Ευρω-προστασία από την πειρατεία

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ Η διατήρηση και η ανάπτυξη της ναυτικής τεχνογνωσίας στην Ευρώπη, η αντιμετώπιση του φαινομένου της διεθνούς πειρατείας, το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο και οι επιπτώσεις του στις ναυτιλιακές δραστηριότητες, τα ζητήματα που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και τα προβλήματα που δημιουργούνται στη ναυτιλία, συνεπεία των πρόσφατων μέτρων που έλαβε η ΕΕ εις βάρος του Ιράν, περιλαμβάνονταν μεταξύ των θεμάτων που συζήτησε αντιπροσωπεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) η οποία με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ενωσης κ.

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ Η διατήρηση και η ανάπτυξη της ναυτικής τεχνογνωσίας στην Ευρώπη, η αντιμετώπιση του φαινομένου της διεθνούς πειρατείας, το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο και οι επιπτώσεις του στις ναυτιλιακές δραστηριότητες, τα ζητήματα που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και τα προβλήματα που δημιουργούνται στη ναυτιλία, συνεπεία των πρόσφατων μέτρων που έλαβε η ΕΕ εις βάρος του Ιράν, περιλαμβάνονταν μεταξύ των θεμάτων που συζήτησε αντιπροσωπεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) η οποία με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ενωσης κ. Θ. Βενιάμη επισκέφθηκε την έδρα της ΕΕ στις Βρυξέλλες. Κατά τις τριήμερες επαφές που είχε στη βελγική πρωτεύουσα η αντιπροσωπεία της ΕΕΕ (κκ. Βενιάμης, Κανελλάκης , Λύρας, Παπαγιαννόπουλος ) συναντήθηκε με τις επιτρόπους Μαρία Δαμανάκη (Θαλάσσια Πολιτική και Αλιεία), Βιβιάν Ρέντινγκ (Δικαιοσύνη), Ανδρούλλα Βασιλείου (Εκπαίδευση, Πολιτισμός, Νεολαία), Κόνι Χέτρεγκαρντ (Καταπολέμηση Κλιματικής Αλλαγής) και Κάρελ ντε Χουχτ (Διεθνές Εμπόριο), ενώ πραγματοποίησε και σειρά συναντήσεων με αξιωματούχους της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), μεταξύ των οποίων και με την αντιπρόεδρό της Ειρήνη Πάρη.

Η αντιπροσωπεία, όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες στις Βρυξέλλες, αφού υπενθύμισε στους κοινοτικούς ιθύνοντες ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία εκπροσωπεί το 41% του παγκόσμιου στόλου και η ελληνική ναυτιλία το 40% της ευρωπαϊκής, επανέλαβε την πάγια θέση της ότι οι όποιες αποφάσεις υιοθετούνται για τα ναυτιλιακά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος, είναι πάντα προτιμότερο να λαμβάνονται στο επίπεδο του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας και όχι σε περιφερειακό, όπως π.χ. της ΕΕ.

Η ΕΕΕ επισήμανε ακόμη στους κοινοτικούς παράγοντες ότι οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές έχουν αποδείξει ότι είναι σημαντικό μέσον για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του εμπορικού στόλου της ΕΕ και προς τον σκοπό αυτό ζήτησε να παραταθεί το υφιστάμενο καθεστώς των ενισχύσεων και μετά το 2011.

Το προεδρείο της ΕΕ χαρακτήρισε επίσης επιτακτική ανάγκη τη διατήρηση της ναυτικής τεχνογνωσίας στην ΕΕ με τη λήψη μέτρων για την προσέλκυση νέων Ευρωπαίων στα ναυτιλιακά επαγγέλματα, παράλληλα όμως σημείωσε ότι η ποινικοποίηση του ναυτικού επαγγέλματος, έτσι όπως προωθείται από την ΕΕ, αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για την προσέλκυση των νέων. Οσον αφορά το φαινόμενο της πειρατείας η ΕΕΕ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου όχι μόνο για λογαριασμό των ναυτικών που διακινδυνεύουν τις ζωές τους αλλά και για τις ενδεχόμενες οικονομικές επιπτώσεις σε περίπτωση κατά την οποία το φαινόμενο αυτό εξαπλωθεί.

Αντίθετοι με μέτρα κατά του Ιράν
Σε ό,τι αφορά το θέμα του Ιράν η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών αφού εξέφρασε την ανησυχία της για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι κυρώσεις της ΕΕ, του ΟΗΕ και των ΗΠΑ στις θαλάσσιες μεταφορές, επισήμανε ότι ο ευρωπαϊκός κανονισμός που αναμένεται σύντομα να υιοθετηθεί είναι ευρύτερος από αυτόν που επιβάλλει το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και θίγει ορισμένες πτυχές οι οποίες θα έχουν άμεση επίδραση στις επιχειρήσεις των πλοίων και στην ασφάλισή τους. Η ΕΕΕ επισήμανε ότι τα μέτρα που προβλέπονται στον κοινοτικό κανονισμό, εκτός από το γεγονός ότι περιορίζουν την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου παγκοσμίως, είναι αμφίβολο αν και κατά πόσον θα εξυπηρετήσουν τον σκοπό τους. Και αυτό διότι όπως επισημαίνει η ΕΕΕ πλοία και ασφαλιστικές εταιρείες τρίτων χωρών έχουν ήδη μπει «στα χωράφια» των ευρωπαϊκών στόλων και των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών εταιρειών, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις μεταφορές εκείνες οι οποίες υπόκεινται σε ευρωπαϊκές κυρώσεις. Αυτές οι επισημάνσεις θα πρέπει να ληφθούν υπ΄ όψιν κατά την αναθεώρηση του κανονισμού, ούτως ώστε να αποφευχθεί η αλλαγή σημαίας των ευρωπαϊκών πλοίων ή και άλλες αρνητικές ασφαλιστικές συνέπειες, σημείωσε η ΕΕΕ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk