ΓΝΩΜΗ

«Μαύρο ή άσπρο βασικό στη διατροφή»

«Είναι μύθος ότι το ψωμί παχαίνει. Η κατανάλωσή του σε λογικές ποσότητες, περίπου τέσσερις φέτες ημερησίως, είναι απαραίτητο συστατικό μιας ισορροπημένης διατροφής. Αυτό που παχαίνει είναι το να βουτάμε το ψωμί σε διάφορες σάλτσες, αφού έτσι παραλαμβάνουμε λίπη που δεν μας είναι απαραίτητα. Ενας άλλος μύθος είναι η άποψη ότι το μαύρο ψωμί παχαίνει λιγότερο. Οι διαφορές των δύο ειδών στην πρόσληψη θερμίδων είναι απειροελάχιστες, ανάξιες λόγου. Αυτό στο οποίο υπερέχει το ψωμί ολικής αλέσεως είναι η περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες, λιπαρά οξέα και απαραίτητα ιχνοστοιχεία όπως το σελήνιο και η βιταμίνη Ε.

«Μαύρο  ή άσπρο  βασικό στη  διατροφή» | tovima.gr

«Είναι μύθος ότι το ψωμί παχαίνει. Η κατανάλωσή του σε λογικές ποσότητες, περίπου τέσσερις φέτες ημερησίως, είναι απαραίτητο συστατικό μιας ισορροπημένης διατροφής. Αυτό που παχαίνει είναι το να βουτάμε το ψωμί σε διάφορες σάλτσες, αφού έτσι παραλαμβάνουμε λίπη που δεν μας είναι απαραίτητα.

Ενας άλλος μύθος είναι η άποψη ότι το μαύρο ψωμί παχαίνει λιγότερο.

Οι διαφορές των δύο ειδών στην πρόσληψη θερμίδων είναι απειροελάχιστες, ανάξιες λόγου. Αυτό στο οποίο υπερέχει το ψωμί ολικής αλέσεως είναι η περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες, λιπαρά οξέα και απαραίτητα ιχνοστοιχεία όπως το σελήνιο και η βιταμίνη Ε. Σε καμία περίπτωση όμως δεν προτείνεται σε κάποιον που δεν μπορεί να φάει το μαύρο ψωμί να αποφεύγει το λευκό».

Ο κ. Κωνσταντίνος Ξένος είναι κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk