ΗΜΙΤΟΝΙΑ

Με τι ασχολούνται άραγε οι διάσημοι λυρικοί τραγουδιστές όταν χάνουν τη φωνή τους; Το ερώτημα έθεσε προ ημερών η εφημερίδα «Τhe Washington Ρost» δίνοντας και την απάντηση: Αναλαμβάνουν τη διοίκηση πολιτιστικών οργανισμών. Ως παράδειγμα το άρθρο αναφέρει την περίπτωση του Πλάθιντο Ντομίνγκο, ο οποίος εδώ και χρόνια διευθύνει δύο λυρικά θέατρα των ΗΠΑ (τις όπερες της Ουάσιγκτον όπου μόλις ανακοινώθηκε ότι δεν θα επεκτείνει το συμβόλαιό του πέραν του 2011 και του Λος Αντζελες όπου θα παραμείνει τουλάχιστον ως το 2013).

Η Πεντηκοστή της Τσετσίλια Ι
Με τι ασχολούνται άραγε οι διάσημοι λυρικοί τραγουδιστές όταν χάνουν τη φωνή τους; Το ερώτημα έθεσε προ ημερών η εφημερίδα «Τhe Washington Ρost» δίνοντας και την απάντηση: Αναλαμβάνουν τη διοίκηση πολιτιστικών οργανισμών. Ως παράδειγμα το άρθρο αναφέρει την περίπτωση του Πλάθιντο Ντομίνγκο, ο οποίος εδώ και χρόνια διευθύνει δύο λυρικά θέατρα των ΗΠΑ (τις όπερες της Ουάσιγκτον όπου μόλις ανακοινώθηκε ότι δεν θα επεκτείνει το συμβόλαιό του πέραν του 2011 και του Λος Αντζελες όπου θα παραμείνει τουλάχιστον ως το 2013). Η διαφορά βεβαίως είναι η εξής: όταν ο σουπερστάρ ισπανός τενόρος αποφάσιζε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και ως μάνατζερ, δεν γνώριζε- το έχει παραδεχθεί ο ίδιος- ότι η φωνή του θα του επεφύλασσε την ευχάριστη έκπληξη να «διαρκεί» επάξια ως σήμερα, που πλέον ο Ντομίνγκο βρίσκεται στο κατώφλι των 70 του χρόνων. Στα βήματα του θρυλικού συναδέλφου της φαίνεται ότι αποφάσισε να βαδίσει και η λαμπερή ιταλίδα μεσόφωνος Τσετσίλια Μπάρτολι. Προ ημερών ανακοινώθηκε ότι αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ της Πεντηκοστής του Σάλτσμπουργκ από το 2012, αντικαθιστώντας τον συμπατριώτη της σουπερστάρ του πόντιουμ Ρικάρντο Μούτι (ο οποίος αυτή την περίοδο δίνει με εξαιρετική επιτυχία, όπως διαβάζω, τις πρώτες του συναυλίες ως μουσικός διευθυντής της σπουδαίας Συμφωνικής Ορχήστρας του Σικάγου).

Η Πεντηκοστή της Τσετσίλια ΙΙ
Το Φεστιβάλ της Πεντηκοστής είναι μια τριήμερη διοργάνωση περί τα τέλη της άνοιξης η οποία έχει αφιερωθεί στην παλαιά μουσική. Μάλλον απαξιωμένη για χρόνια καθώς παρέμενε στη σκιά του λαμπρού θερινού φεστιβάλ της πόλης του Μότσαρτ, «ζωντάνεψε» το 2007 με τον Μούτι ο οποίος για πέντε χρόνια ανέλαβε να «φωτίσει» ξεχασμένα μουσικά αριστουργήματα του 17ου αιώνα προερχόμενα από την ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάπολι (για όσους ενδιαφέρονται, το εν λόγω πρότζεκτ από το 2012 ταξιδεύει στη Μαδρίτη και στο θέατρο Ρεάλ).

Η 44χρονη Μπάρτολι θα πάρει τη σκυτάλη ύστερα από σχετική πρόταση του νέου διευθυντή του Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ Αλεξάντερ Περέιρα με τον οποίο διατηρεί άριστη σχέση λόγω της θητείας του στο «τιμόνι» της Οπερας της Ζυρίχης όπου η διάσημη μέτζο εμφανίζεται συχνά.

Η Πεντηκοστή της Τσετσίλια ΙΙΙ
Οταν λέμε συχνά, βεβαίως, εννοούμε για τα δεδομένα της Μπάρτολι, η οποία διαφοροποιείται από τα σημερινά φρενήρη προγράμματα των άλλων σουπερστάρ συναδέλφων της. Προτιμά τις συναυλίες από τις όπερες, παραδέχεται ότι αποφεύγει το αεροπλάνο όποτε μπορεί και γενικότερα εμφανίζεται εξόχως επιλεκτική (γεγονός το οποίο βεβαίως έχει να κάνει και με τις ιδιαιτερότητες της φωνής της). Σε ό,τι αφορά τα σχέδιά της για το Φεστιβάλ της Πεντηκοστής, ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει με Χέντελ. Σιδεροκέφαλη!

itoyla@tovima.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk