Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών Αυστηρότεροι κανόνες για τις υπηρεσίες που χρεώνονται με SMS

Με στόχο τον περιορισμό των υπερβολικών χρεώσεων και την προστασία των ανηλίκων, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων τροποποιεί τον κώδικα δεοντολογίας για τις «υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης», στις οποίες περιλαμβάνονται οι διαγωνισμοί μέσω κινητού τηλεφώνου και οι υπηρεσίες ringtines, logos, βίντεο και παιχνιδιών.

Με στόχο τον περιορισμό των υπερβολικών χρεώσεων και την προστασία των ανηλίκων, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων τροποποιεί τον κώδικα δεοντολογίας για τις «υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης», στις οποίες περιλαμβάνονται οι διαγωνισμοί μέσω κινητού τηλεφώνου και οι υπηρεσίες ringtines, logos, βίντεο και παιχνιδιών.

«Η τροποποίηση έλαβε υπόψη τις πολλές καταγγελίες καταναλωτών που κατατέθηκαν στην ΕΕΤΤ κατά το τελευταίο εξάμηνο και επιβάλλει ειδικές υποχρεώσεις στους παρόχους ΥΠΠ» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Περιορισμός υπερβολικών χρεώσεων

  • Ο κώδικας θέτει πλέον «οροφή» στις χρεώσεις. Το μηνιαίο κόστος μίας συγκεκριμένης ΥΠΠ με συνδρομή για έναν καταναλωτή δεν μπορεί να ξεπερνά τα 20 ευρώ.
  • Σε περίπτωση που με την εγγραφή του καταναλωτή σε μία νέα ΥΠΠ με συνδρομή, η συνολική μηνιαία αξία των συνδρομών του στον Πάροχο ΥΠΠ πρόκειται να υπερβεί τα 20 ευρώ, θα αποστέλλεται ατελές ενημερωτικό μήνυμα και θα ζητείται η ρητή συγκατάθεσή του.
  • Στην περίπτωση που ο πάροχος PSMS αποστέλλει ανεπιτυχώς επί 15 ημέρες σύντομα μηνύματα σε έναν εγγεγραμμένο καταναλωτή, ή δεν λαμβάνει σύντομα μηνύματα από έναν καταναλωτή για διάστημα 15 ημερών, ενώ η ΥΠΠ προβλέπει την αποστολή σύντομων μηνυμάτων από τον καταναλωτή, τότε ο πάροχος οφείλει να τον διαγράψει από τη συγκεκριμένη υπηρεσία.

Προστασία ανηλίκων

  • Ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει από τον πάροχο του δικτύου στο οποίο είναι συνδρομητής τη φραγή της πρόσβασής του σε όλες τις ΥΠΠ ή σε συγκεκριμένες αριθμοδοτικές σειρές και ο πάροχος υποχρεούται να ικανοποιήσει το αίτημα. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς μπορούν να θέσουν φραγή στις ΥΠΠ των κινητών των παιδιών τους που λόγω απειρίας και άγνοιας είναι τα κύρια θύματα τέτοιων υπηρεσιών. Φυσικά η προστασία δεν περιορίζεται μόνον στους ανηλίκους. Επεκτείνεται και σε όσους δεν επιθυμούν να λαμβάνουν ΥΠΠ.

Ορθή ενημέρωση των χρηστών

  • Ο καταναλωτής πρέπει ενημερώνεται σαφώς κατά την υπογραφή της σύμβασης με τον πάροχο του δικτύου σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, για τη δυνατότητα χρέωσής του μέσω του λογαριασμού του για χρήση υπηρεσιών τρίτων, καθώς επίσης και για τη δυνατότητα χρέωσής του μέσω της λήψης σύντομων μηνυμάτων, όπου αυτό ισχύει.
  • Στην περίπτωση που ο καταναλωτής λαμβάνει PSMS, στην τερματική συσκευή του θα πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά ο σύντομος κωδικός του αποστολέα.
  • Η ιστοσελίδα, μέσω της οποίας πραγματοποιείται η εγγραφή του χρήστη σε υπηρεσία με συνδρομή, πρέπει να περιέχει τη δυνατότητα επιλογής (κενό tick box), δίπλα στην οποία θα αναγράφεται «Έχω λάβει γνώση των όρων χρήσης και αποδέχομαι να ενεργοποιήσω τη συνδρομητική υπηρεσία <όνομα υπηρεσίας> <χρέωση ανά μονάδα χρόνου>» και την οποία υποχρεωτικά ο Τελικός Χρήστης θα πρέπει να επιλέγει πριν του επιτραπεί να προχωρήσει στην εγγραφή.
  • Ο καταναλωτής πρέπει να έχει πρόσβαση σε πίνακα που περιέχει όλες τις ΥΠΠ του παρόχου με πληροφορίες χρέωσης, καθώς και στα στοιχεία επικοινωνίας του Παρόχου ΥΠΠ, μέσω του διαδικτυακού του τόπου και με τρόπο ώστε να φτάνει στην πληροφορία αυτή από την αρχική ιστοσελίδα εύκολα και άμεσα.
  • Στο αρχικό ηχογραφημένο μήνυμα κατά την έναρξη της κλήσης προς ΥΠΠ ηχητικής πληροφόρησης, παρέχεται, πέραν της περιγραφής της χρέωσης, και πληροφορία για το βήμα χρέωσης.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk