Φως στην εκφύλιση της ωχράς κηλίδας

Ερευνητές ανακάλυψαν τον μηχανισμό που κρύβεται πίσω από την εμφάνιση της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Η πάθηση οφείλεται σε βλάβη την οποία υφίσταται η ωχρά κηλίδα που αποτελεί τμήμα του αμφιβληστροειδούς στο πίσω μέρος του ματιού. Πιστεύεται ότι πίσω από την καταστροφή της ωχράς κηλίδας κρύβονται μεταλλάξεις σε ένα γονίδιο το οποίο είναι υπεύθυνο για την παραγωγή της πρωτεΐνης CFΗ, η οποία εμπλέκεται στην ανοσολογική απόκριση του οργανισμού. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ μελέτησαν την επίδραση φυσιολογικών και μη φυσιολογικών μορφών της πρωτεΐνης CFΗ σε οφθαλμούς που είχαν ληφθεί από δότες.

ΛΟΝΔΙΝΟ Ερευνητές ανακάλυψαν τον μηχανισμό που κρύβεται πίσω από την εμφάνιση της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ μελέτησαν την επίδραση φυσιολογικών και μη φυσιολογικών μορφών της πρωτεΐνης CFΗ σε οφθαλμούς που είχαν ληφθεί από δότες. Οπως προέκυψε, η μη φυσιολογική CFΗ δεν ήταν δυνατόν να προσδεθεί στην ωχρά κηλίδα του ματιού και όταν δεν υπήρχε αρκετή λειτουργική CFΗ τότε το ανοσοποιητικό σύστημα αναγνώριζε τον ιστό ως εχθρικό, με αποτέλεσμα να του επιτίθεται.