Ναυπηγεία ΣκαραμαγκάΨηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο

Κατά πλειοψηφία, από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που παρέχει την εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών να υπογράψουν για λογαριασμό του Δημοσίου τις συμβάσεις για την μεταβίβαση των μετοχών των Ελληνικών Ναυπηγείων και τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού.

<b>Ναυπηγεία Σκαραμαγκά</b>Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο | tovima.gr

Κατά πλειοψηφία, από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που παρέχει την εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών να υπογράψουν για λογαριασμό του Δημοσίου τις συμβάσεις για την μεταβίβαση των μετοχών των Ελληνικών Ναυπηγείων και τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, αφού χαρακτήρισε «επωφελείς» για το Δημόσιο τις συμβάσεις, αναφέρθηκε στην επιλογή εκ μέρους της κυβέρνησης να ακολουθηθεί η διαδικασία της κύρωσης από την Βουλή των συμβάσεων εν σχεδίω.

«Όπως σπάμε τον γόρδιο δεσμό της παθολογίας των συμβάσεων επί δέκα χρόνια, έτσι θέλουμε να σπάσουμε και ένα νοσηρό κλίμα στο δημόσιο βίο. Γι’ αυτό ακολουθήσαμε αυτή την διαδικασία και αποζητούμε την συναίνεση, η οποία θα μας επιτρέψει να βγάλουμε το κεφάλι μας μέσα από έναν βούρκο τον οποίο εν πολλοίς εμείς οι ίδιοι ως πολιτικό σύστημα κι ως κοινωνία έχουμε διαμορφώσει».

Η σύμβαση προβλέπει ότι η ελληνική πλευρά αποδέχεται την είσοδο της Abu Dhabi Mar στο μετοχικό κεφάλαιο των Ελληνικών Ναυπηγείων σε ποσοστό 75%. Το 25% το διατηρεί η γερμανική HDW, παραμένοντας στα Ναυπηγεία ως μέτοχος της μειοψηφίας και ως υποκατασκευαστής των συμβάσεων. Όπως έχει εξηγήσει ο κ. Βενιζέλος, η Thyssenkrupp είναι στρατηγικός εταίρος της Abu Dhabi Mar όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη Γερμανία, είναι αποδεκτή από την Γερμανία και ως εκ τούτου από την Ελλάδα, και για τον επιπλέον λόγο ότι ο Σκαραμαγκάς αποκτά υπεραξία.

Ακόμη, επετεύχθη διακανονισμός σύμφωνα με τον οποίο αποσύρονται από την γερμανική πλευρά οι καταγγελίες των συμβάσεων στις οποίες είχε προβεί και παύει η διαιτητική δίκη, την οποία είχε κινήσει ζητώντας αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο για αντισυμβατική του συμπεριφορά.

Ο κ. Βενιζέλος ξεκαθάρισε αναφορικά με τον «Παπανικολή» ότι δεν θα στερηθεί ενός όπλου ετοιμοπόλεμου το Πολεμικό Ναυτικό και ανακοίνωσε ότι στις 15 Οκτωβρίου θα υψωθεί η ελληνική σημαία στο Κίελο ως πράξη επαναξίωσης του πλοίου το οποίο έχει πιστοποιηθεί και από τον γερμανικό φορέα και το Πολεμικό Ναυτικό.

Επίσης, συμφωνήθηκε να συνεχιστεί η σύμβαση των τριών νέων υποβρυχίων στον παλαιό προϋπολογισμό και να καταργηθεί ο εκσυγχρονισμός της δεύτερης σύμβασης ο οποίος «ήταν ατελέσφορος και οικονομικά παράλογος», να ολοκληρωθεί ο «Ωκεανός», και να γίνουν καινούργια τα δύο υποβρύχια που ήταν να εκσυγχρονιστούν.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η επιλογή να κατασκευαστούν δύο καινούργια υποβρύχια 2.14 είναι από κάθε άποψη συμφέρουσα, καθώς το ένα υπό εκσυγχρονισμό «Ωκεανός» έχει απορροφήσει 400 εκ. και δεν ξέρουμε αν είναι αξιόπλοο, ενώ αγοράζουμε τα καινούργια άνευ προσαυξήσεως 500 εκατ.

Ο κ. Βενιζέλος εξήγησε ότι υπήρξε πολύ σκληρή διαπραγμάτευση, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν επ’ ωφελεία του Δημοσίου, δεδομένου ότι σε άλλη περίπτωση κινδυνεύαμε να κλείσουν τα Ναυπηγεία, να έχουν απολυθεί οι εργαζόμενοι, να έχουν χαθεί τα 2 δισ. που έχουμε δώσει, να μην έχουμε πάρει κανένα υποβρύχιο, να μην μπορούμε να τα τελειώσουμε και να πληρώνουμε και αποζημίωση. Τώρα -όπως είπε- το Ναυτικό αποκτά την προοπτική να πάρει τα υποβρύχια, ξεκινώντας από τον «Παπανικολή», ενώ σώζεται «μια μεγάλη βιομηχανία και πολλές θέσεις εργασίας».

Εκ μέρους της ΝΔ, ο εισηγητής Κώστας Τασούλας εξέφρασε την αντίρρησή του τονίζοντας ότι δεν ψηφίζει το νομοθέτημα καθώς θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη συμφωνία. Όπως ανέφερε, με την αλλαγή στις συμφωνίες για την κατασκευή των υποβρυχίων υπάρχει σημαντική δημοσιονομική επιβάρυνση της τάξης των 500 εκ. ευρώ, ενώ δεν λύνεται το θέμα της εργασιακής αποκατάστασης. Ανέφερε ακόμη ότι η σύμβαση έχει και νομικές αδυναμίες σε θέματα που άπτονται του ανταγωνισμού γιατί έχει φοροαπαλλαγές που μπορούν να θεωρηθούν επιδοτήσεις.

Η βουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου ανέφερε ότι ολοκληρώνεται η διάλυση του Σκαραμαγκά και υποστήριξε πως η σύμβαση είναι επιζήμια για την χώρα καθώς και για τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία ενώ ωφελημένοι είναι η Thyssenkrupp και η Abu Dhabi Mar.

Στην παρέμβασή του, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης ανέφερε ότι λέει ένα «ξεκάθαρο ‘ναι’ στην άμυνα της πατρίδας» και τόνισε ότι η περίπτωση που εξετάζει η εθνική αντιπροσωπεία είναι ιδιάζουσα και εξαιρετικής σημασίας και δεν πρέπει να την υποτιμήσουμε ούτε επιχειρησιακά ούτε και κοινωνικά.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Π. Λαφαζάνης είπε πως η συμφωνία είναι ετεροβαρής, βλαπτική και το χειρότερο ενισχύει μια διαδικασία κατά την οποία τα Ναυπηγεία θα γίνουν είδος προς εξαφάνιση ενώ δεν παρέχει καμία εξασφάλιση για τους εργαζόμενους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk