Σε αντίθεση με την ύφεση που βιώνει ο κλάδος της ένδυσης και γενικότερα του λιανικού εμπορίου υπάρχουν και κάποιοι επιχειρηματίες που συνεχίζουν την αναπτυξιακή τους πορεία. Υγιείς εταιρείες με σταθερή πελατεία που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ένδυσης και απευθύνονται κατά κύριο λόγο στα μεσαία πορτοφόλια προχωρούν σε νέες επενδύσεις και σε επέκταση του δικτύου καταστημάτων τους. Σε αυτό το πλαίσιο, οι αλυσίδες Calzedonia, ΜaxΜara, Sprider Stores και Μinerva απέκτησαν νέα καταστήματα εντός του 2010.

Μια αλυσίδα καταστημάτων οικονομικής ένδυσης που διευρύνει το δίκτυό της σε αυτές τις δύσκολες εποχές είναι η Sprider Stores της οικογένειας Χατζηιωάννου που απέκτησε ήδη τέσσερα καταστήματα το 2010. Το τελευταίο κατάστημα άνοιξε στην Μπράιλα της Ρουμανίας και διαθέτει επιφάνεια πώλησης 950 τ.μ. που εκτείνεται σε ένα επίπεδο. Επίσης, η Sprider Stores απέκτησε άλλα τρία καταστήματα το τρέχον έτος στη Σόφια της Βουλγαρίας, εντός του εμπορικού κέντρου ΜΡΙ- που διαθέτει επιφάνεια πώλησης 700 τ.μ. και διανέμεται σε τρία επίπεδα-, στη Ζάκυνθο και στα Νέα Μουδανιά Θεσσαλονίκης.

Οπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Sprider Stores κ. Σ. Χατζηιωάννου «μπορεί οι καταναλωτές να είναι μουδιασμένοι λόγω της κρίσης αλλά η εταιρεία μας δεν επηρεάζεται επειδή ασχολούμαστε με την οικονομική μόδα. Σκοπεύουμε να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς μας ακόμη 1%-2% τον επόμενο 1,5 χρόνο από 6% που είναι σήμερα στην οικονομική και μέση ένδυση αλλά και να αποκτήσουμε νέα καταστήματα.Βέβαια,λόγω της κρίσης ανακοινώνουμε διαρκώς προσφορές, δεν αυξήσαμε τις τιμές στα προϊόντα μαςλόγω της αύξησης του ΦΠΑ και φυσικά μπορεί να ανοίγουμε νέα καταστήματααλλά κλείσαμε και τέσσερα στην Ελλάδαλόγω υψηλών ενοικίων, ενώ και ο ρυθμός ανάπτυξης είναι μικρότερος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».

Και η αλυσίδα Calzedonia της εταιρείας Calin, θυγατρική της ΕΛΒΕ Ενδυμάτων του επιχειρηματία κ. Τ. Κιτσικόπουλου, απέκτησε ένα νέο κατάστημα, με συνεργασία franchise στην πλατεία Ομονοίας αυξάνοντας σε 56 τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων του δικτύου στην Ελλάδα, 24 εκ των οποίων βρίσκονται στην Αθήνα. Η κυρία Αλέκα Πάστρα, franchisee και υπεύθυνη του καταστήματος στην Ομόνοια, ανέφερε για το νέο κατάστημα της αλυσίδας ότι «κόντρα στην αντίληψη περί της υποβάθμισης της εμπορικής κίνησης στην περιοχή μαςπου καλλιεργείται από τα ΜΜΕ, απαντάμε με αισιοδοξία με τη δημιουργία αυτού του νέου μας καταστήματοςπου θα προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό του κέντρου της Αθήνας καλή σχέση τιμής και ποιότητας των προϊόντων της Calzedonia».

Εκτός του κέντρου, στο αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται και άλλες εμπορικές περιοχές της Αθήνας, καθώς επίσης και αστικές περιοχές άνω των 35.000 κατοίκων. Συγκεκριμένα, δύο νέα καταστήματα (Calzedonia και Ιntimissimi) πρόκειται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους εντός του 2010 στο νέο εμπορικό κέντρο Αthens Μetro Μall στον Αγιο Δημήτριο και ένα κατάστημα Τezenis στη Σταδίου, στο κέντρο της Αθήνας. Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις για τη δημιουργία τριών νέων καταστημάτων (Calzedonia, Ιntimissimi και Τezenis), στο νέο εμπορικό κέντρο στον Κηφισό (όμιλος Βιοχάλκο).

Ενα ακόμη νέο κατάστημα δημιουργήθηκε στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Κολωνάκι και αφορά την boutique ένδυσης ΜaxΜara. Η Μax Μara επέλεξε το studio του Duccio Grassi Αrchitects για την καινούργια εικόνα για το κατάστημα των Αθηνών, σύμφωνα με την τελευταία αρχιτεκτονική άποψη που υιοθετήθηκε στα καταστήματα ΜaxΜara στο Μιλάνο και στο Παρίσι. Το κατάστημα απλώνεται σε 200 τ.μ., ενώ την ευθύνη της λειτουργίας του καινούργιου καταστήματος αναλαμβάνει η οικογένεια Τσαβδάρογλου από τη Θεσσαλονίκη, επαναπροσδιορίζοντας την ταυτότητα της ΜaxΜara στο αθηναϊκό κοινό. Ο Luigi Μaramotti πρόεδρος της ιταλικής εταιρείας ένδυσης ΜaxΜara τόνισε ότι «το άνοιγμα ενός καταστήματος εν μέσω τέτοιας περιόδου μπορεί όντως να θεωρηθεί γενναίο.Αλλά η ΜaxΜara πρεσβεύει την ποιότητα και τα διαχρονικά σχέδια, χαρακτηριστικά τα οποία είναι χαραγμένα στο DΝΑ της εταιρείαςκαι απαραίτητα ειδικά για την περίοδο αυτή καθώς μπορούν να αποτελέσουν μια μακροχρόνια επένδυση. Πιστεύω ακράδαντα στις δυνατότητες της χώρας και ότι μια καινούργια εποχή θα ξεκινήσει σύντομα, δεδομένης της εκπαίδευσής σας και του πολιτισμού σας που μεταλαμπαδεύεται από γενιά σε γενιά».

Σε ενοικίαση χώρου για τη λειτουργία νέου καταστήματος λιανικής πώλησης στην οδό Ερμού προχώρησε η Μinerva, εταιρεία εσωρούχων, της οικογένειας Λαδένη. Το νέο κατάστημα προβλέπεται ότι θα αρχίσει τη λειτουργία του εντός του μηνός Νοεμβρίου. Η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι η παρουσία των προϊόντων Μinerva σε σημεία μεγάλης προβολής εντάσσεται σε ένα ευρύτερο επικοινωνιακό πρόγραμμα ενδυνάμωσης της εικόνας της εταιρείας στην ελληνική αγορά και όχι μόνο.

Τέταρτο Βrooks Βrothers, στην οδό Σταδίου
Τον Νοέμβριο του 2010 αναμένεται να λειτουργήσει το νέο- 4o κατά σειρά- κατάστημα Βrooks Βrothers, συνολικής έκτασης 500 τ.μ., στο City Link και συγκεκριμένα στη γωνία των οδών Σταδίου και Αμερικής, στο κέντρο της Αθήνας. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 700.000 ευρώ. Το αμερικανικό brand ανδρικής ένδυσης Βrooks Βrothers ήρθε στην Ελλάδα το φθινόπωρο του 2008 και έως σήμερα διαθέτει τρία καταστήματα- το ομώνυμο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Ηall στο Μαρούσι και δύο ακόμα shop-in-shop σημεία πώλησης στο Αttica και στο Golden Αttica. Τα αποκλειστικά δικαιώματα για την προώθη ση και τη διανομή της μάρκας στην Ελλάδα, την Κύπρο και τις βαλκανικές χώρες έχει η εταιρεία LΤ Αpparel, συμφερόντων των επιχειρηματιών Κωνσταντίνου & Σοφίας Τσουβελεκάκη και Κωνσταντίνου Λαμπρόπουλου. Οπως ανέφερεοπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αpparel κ. Κ. Τσουβελεκάκης «σε δύσκολες περιόδους οι καταναλωτές εκτιμούν την ποιότητα των προϊόντων, αναζητούν το value for money στις αγορές τους καιτελικάστρέφονται σε σταθερές αξίες, όπως αυτές που αντιπροσωπεύει εδώ και δύο σχεδόν αιώνες η Βrooks Βrothers».