«Θαυματουργά» αρώματα Μυρίζουν καλή διάθεση στην εποχή της κρίσης

Τα αρώματα κατά παραγγελία βελτιώνουν τη διάθεση των ανθρώπων στην εποχή της οικονομικής κρίσης. Γι΄ αυτό και σημειώνουν ρεκόρ πωλήσεων, ιδίως στη Γαλλία, «χώρα αναφοράς» στην ιστορία της διεθνούς αρωματοποιίας, αλλά και στις υπόλοιπες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, ασφαλώς και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο σχετικός τζίρος έχει ανέβει, με πελάτες τόσο εύπορους ιδιώτες όσο και επιχειρήσεις. Ηδη δύο μεγάλα ξενοδοχεία στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη έχουν φτιάξει τα δικά τους αρώματα, τα οποία διατίθενται στους ενοίκους με σκοπό την αλλαγή της διάθεσής τους προς το καλύτερο.

ΠΑΡΙΣΙ Τα αρώματα κατά παραγγελία βελτιώνουν τη διάθεση των ανθρώπων στην εποχή της οικονομικής κρίσης. Γι΄ αυτό και σημειώνουν ρεκόρ πωλήσεων, ιδίως στη Γαλλία, «χώρα αναφοράς» στην ιστορία της διεθνούς αρωματοποιίας, αλλά και στις υπόλοιπες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, ασφαλώς και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο σχετικός τζίρος έχει ανέβει, με πελάτες τόσο εύπορους ιδιώτες όσο και επιχειρήσεις.

Ηδη δύο μεγάλα ξενοδοχεία στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη έχουν φτιάξει τα δικά τους αρώματα, τα οποία διατίθενται στους ενοίκους με σκοπό την αλλαγή της διάθεσής τους προς το καλύτερο. Το «Κοστ» της γαλλικής πρωτεύουσας και το «Γκραμερσί Παρκ» του Μεγάλου Μήλου έχουν απευθυνθεί σε διάσημους αρωματοποιούς. Οι «γητευτές» των αρωμάτων, αμειβόμενοι φυσικά αδρά, προσφέρουν πολλές διαφορετικές επιλογές από φρουτώδη, φλοράλ, ανατολίτικα ή φυσικά αρώματα, ανάλογα με την επιθυμία του κάθε πελάτη ξεχωριστά.

Η «νουβέλ βαγκ» των αρωματοποιών αυτών επιστρέφει μάλιστα στην αθωότητα των φυσικών αρωμάτων, χωρίς προσμείξεις τεχνητών ή χημικών συστατικών. Στην εμπροσθοφυλακή είναι ο διάσημος γάλλος αρωματοποιός Μπερτράν Ντουσαφούρ, η συμπατριώτισσά του Ολίβια Τζακομπέτι και ο Λορέντζο Βιλορέζι, ο πρώτος Ιταλός που κέρδισε το βραβείο Ρrix Coty, το οποίο θεωρείται το «Οσκαρ» της συγκεκριμένης βιομηχανίας.

«Τα παραδοσιακά καταστήματα πώλησης αρωμάτων έχουν κατα ντήσει μπανάλ» τονίζει ο κ. Βιλορέζι και προσθέτει: «Οι πελάτες μου μού ζητούν να τους φτιάξω ένα άρωμα που να αντικατοπτρίζει τα πιο έντονα στοιχεία της προσωπικότητας του καθένα».

Αρώματα όπως τα «Costes Νo 2» και «Βond Νo 9- Gramercy Ρark», των ομώνυμων ξενοδοχείων φέρνουν κυριολεκτικά μια ανανεωτική «εσάνς» σε μια βιομηχανία που είδε τα έσοδά της να σημειώνουν τα τελευταία δέκα χρόνια ραγδαία αύξηση και να εκτινάσσονται από τα 789 εκατ. ευρώ το 2000 στα 897 εκατ. το 2009. Το μεγάλο άλμα στις πωλήσεις αρωμάτων έγινε κατά την τριετία 1999-2001, όταν και η βιομηχανία παρουσίασε μια αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 20,4%, κάτι που οι ειδικοί θεωρούν ότι οφείλεται στην οικονομική και κοινωνική συγκυρία. Η απαισιοδοξία που ακολούθησε την εποχή λίγο πριν και μετά την πτώση των Δίδυμων Πύργων στη Νέα Υόρκη έβαλε τους καταναλωτές σε μια περίοδο εσωστρέφειας, η οποία εκφράστηκε, μεταξύ άλλων, με… τακτική ανανέωση του αρωματικού «οπλοστασίου» του καθένα. Οι μελετητές θεωρούν ότι οι τάσεις της βιομηχανίας αρωμάτων αλλάζουν ανάλογα με τις εποχές, κάτι το οποίο εξηγεί την επιστροφή της τέχνης της αρωματοποιίας σε φυσικά, βιολογικά και οργανικά αρώματα.

«Η σημερινή εποχή κυρίως σηματοδοτεί μια επιστροφή της βιομηχανίας σε αρώματα “σχεδιασμένα” από νέους αρωματοποιούς που επιθυμούν να αποστασιοποιηθούν από τα εμπορικά, συνθετικά αρώματα προηγούμενων δεκαετιών» επισημαίνει η ιταλίδα ειδικός επί των αρωμάτων Μαρίκα Βεκιατίνι.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk