Τα φορτηγά μάς πήγαν στο Ευρωδικαστήριο

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσέφυγε χθες επισήμως στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, ζητώντας του να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων δημοσίας χρήσεως και των ιδιωτικών βυτιοφόρων παραβιάζει το άρθρο 49 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της ΕΕ, το οποίο αφορά την ελευθερία εγκατάστασης των επιχειρήσεων. Κατά την Επιτροπή, η παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας πραγματοποιεί- ται ιδίως με …

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσέφυγε χθες επισήμως στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, ζητώντας του να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων δημοσίας χρήσεως και των ιδιωτικών βυτιοφόρων παραβιάζει το άρθρο 49 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της ΕΕ, το οποίο αφορά την ελευθερία εγκατάστασης των επιχειρήσεων. Κατά την Επιτροπή, η παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας πραγματοποιεί- ται ιδίως με το άρθρο 4 του Νόμου 383/1976, τα άρθρα 6 και 7 του νόμου 3054/2002, με τις υπουργικές αποφάσεις περί εφαρμογής των εν λόγω νόμων καθώς και με την επιβολή σταθερών κομίστρων (εντός ορισμένων ορίων) για τις υπηρεσίες μεταφοράς που παρέχονται από φορτηγά δημοσίας χρήσεως. Συγκεκριμένα η Επιτροπή φρονεί ότι η εξάρτηση της χορήγησης νέων αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) από τις μη αντικειμενικά προσδιοριζόμενες «μεταφορικές ανάγκες της χώρας» περιορίζει την ελευθερία εγκατάστασης των οδικών εμπορευματικών μεταφορέων της ΕΕ στην Ελλάδα. Ειδικότερα η υποχρέωση επιβολής καθορισμένων κομίστρων με ανώτατα και κατώτατα όρια αποθαρρύνει αφενός τις αλλοδαπές επιχειρήσεις να εισέλθουν στην ελληνική αγορά και αφετέρου εμποδίζει τις ήδη εγκατεστημένες στην Ελλάδα επιχειρήσεις να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους.

Η Επιτροπή επισημαίνει επίσης ότι ο Ν. 3054/2002 δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική κυβέρνηση να ελέγχει τον αριθμό των κυκλοφορούντων βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης και κατά συνέπεια αποσκοπεί όχι μόνο στη διατήρηση του κλειστού χαρακτήρα του επαγγέλματος αλλά και στη διατήρηση της δυναμικής κάθε εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά. Ωστόσο τονίζει ότι «ο διοικητικός καθορισμός του αριθμού των βυτιοφόρων των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών δεν είναι αναγκαίος για την προσαρμογή των εν λόγω επιχειρήσεων στις συνθήκες της αγοράς ούτε δικαιολογείται από λόγους δημόσιας (οδικής) ασφάλειας και δημόσιας υγείας».

Η Επιτροπή, τέλος, αναφέρει ότι ο καθορισμός από την ελληνική πολιτεία μόνο κατώτατων ορίων κομίστρου για τη μεταφορά υγρών καυσίμων με ΦΔΧ αυτοκίνητα δεν συμβιβάζεται με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και επομένως πρέπει άμεσα να καταργηθεί.

Φορτηγατζής δάγκωσε αστυνομικό!
Δεν έλειψαν και χθες τα επεισόδια σε διάφορα μπλόκα. Στην είσοδο του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Μεταμόρφωσης προκλήθηκαν συγκρούσεις με τα ΜΑΤ, ενώ εξαγριωμένος ιδιοκτήτης φορτηγού επιτέθηκε και… δάγκωσε στο χέρι τον αστυνομικό διευθυντή Βορειοανατολικής Αττικής, ταξίαρχο της ΕΛ.ΑΣ. κ. Φ. Ζουμπούλη. Ο δράστης συνελήφθη. Ενταση σημειώθηκε και στο λιμάνι του Πειραιά, όταν ομάδα 60 ιδιοκτητών φορτηγών εμπόδισε νταλίκες να επιβιβαστούν σε οχηματαγωγό πλοίο, ενώ συμπλοκές με τα ΜΑΤ έλαβαν χώρα στο Ικόνιο χθες το βράδυ. Πετροβολισμοί φορτηγών και επιθέσεις απεργών εναντίον συναδέλφων τους που προσπαθούσαν να δουλέψουν σημειώθηκαν χθες σε διάφορες περιοχές της χώρας. (Το στιγμιότυπο από την Εθνική οδό στο ύψος της Μεταμόρφωσης: μια απαγχονισμένη κούκλα αιωρείται από το «ικρίωμα» του γερανού…)

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk