πεντηκοστά μου γενέθλια. Και τελικάσυνέβη χωρίς να το προγραμματίσω. Το Αthens Ρhoto Festival μού πρότεινε να έρθω για να παρουσιάσω δουλειά μου και η σατανική σύμπτωση είναι ότι την Κυριακή κλείνω τα 50!» λέει γεμάτη ενθουσιασμό η φωτογράφος Πολυξένη Παπαπέτρου . Ελληνίδα δεύτερης γενιάς, γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μελβούρνη και έμελλε να περάσουν αρκετά χρόνια ώσπου να επιστρέψει στα πάτρια εδάφη.

Η έκθεσή της «Βetween worlds» εγκαινιάζεται σήμερα στο πλαίσιο του κεντρικού εκθεσιακού προγράμματος «Under the bridge» που διοργανώνει το διεθνές φεστιβάλ στο Κτίριο Πεζογέφυρας- Εσπλανάδας. Η φωτογράφος μάς μίλησε για το πόσο βίαια έχει νιώσει στο πετσί της τον συντηρητισμό των Αυστραλών, σχολίασε την οικονομική κρίση made in Greece και έκανε ιδιαίτερη μνεία στη… σπανακόπιτα και στο μέλι, το οποίο «πουθενά αλλού στον κόσμο δεν έχει τέτοια γεύση».

Πέντε παιδιά- τα δύο δικά της και τρεις ακόμη φίλοι τους- ποζάρουν σε τοπία της Αυστραλίας φορώντας μάσκες ζώων και παραπέμποντας σε εικόνες παραμυθιού. Πριν από δύο χρόνια τα γυμνά πορτρέτα που είχε τραβήξει η Παπαπέτρου στην ανήλικη κόρη της μιμούμενη τις κοριτσίστικες πόζες που απαθανάτισε στα τέλη του 19ου αιώνα ο συγγραφέας Λιούις Κάρολ προκάλεσαν το μένος της αυστραλιανής κυβέρνησης. «Υπάρχει τεράστιος συντηρητισμός στην Αυστραλία. Εγώ θεωρούσα ότι έκανα τέχνη αποτίοντας φόρο τιμής στον αγαπημένο μου συγγραφέα- είχα μεγαλώσει κι εγώ. όπως χιλιάδες άλλα παιδιά, με την “Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων”. Δύο χρόνια αργότεραο σάλος έχει φυσικά κοπάσει, δεν βρίσκω πια δαιμόνιους ρεπόρτερ κατασκηνωμένους στην αυλή μου, αλλά ξαφνικά έχει τεθεί σε ισχύ ένας νόμος που μέχρι πρότινος δεν εφαρμοζόταν στην τέχνη:δεν μπορείς πλέον να χρησιμοποιήσεις φωτογραφίες παιδιών κάτω των δεκαπέντε ετών χωρίς άδεια από την κυβέρνηση».

Η ίδια ενημερώνεται για την οικονομική κατάσταση στη χώρα μας μέσω ΒΒC: «Προτιμώ να έχω την ευρωπαϊκή εκδοχή των πραγμάτων. Η Ελλάδα πρέπει να βγει από αυτό το καρκίνωμα, που δυστυχώς κάνει μετάσταση και σε πολλές ακόμη χώρες, όπως η Ιρλανδία. Η Αυστραλία έχει εμπορικές συναλλαγές με την Κίνα και αυτό έχει καταστήσει το αυστραλέζικο δολάριο εξίσου δυνατό με το αμερικανικό, αλλά στην εποχή που ζούμετα πάντα ανατρέπονται».

Προς το παρόν απολαμβάνει την ελληνική φιλοξενία, τη συντροφιά των 25 πρώτων ξαδελφιών της και την… επίθεση σπανακόπιτας, φέτας, αβγών και μπακλαβά που δέχεται από το παραδοσιακό ελληνικό σόι. «Εδώ στην Ελλάδα όλη τη μέρα τρώτε!» λέει με ενθουσιασμό αλλά και απορία. Κάποια στερεότυπα δεν θα πεθάνουν ποτέ.

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Ολυμπιακός Πόλος Φαλήρου η Πληροφορίες στο τηλ. 210 9210.545 και στο www.hcp.gr η Διάρκεια έκθεσης: Ως τις 12/12.

Η «αηδιαστική» Ολυμπία Νέλσον

Η επίμαχη φωτογραφία της 11χρονης κόρης της Παπαπέτρου, που προκάλεσε την μήνιν του αυστραλού πρωθυπουργού

Η ταν 4 Ιουλίου 2008 όταν η 11χρονη Ολυμπία Νέλσον , η οποία ζούσε στη Μελβούρνη, άνοιξε την τηλεόραση και είδε τον αυστραλό πρωθυπουργό Κέβιν Ραντ να χαρακτηρίζει «αηδιαστική» τη φωτογραφία που της είχε τραβήξει η μητέρα της Πολυξένη Παπαπέτρου πριν από πέντε χρόνια. Το κορίτσι είχε ποζάρει για τον φακό της μαμάς του σε ηλικία έξι ετών, με τον ίδιο τρόπο που είχε ποζάρει η νεαρή Μπέατρις Χατς για τον Λιούις Κάρολ: καθισμένη, χωρίς ρούχα, σε ένα επιζωγραφισμένο σκηνικό που παρέπεμπε σε θαλασσινό τοπίο με περίτεχνα κύματα και βράχια. Ο συντηρητισμός της βικτωριανής περιόδου δεν απείχε πολύ από εκείνον της σύγχρονης Αυστραλίας.