Ρεκόρ Γκίνες στη «βιομηχανία» του τζόγου διεκδικεί ο ΟΔΙΕ

Αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο μια εταιρεία από τη «βιομηχανία» του τζόγου να εμφανίζει ζημιογόνα αποτελέσματα και να επιζητεί την αρωγή κρατικών κονδυλίων για να αποπληρώσει τις υποχρεώσεις της. Πρόκειται για τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (τον γνωστό ΟΔΙΕ) που ο τελευταίος του κερδοφόρος ισολογισμός εντοπίζεται το 2002. Ο ΟΔΙΕ χρωστάει περί τα 22 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστικά ταμεία, σε φόρους και σε προμηθευτές, ενώ τα δάνεια που είχε λάβει με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για τη μετεγκατάσταση το 2004 από το Φάληρο στο Μαρκόπουλο ανέρχονται στα 138 εκατ.

Αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο μια εταιρεία από τη «βιομηχανία» του τζόγου να εμφανίζει ζημιογόνα αποτελέσματα και να επιζητεί την αρωγή κρατικών κονδυλίων για να αποπληρώσει τις υποχρεώσεις της. Πρόκειται για τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (τον γνωστό ΟΔΙΕ) που ο τελευταίος του κερδοφόρος ισολογισμός εντοπίζεται το 2002. Ο ΟΔΙΕ χρωστάει περί τα 22 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστικά ταμεία, σε φόρους και σε προμηθευτές, ενώ τα δάνεια που είχε λάβει με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για τη μετεγκατάσταση το 2004 από το Φάληρο στο Μαρκόπουλο ανέρχονται στα 138 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή ο μέσος ετήσιος μισθός των περίπου 120 εργαζομένων χωρίς εργοδοτικές εισφορές και λοιπές παροχές φθάνει τις 47.608 ευρώ.

Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις της νέας διοίκησης που ανέλαβε τις τύχες του οργανισμού το τελευταίο εξάμηνο, με ζημιές θα κλείσει και η τρέχουσα χρήση.

Ο πρόεδρος του ΟΔΙΕ κ. Δ. Σεφτελής – είχε διατελέσει πρόεδρος του ΟΠΑΠ την περίοδο 1981-1989 – εξηγεί πώς η εταιρεία «κατάφερε» να βρεθεί σε αυτή την κατάσταση: «Η μεταφορά του Ιπποδρόμου το 2004 από το Φάληρο στο Μαρκόπουλο λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων προκάλεσε αλυσιδωτές αυξήσεις στα κόστη όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Αυξήθηκαν τα τροφεία για τα άλογα και το κόστος της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα οι μικροϊδιοκτήτες με 2-3 άλογα που αποτελούν και το οξυγόνο του Ιπποδρόμου να αποχωρήσουν. Αυτό επηρέασε τη διεξαγωγή των αγώνων, που από τρεις ημέρες την εβδομάδα περιορίστηκαν σε δύο (Δευτέρα και Πέμπτη), καθώς και τον αριθμό στις κούρσες, αφού μπορούν να γίνουν 3-4 σε μία αγωνιστική ημέρα από 9 στο παρελθόν. Παράλληλα, υπήρξαν δυστοκίες στο μάνατζμεντ από το 2004 και μετά. Δεν αναφέρομαι στην ικανότητα των προκατόχων μου, αλλά στο γεγονός ότι άλλαζαν συχνά, ενώ υπήρξαν και περίοδοι που ο οργανισμός ήταν ακέφαλος ακόμη και για διαστήματα 6μήνων».

Στην καθίζηση των μεγεθών του οργανισμού συνετέλεσαν βεβαίως το φτωχό προϊόν, το έλλειμμα αξιοπιστίας για τις ιπποδρομίες, αλλά σίγουρα και το γεγονός ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι του ΟΔΙΕ δεν εργάζονται το Σαββατοκύριακο, ώστε να αυξηθούν οι θιασώτες του παιχνιδιού. Σήμερα η Φίλιππος Ενωση που είναι υπεύθυνη για το αγωνιστικό κομμάτι του Ιπποδρόμου αριθμεί περί τις 20.000 μέλη, εκ των οποίων μόνο μερικές εκατοντάδες επισκέπτονται τον Ιππόδρομο την ημέρα των αγώνων, ενώ όταν ο Ιππόδρομος ήταν στο Φάληρο είχε περί τις 12.000 επισκέπτες σε κάθε ιπποδρομία. Δεν είναι τυχαίο ότι το 90% των στοιχημάτων προέρχεται από τα πρακτορεία. Χαρακτηριστικό του περιορισμένου ενδιαφέροντος είναι ότι τα πονταρίσματα από 348 εκατ. ευρώ το 2000 υποχώρησαν το 2010 στα 200 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 43%.

Ο κ. Σεφτελής εμφανίζεται αισιόδοξος για τη συνέχεια: «Το 2011 θα εμφανίσουμε ισοσκελισμένο ισολογισμό. Επίσης, εφέτος το Δημόσιο δεν θα πληρώσει για πρώτη φορά τα τοκοχρεολύσια για το δάνειο μετεγκατάστασης ύψους 200 εκατ. ευρώ που ανέλαβε ο οργανισμός το 2004 που αποτελούσαν και την κρατική επιδότηση που εμφανίζεται στους ισολογισμούς μέσω ετήσιων αυξήσεων κεφαλαίου».

Σχετικά με το ύψος των αμοιβών του προσωπικού, η διοίκηση αναφέρει ότι η τελευταία πρόσληψη έγινε το 1989 (!) και ως εκ τούτου τα κόστη από τις εισφορές και τις πολυετίες είναι υψηλά. Παράλληλα, για τις ανάγκες του ΟΔΙΕ τις ημέρες των αγώνων εργάζεται ωρομίσθιο προσωπικό (π.χ. στα ταμεία) που ανεβάζει επιπλέον το κόστος. Στον ΟΔΙΕ, όπως σε όλες τις ΔΕΚΟ, η διαδικασία των προσλήψεων γίνεται μέσω ΑΣΕΠ.

Πρωτοβουλίες για να «τρέξει» ο οργανισμός
Η διοίκηση επικεντρώνει την ανάπτυξη των εργασιών του Ιπποδρόμου στις παρακάτω πρωτοβουλίες: στην αύξηση του αριθμού των πρακτορείων από 450 πρακτορεία (380 είναι κοινά με τον ΟΠΑΠ) σε 1.500,

στην πλειονότητά τους αποκλειστικά του ΟΔΙΕ. Στόχος είναι η γεωγραφική εξάπλωση των πρακτορείων, αφού το 90% των στοιχημάτων προέρχεται από την Αττική. Ηδη σε Κεντρική και Δυτική Μακεδονία θα λειτουργήσουν 55 πρακτορεία. Στη μείωση του pay out, δηλαδή του ποσοστού της επιστροφής των κερδών στους νικητές από τα 80% των συνολικών εσόδων στο 74%. Επίσης, εδώ και έναν μήνα τις ημέρες όπου δεν διεξάγεται ιπποδρομία (Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο) δίδεται η δυνατότητα στους παίκτες να ποντάρουν στις γαλλικές ιπποδρομίες από τα πρακτορεία του ΟΔΙΕ. Στη Γαλλία το ιπποδρομιακό στοίχημα κάνει τζίρους αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ και τα τηλεοπτικά του δικαιώματα ξεπερνούν αυτά του Champions League. Στη Γαλλία λειτουργούν 244 ιππόδρομοι. Παράλληλα, η σημερινή διοίκηση έχει προτείνει ο ΟΔΙΕ να αποκτήσει άδειες για την εγκατάσταση και εκμετάλλευση τυχερών παιχνιδιών VLΤs για ενίσχυση των εσόδων του. Τέλος, έχει καταρτιστεί σχέδιο για την αξιοποίηση της έκτασης των 2.117 στρεμμάτων που διαθέτει ο ΟΔΙΕ στο Μαρκόπουλο, στην οποία υπάρχουν χώροι για να φιλοξενηθεί μεγάλος αριθμός επισκεπτών (parking 5.000 θέσεων, σουίτες, εστιατόρια κτλ.). Το 2007 ο ΟΔΙΕ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του την πρώτη ειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk