Μείωση 7% των πωλήσεων μπίρας

Με μείωση πωλήσεων και κερδών αναμένεται να κλείσει το 2010 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ, τη μεγαλύτερη παραγωγική εταιρεία του κλάδου, ενώ το 2011 θα είναι «χρονιά εξαγωγών». Πράγματι η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου της Ηeineken σκοπεύει το 2011- που κατά την εκτίμηση των στελεχών της θα είναι ακόμη μία δύσκολη χρονιά- να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην εξαγωγική της δραστηριότητα, τόσο με νέες αγορές όσο και με νέα προϊόντα, επιχειρώντας να αντισταθμίσει τις απώλειες της εσωτερικής αγοράς.

Με μείωση πωλήσεων και κερδών αναμένεται να κλείσει το 2010 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ, τη μεγαλύτερη παραγωγική εταιρεία του κλάδου, ενώ το 2011 θα είναι «χρονιά εξαγωγών». Πράγματι η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου της Ηeineken σκοπεύει το 2011- που κατά την εκτίμηση των στελεχών της θα είναι ακόμη μία δύσκολη χρονιά- να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην εξαγωγική της δραστηριότητα, τόσο με νέες αγορές όσο και με νέα προϊόντα, επιχειρώντας να αντισταθμίσει τις απώλειες της εσωτερικής αγοράς. Το ενδιαφέρον της επικεντρώνεται τόσο στις αραβικές χώρες- με μπίρα χωρίς αλκοόλ – όσο και στην αγορά της Αυστραλίας, όπου ήδη είναι τοποθετημένη η εταιρεία, δεδομένου ότι το τέλος της σεζόν στην Ελλάδα, λόγω της αλλαγής του ημισφαιρίου, είναι η αρχή της στην Αυστραλία.

Ως τώρα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πραγματοποιεί το 10% των πωλήσεων σε περίπου 25 αγορές, στις οποίες ο συνολικός της τζίρος είναι περισσότερα από 40 εκατ. ευρώ. Ωστόσο τα στελέχη της εταιρείας ερωτηθέντα σχετικά με την εξέλιξη του επενδυτικού της προγράμματοςπρόκειται για την εξαγγελία επενδύσεων ύψους 100 εκατ. ευρώ σε πέντε χρόνια, αρχής γενομένης από το 2008- είπαν πως ως το τέλος του 2010 θα έχουν επενδυθεί συνολικά περί τα 67 εκατ. ευρώ, αλλά η υψηλή φορολογία των τελευταίων χρόνων, αλλά και των επόμενων, θα παίξει οπωσδήποτε ρόλο στην ολοκλήρωση του προγράμματος. Αφήνοντας να εννοηθεί ότι το ύψος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν τελικώς θα είναι σαφώς μικρότερο του προϋπολογισθέντος.

Πάντως στη διάρκεια του 2010 οι πωλήσεις της εταιρείας θα είναι μειωμένες κατά περίπου 8%, ποσοστό κατά τι υψηλότερο του μέσου της αγοράς, που κατά τις ίδιες εκτιμήσεις κυμαίνεται από 6% ως 7%- δηλαδή επί της ουσίας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στη διάρκεια του τρέχοντος έτους απώλεσε μερίδιο αγοράς, και όπως εξήγησαν τα στελέχη της τούτο οφείλεται τόσο στην αύξηση της κατανάλωσης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας όσο και στην ένταση του ανταγωνισμού. Αντίστοιχη μείωση, για δεύτερη συνεχή χρονιά, θα παρουσιάσουν και τα κέρδη της. Ωστόσο η διοίκηση του ομίλου- που διαθέτει τρία εργοστάσια στην Ελλάδα και απασχολεί 1.300

εργαζομένους- θεωρεί ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες και γι΄ αυτόν τον λόγο σκοπεύει να τις εκμεταλλευτεί. Αναφορικά με το θέμα των τιμών και των πιέσεων που ασκούνται από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, τα στελέχη της εταιρείας αφού τόνισαν ότι «εμείς στηρίζουμε τις επιλογές της κυβέρνησης» εξήγησαν ότι οι διαφορές τιμών στον τομέα της μπίρας οφείλονται σχεδόν αποκλειστικά στην υψηλή φορολογία, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι στην Ελλάδα η φορολογία συνολικά σ΄ αυτά τα προϊόντα είναι η τρίτη υψηλότερη σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ενωση. Και χωρίς τη φορολογία η μπίρα στην Ελλάδα είναι από τις φθηνότερες στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk