«Κίτρινη κάρτα» για τη συγχώνευση Οlympic Αir – Αegean

Πυκνώνουν τα σύννεφα όσον αφορά το εγχείρημα της συγχώνευσης της Ολυμπιακής με την Αegean. Ο αρμόδιος για τα θέματα του ανταγωνισμού επίτροπος Χοακίν Αλμούνια κατά τη διάρκεια ομιλίας του χθες στις Βρυξέλλες, αφού ανέφερε ότι η απόφαση της Επιτροπής επί του αιτήματος έγκρισης της συγχώνευσης που έχουν υποβάλει οι δύο εταιρείες στις Βρυξέλλες θα εκδοθεί στις 12 Ιανουαρίου 2011, άφησε εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί ότι η Επιτροπή ενδέχεται να προβάλει αντιρρήσεις. «Το μεγάλο πρόβλημα …

Πυκνώνουν τα σύννεφα όσον αφορά το εγχείρημα της συγχώνευσης της Ολυμπιακής με την Αegean. Ο αρμόδιος για τα θέματα του ανταγωνισμού επίτροπος Χοακίν Αλμούνια κατά τη διάρκεια ομιλίας του χθες στις Βρυξέλλες, αφού ανέφερε ότι η απόφαση της Επιτροπής επί του αιτήματος έγκρισης της συγχώνευσης που έχουν υποβάλει οι δύο εταιρείες στις Βρυξέλλες θα εκδοθεί στις 12 Ιανουαρίου 2011, άφησε εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί ότι η Επιτροπή ενδέχεται να προβάλει αντιρρήσεις. «Το μεγάλο πρόβλημα με τη συγχώνευση αυτή είναι ότι οι δύο εταιρείες ελέγχουν το σύνολο σχεδόν της εγχώριας αγοράς» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ισπανός επίτροπος, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν εγκρίθηκε στο παρελθόν η συγχώνευση της Αir Lingus με τη Ryanair στην Ιρλανδία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προϊδεάσει για το ενδεχόμενο να θέσει αντιρρήσεις όταν προ τριμήνου ανακοίνωσε ότι εκ πρώτης όψεως η συγχώνευση των δύο ελληνικών εταιρειών δεν είναι εφικτή με βάση την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία της ΕΕ και το δίκαιο περί ανταγωνισμού των επιχειρήσεων.

Κύκλοι των δύο εταιρειών ανέφεραν πάντως ότι προχωρούν κανονικά οι διαδικασίες συγχώνευσης και η παράταση που δόθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις 12 Ιανουαρίου δεν επηρεάζει το όλο εγχείρημα. Επίσης τόνισαν ότι η αναφορά που έκανε ο κ. Αλμούνια στη συγχώνευση των δύο εταιρειών ήταν ενδεικτική απλώς σε μια ομιλία πολλών σελίδων και δεν προδικάζει τίποτε. Το αγκάθι που υπάρχει για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών είναι οι πτήσεις εσωτερικού, καθώς οι δύο αερομεταφορείς ελέγχουν σήμερα συνολικά περίπου το 95% της εγχώριας αγοράς. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η αεροπορική αγορά εσωτερικού είναι απελευθερωμένη, γεγονός που σημαίνει ότι οποιαδήποτε ελληνική ή ξένη εταιρεία μπορεί να κάνει τακτικές πτήσεις προς οπουδήποτε.

Σημειώνεται ότι, αν δοθεί το πράσινο φως για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, το ποσοστό της Αegean Αirlines θα ανέλθει στο 73,4% της νέας εταιρείας έναντι 26,6% της Οlympic Αir.

Ειδικότερα, το 100% του μετοχικού κεφαλαίου των Οlympic Αir, Οlympic Ηandling και Οlympic Εngineering, μετά την ολοκλήρωση της προγραμματισμένης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 97,5 εκατ. ευρώ από την ΜΙG, αποτιμήθηκε σε 210 εκατ. ευρώ, ήτοι το σύνολο της μέχρι στιγμής επένδυσης της ΜΙG. Ποσό 48,5 εκατ. ευρώ από το αντάλλαγμα της συναλλαγής θα καταβληθεί από την Αegean Αirlines στην ΜΙG σε μετρητά, ενώ με το υπόλοιπο ποσό η ΜΙG θα καλύψει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Αegean περίπου 25,9 εκατ. μετοχές με μετρητά, με τιμή διάθεσης 6,2 ευρώ ανά μετοχή.

Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία, οι δύο πλευρές φέρονται να δεσμεύονται ότι θα διασφαλιστεί το μεγαλύτερο μέρος των θέσεων απασχόλησης και οι όποιες περικοπές προσωπικού θα αφορούν το μάνατζμεντ των δύο σημερινών εταιρειών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk