ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ Ηλεκτρικό αυτοκίνητο ολόκληρο το αμάξωμα του οποίου θα είναι μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία ετοιμάζει η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo.

Σε συνεργασία με συναδέλφους στο Ιmperial College του Λονδίνου και σε άλλα επτά ευρωπαϊκά ινστιτούτα, οι μηχανολόγοι της Volvo λένε ότι έχουν βρει μια νέα μέθοδο για να αντιμετωπίσουν ένα από τα πιο βασικά προβλήματα των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, δηλαδή το μέγεθος των μπαταριών που προσθέτουν μεγάλο βάρος και όγκο στο αρχικό σχέδιο του κατασκευαστή.

Ισχυρίζονται ότι μετατρέποντας τις πόρτες, την οροφή και το καπό σε συλλέκτες θα καταφέρουν όχι μόνο να απελευθερώσουν χώρο μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά κυρίως να το κάνουν πολύ πιο ελαφρύ.

« Προς το παρόν πρόκειται για μια εκπληκτική ιδέα… Κάνουμε τεχνικές δοκιμές για να δούμε αν το όραμά μας μπορεί να γίνει πραγματικότητα » γράφει στην ιστοσελίδα της η αυτοκινητοβιομηχανία.

Το πρόγραμμα για την προσπάθεια υλοποίησης αναμένεται να διαρκέσει τρία χρόνια. Εχει λάβει ήδη επιδότηση 3,5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ενωση στο πλαίσιο διεθνούς διαγωνισμού για την κατασκευή πρωτοποριακών υλικών.

Οι μηχανολόγοι λένε ότι οι μπαταρίες-αμάξωμα στο Volvo τού «αύριο» θα αποτελούνται από ένα σύνθετο μείγμα ανθρακονημάτων και πολυμερών ρητίνης, το οποίο θα μπορεί να αποθηκεύει και να φορτίζει περισσότερη ενέργεια πιο γρήγορα από ό,τι οι συμβατικές μπαταρίες.

Το υλικό αυτό είναι εξαιρετικά δυνατό και εύπλαστο και μπορεί να διαμορφωθεί καταλλήλως ώστε να χρησιμοποιηθεί στο σασί του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, το αυτοκίνητο-«μπαταρία» μπορεί να είναι κατά 15% πιο ελαφρύ σε σύγκριση με ένα συμβατικό, με ατσάλινα μέρη. Εκτιμάται ότι θα έχει αυτονομία 130 χλμ. με μία φόρτιση.

Θα κινείται με την ενέργεια που παράγεται από το φρενάρισμα κατά την οδήγηση ή με τη σύνδεση σε πρίζα. Επιπλέον θα υπάρχει η επιλογή να σβήνει όταν «κολλάει» στην κίνηση για να εξοικονομεί ενέργεια.

Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι τεχνικοί της Volvo είναι να εξασφαλίσουν ότι οι επιβάτες δεν θα κινδυνεύουν από απρόβλεπτη έκλυση ενέργειας σε περίπτωση ατυχήματος, και βεβαίως ότι το κόστος αυτού του υπερπυκνωτή δεν θα είναι απαγορευτικό.

« Ο ρόλος μας είναι να συμβάλουμε με τις γνώσεις μας στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να ενσωματωθεί αυτή η τεχνολογία στη μαζική παραγωγή του μέλλοντος και να δώσουμε ιδέες σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα όσον αφορά το κόστος και τη φιλικότητα προς τον χρήστη» λέει ο Περ-Ιβαρ Σέλεργκρεν, μηχανολόγος στη Volvo.