«Γιατί είμαι νέος, νέος!» αναφωνεί πηδώντας από σκαλί σε σκαλί ο Δημήτρης Χορν στην ταινία «Αλίμονο στους νέους», θέλοντας να πείσει τους πάντες, αλλά κυρίως τον εαυτό του, πως όταν είσαι νέος όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν. Στις ημέρες μας, πάντως, η νιότη είναι ένα καλό διαβατήριο… για να δει κανείς θέατρο. Και αυτό δεν αφορά μόνο τους φοιτητές- κάτι που έτσι κι αλλιώς ίσχυε πάντα-, αλλά τους τους εικοσάρηδες και κάτι, γενικώς.

Με το σκεπτικό ότι «ο πολιτισμός είναι το αντίδοτο στην κρίση» , το Εθνικό Θέατρο κάνει μια εντυπωσιακή κίνηση και, ονομάζοντας τον Νοέμβριο «μήνα θεάτρου για νέους», καθιερώνει εισιτήριο 10 ευρώ για όσους δεν έχουν ξεπεράσει το 23ο έτος της ηλικίας τους. «Οσο περίπου κοστίζει ένα εισιτήριο για τον κινηματογράφο» είναι το μότο της πρώτης σκηνής της χώρας. Ετσι, από την προσεχή εβδομάδα, τους δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουν: στην Κεντρική Σκηνή τη «Φρεναπάτη» του Κορνέιγ και από τις 19 Νοεμβρίου και την «Εμίλια Γκαλότι» του Λέσινγκ σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο (το πρώτο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου, το δεύτερο Γιάννη Χουβαρδά ), στη Νέα Σκηνή- Νίκος Κούρκουλος τον «Χρυσό Δράκο» του Ρόλαντ Σίμελπφε νιχ (σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου )και στην Παιδική το «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα από τον Τάκη Τζαμαργιά.

Αν το Εθνικό Θέατρο, ως κρατικό, έχει να προτείνει εισιτήρια των 10 ευρώ, μια προσεκτική ματιά στις επιχορηγούμενες και στις ελεύθερες σκηνές της πόλης επιβεβαιώνει ότι, αν είσαι θεατρόφιλος, συμφέρει να είσαι και νέος. Με την πολιτική αυτή και τα θέατρα εξασφαλίζουν κοινό τα βράδια της Πέμπτης (μία από τις πιο δύσκολες ημέρες της εβδομάδας) και οι νέοι εντάσσουν το θέατρο στις προτεραιότητές τους. Για παράδειγμα, στο Αθηνών θεατές ως 26 ετών μπορούν να παρακολουθήσουν το «Σλουθ» με τους Κιμούλη- Μαρκουλάκη με εισιτήριο 16 ευρώ, στο Αλίκη («Τα κορίτσια με τα μαύρα» με τις Ρώπα, Διαβάτη, Καστάνη και τον Ρένο Χαραλαμπίδη ) για τους κάτω των 25 το εισιτήριο κοστίζει 20 ευρώ, αντιστοίχως στο Αλμα («Φθινοπωρινή ιστορία», Μιχαλακόπουλος- Μαραγκού ) 15 ευρώ, στο Κιβωτός («Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», Μπέζος – Τσαλίκη ), στο Δημήτρης Χορν («Τι είδε ο μπάτλερ» σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου ) όπως και στο Εμπορικόν («Φουρκέτα» με τη Μαρία Καβογιάννη )

18 ευρώ.

Στη σκηνή του Θεάτρου Αλέκος Αλεξανδράκης το νεανικό κοινό μπορεί να δει τον «Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού» με τον Σπύρο Παπαδόπουλο πληρώνοντας μόνο 12 ευρώ, ενώ με 17 ευρώ, πάντα κάθε Πέμπτη, υποδέχεται τους θεατές του το θέατρο Πορεία («Η υπόθεση της οδού Λουρσίν», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου ). Η σχετική λίστα διαρκώς εμπλουτίζεται, πράγμα που σημαίνει ότι προτού ξεκινήσει ένας νέος για θέατρο, καλό είναι να ενημερώνεται για τις «ειδικές» τιμές.

Δημήτρης Τάρλοου,
ηθοποιός και παραγωγός- θέατρο Πορεία
«Η προσφορά αποδίδει όταν έχεις καλή παράσταση»

«Προφανώς παίζουν ρόλο η τιμή του εισιτηρίου και οι προσφορές που κάνουμε, αλλά μεγαλύτερη σημασία έχει το ίδιο το προϊόν. Οι προσφορές αποδίδουν όταν έχεις μια καλή παράσταση. Στην Πορεία έχουμε υιοθετήσει μια πολιτική που δεν αποβλέπει μόνο στους νέους. Ετσι, κάθε Πέμπτη η είσοδος είναι 17 ευρώ για όλους, ενώ διατηρούμε το φοιτητικό στα 15 ευρώ. Θεωρώ ότι τα 22 ευρώ που είναι η τιμή στις παραστάσεις μας είναι το πλαφόν. Από την εμπειρία μου ως παραγωγός θα έλεγα ότι η οικονομική πολιτική που κάνει κάθε θέατρο πρέπει να είναι σε συνάρτηση με το γενικότερο πρόγραμμά του, τις επιλογές αλλά και την εποχή στην οποία ζούμε».

Αρχοντούλα Παπαπαναγιώτου,
νομική σύμβουλος στην Ελληνική Θεαμάτων
«Είναι σημαντικό για εμάς να μπουν στις αίθουσες οι νέοι»

«Οι νέοι δεν έχουν συνηθίσει να πηγαίνουν στο θέατρο, γι΄ αυτό και το μειωμένο εισιτήριο είναι ένα δέλεαρ για να έρθουν. Πέρυσι ήταν η πρώτη χρονιά που πήραμε στα θέατρά μας αυτήν την πρωτοβουλία και φάνηκε να αποδίδει.

Εφέτος μειώσαμε πολύ περισσότερο το εισιτήριο για τους νέους και μέσα στον επόμενο μήνα θα φανεί η ανταπόκριση ακόμη πιο πολύ. Για εμάς είναι σημαντικό να μπουν στις αίθουσες. Αλλωστε πολλά από τα έργα που παρουσιάζουμε τους αφορούν, όπως οι “Ηρωες”, το “Τι είδε ο μπάτλερ” ή “Το σεσουάρ για δολοφόνους”».