Oι Ελληνες λατρεύουν τη Σιλβί Γκιλέμ. Και δεν χάνουν ευκαιρία να το αποδείξουν: για μία ακόμη φορά τα εισιτήρια για τις τρεις παραστάσεις της σουπερστάρ γαλλίδας χορεύτριας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αρχικά είχαν προγραμματιστεί δύο, αλλά η αυξημένη ζήτηση «επέβαλε» και μία τρίτη) εξαντλήθηκαν σε χρόνο-ρεκόρ. Το ενθουσιώδες χειροκρότημα της κατάμεστης από θεατές κάθε ηλικίας αίθουσας «Αλεξάνδρα Τριάντη» στην πρεμιέρα της περασμένης Τετάρτης για την ίδια και τον βρετανό χορογράφο Ράσελ Μάλιφαντ, που προκάλεσε πλατιά χαμόγελα ικανοποίησης στους δύο καλλιτέχνες, ήρθε ως μία ακόμη επιβεβαίωση της αλήθειας του λόγου. Και δικαίως, αφού το διάρκειας 90 λεπτών θέαμα- τρία σόλο και ένα ντουέτο- κατάφερε να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες, αποκαλύπτοντας έναν δημιουργικό συνδυασμό αριστοτεχνικής κίνησης, μουσικής και φωτός, ικανό όχι μόνο να γοητεύσει αλλά και να μαγνητίσει.

Το πολυβραβευμένο «Ρush», το οποίο κάλυψε το δεύτερο μέρος της βραδιάς φέρνοντας στη σκηνή από κοινού την Γκιλέμ και τον Μάλιφαντ, έκανε πρεμιέρα το 2005 στο Sadler΄s Wells. Εκτοτε «ταξίδεψε» πολύ ανά τον κόσμο (μεταξύ άλλων και στο Ηρώδειο, όπου παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2006 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών) και έχει χαρακτηριστεί «η καλύτερη παράσταση της καριέρας τους». Το σίγουρο πάντως είναι ότι πετυχαίνει να αναδείξει τα δυνατότερα σημεία και των δύο, έτσι όπως αυτά ορίζονται εύστοχα στο κείμενο του προγράμματος: «Το “Ρush” φέρνει στη σκηνή όλες τις ιδιότητες για τις οποίες ο Μάλιφαντ έγινε διάσημος- την υπνωτική ομορφιά και τη γαλήνια δύναμη-, ενώ συγχρόνως δίνει στην Γκιλέμ μια από τις πιο δυνατές ευκαιρίες της καριέρας της». Το «Solo», με το οποίο άνοιξε η αυλαία της παράστασης, δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τη 45χρονη Γκιλέμ το 2005 και έκανε επίσης πρεμιέρα στο Sadler΄s Wells. Μια χορογραφία διάρκειας οκτώ λεπτών που αναδεικνύει την περίφημη τεχνική της διάσημης χορεύτριας «πλουτίζοντάς» τη με πινελιές ισπανικού φλαμένκο υπό τους ήχους της κιθάρας του Κάρλος Μοντόγια και με την αποφασιστική συνδρομή του φημισμένου φωτιστή Μάικλ Χολς, στενού συνεργάτη του Μάλιφαντ.

Το «Shift» (1996) που ακολούθησε, φέρνοντας επί σκηνής τον ίδιο τον χορογράφο, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «κατ΄ ευφημισμόν» σόλο. Στην πραγματικότητα είναι ένας διάλογος ανάμεσα στον Μάλιφαντ (με την εμπνευσμένη από τη γιόγκα χορογραφία του) και στους φωτισμούς του Μάικλ Χολς, υπό τους ήχους της ιδιαίτερης στο άκουσμα σερενάτας της Σίρλεϊ Τόμσον. Οσο για το «Τwo», το δεύτερο σόλο της Γκιλέμ με το οποίο κορυφώθηκε το πρώτο μέρος, έκλεψε τις εντυπώσεις με την εκπληκτική κίνηση της χορεύτριας να καθηλώνει τους θεατές.

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Απόψε στις 21.00, στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

η Στις 17 και 18 Οκτωβρίου η Σιλβί Γκιλέμ και ο Ράσελ Μάλιφαντ θα εμφανιστούν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.