Παρά τις επιφυλάξεις τους για την ελληνική γραφειοκρατία και τις αγκυλώσεις της κρατικής μηχανής, οι επενδυτές από το Κατάρ δηλώνουν πρόθυμοι να επενδύσουν άλλα 5 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Καζίνο, μαρίνες και εμίρηδες

ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ κέντρο υψηλού και υπερπολυτελούς τουρισμού οραματίζονται να μετατρέψουν την παραλιακή ζώνη οι Καταρινοί, που θα περιλαμβάνει τα πάντα: από την κατασκευή μαρίνας, υπερπολυτελών «εφτάστερων» ξενοδοχείων, καζίνων, συνεδριακού κέντρου, ακόμη και ενός υπερσύγχρονου αεροδρομίου, με πύργο ελέγχου και πίστες στάθμευσης, αλλά μόνο για VΙΡ αεροσκάφη. Στόχος τους να μετατρέψουν την Αθήνα σε κέντρο διεθνούς τουρισμού για ποιοτικούς (και πλούσιους) τουρίστες από την Ευρώπη, αλλά και από τις αραβικές χώρες. Υψηλό τουρισμό, δηλαδή «μιας στάσης», προσφέρουν στην Αθήνα, με όλες τις ανέσεις, χωρίς να απαιτείται η μετακίνηση των επισκεπτών σε άλλες περιοχές. Και όλα αυτά με μια επένδυση 5 δισ. ευρώ. Ενα Λας Βέγκας στην παραλιακή! Λέγεται μάλιστα ότι πρόκειται για μια σοβαρή επένδυση επειδή αυτή τη φορά έχει υποβληθεί από την QΙΑ, την κρατική εταιρεία επενδύσεων του Κατάρ, η οποία έχει άμεση σχέση με την οικογένεια του δισεκατομμυριούχου εμίρη Αλ Θάνι.

ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ κέντρο υψηλού και υπερπολυτελούς τουρισμού οραματίζονται να μετατρέψουν την παραλιακή ζώνη οι Καταρινοί, που θα περιλαμβάνει τα πάντα: από την κατασκευή μαρίνας, υπερπολυτελών «εφτάστερων» ξενοδοχείων, καζίνων, συνεδριακού κέντρου, ακόμη και ενός υπερσύγχρονου αεροδρομίου, με πύργο ελέγχου και
πίστες στάθμευσης, αλλά μόνο για VΙΡ αεροσκάφη. Στόχος τους να μετατρέψουν την Αθήνα σε κέντρο διεθνούς τουρισμού για ποιοτικούς (και πλούσιους) τουρίστες από την Ευρώπη, αλλά και από τις αραβικές χώρες. Υψηλό τουρισμό, δηλαδή «μιας στάσης», προσφέρουν στην Αθήνα, με όλες τις ανέσεις, χωρίς να απαιτείται η μετακίνηση των επισκεπτών σε άλλες περιοχές. Και όλα αυτά με μια επένδυση 5 δισ. ευρώ. Ενα Λας Βέγκας στην παραλιακή!
Λέγεται μάλιστα ότι πρόκειται για μια σοβαρή επένδυση επειδή αυτή τη φορά έχει υποβληθεί από την QΙΑ, την κρατική εταιρεία επενδύσεων του Κατάρ, η οποία έχει άμεση σχέση με την οικογένεια του δισεκατομμυριούχου εμίρη Αλ Θάνι.

Oι εκπρόσωποι της QΙΑ λέγεται ότι είχαν οργώσει αυτό το καλοκαίρι όλη την Ελλάδα και έχουν εντοπίσει και άλλες περιοχές για υψηλή τουριστική αξιοποίηση, όπως η περιοχή Αφάντου στη Ρόδο (κοντά στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το γήπεδο γκολφ) και στη Νότια Κρήτη. Το μνημόνιο που υπέγραψαν προσφάτως οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών στη Νέα Υόρκη αναμένεται να ενθαρρύνει περισσότερο τους Καταρινούς να ψάξουν και για άλλες περιοχές τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν. Αλλωστε η Ελλάδα και τα νησιά της αποτελούν τον δημοφιλέστερο προορισμό του εμίρη, του πρωθυπουργού σεΐχη και των οικογενειών τους. Ελληνα πιλότο έχουν στο VΙΡ αεροσκάφος τους, έλληνα καπετάνιο στους θαλαμηγούς τους, Ελληνες και Ελληνίδες συνεχώς προσλαμβάνουν στις κρατικές επιχειρήσεις τους. Ακόμη και χθες η κρατική αεροπορική εταιρεία του Κατάρ έκανε κάστινγκ σε κεντρικό ξενοδοχείο στην Αθήνα, για την πρόσληψη δεκάδων ελληνίδων αεροσυνοδών και ελλήνων πιλότων για τα καινούργια αεροσκάφη που έχει παραγγείλει. Κανείς άλλωστε από τους 24 έλληνες επιχειρηματίες που είχαν επισκεφθεί πριν από μερικά χρόνια την Ντόχα, δεν πρόκειται να ξεχάσει τη γενναιοδωρία των καταρινών αξιωματούχων, όταν αποχαιρετώντας τους στο αεροδρόμιο τούς πρόσφεραν δώρο και από ένα ολόχρυσο ρολόι Rolex, αξίας 15.000 δολαρίων.

Η Αθήνα, ωστόσο, κρατά αποστάσεις από τα κατά καιρούς σχέδια που της έχουν υποβληθεί για επενδύσεις, ειδικά για την αξιοποίηση του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού. Τηρεί προς το παρόν σιγήν ιχθύος για την επένδυση, και όπως είπε μάλιστα υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος στο «Βήμα», «πρέπει να είμαστε προσεκτικοί μήπως διεισδύσουν ξένα συμφέροντα. Πρέπει να εξετάσουμε τα πάντα ώστε να έχει συμφέρον και το ελληνικό κράτος». Το ζήτημα των ξένων επενδύσεων χαρακτηρίζεται πάντως από την Αθήνα «πολυσύνθετο» αφού σε αυτές εμπλέκονται πολλά υπουργεία, περιβαλλοντικές υπηρεσίες, όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δασαρχεία, καθώς και το Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Με την ανακοίνωση της υπογραφής του μνημονίου τουριστικής, αναπτυξιακής, ενεργειακής συμφωνίας ανάμεσα στους δύο πρωθυπουργούς και πριν καλά καλά υποβληθεί κάποιο σχέδιο, ορισμένα πολιτικά κόμματα, περιβαλλοντικές οργανώσεις κτλ. εξέφρασαν την αντίθεσή τους για τη μετατροπή του αεροδρομίου σε Λας Βέγκας. Οι σχεδιασμοί άλλωστε για την αξιοποίηση του Ελληνικού είχαν ξεκινήσει πριν από οκτώ χρόνια και προέβλεπαν αρχικώς την οικιστική αξιοποίηση των 1.000 από τα 5.300 στρέμματα. Με τα χρήματα αυτά (περίπου 500 εκατ. ευρώ) θα μπορούσε, όπως ειπώθηκε, να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή ενός μητροπολιτικού πάρκου. Το προεκλογικό πρόγραμμα του ΠαΣοΚ είχε θέσει ως πρώτη προτεραιότητα την αξιοποίηση του αεροδρομίου του Ελληνικού και η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη είχε δεχθεί κριτική, ακόμη και από βουλευτές του ΠαΣοκ, επειδή ακόμη δεν είχε προχωρήσει.

Οι Καταρινοί πάντως είχαν βάλει για τα καλά στο μάτι την Ελλάδα για τις τουριστικές επενδύσεις τους, από την περίοδο που ολοκληρώθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν η πρεσβευτής της χώρας μας στην Ντόχα κυρία Ελσα Ζορμπαλά επέδιδε προσφάτως τα διαπιστευτήριά της στον πρωθυπουργό του αραβικού αυτού κρατιδίου, σεΐχη Χαμάντ μπιν Χαλίφα αλ Θάνι έγινε συζήτηση από τους Καταρινούς για τουριστικές επενδύσεις στην Ελλάδα, αλλά και για πολιτιστικές ανταλλαγές.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ
Παρά το γεγονός ότι πέρασαν επτά μήνες από την πανηγυρική εξαγγελία της πρώτης συμφωνίας που υπέγραψαν οι Καταρινοί με την Ελλάδα, αυτής του Αστακού, το έργο (ύψους 3,5 δισ. ευρώ) δεν έχει ακόμη προχωρήσει. Και τούτο, παρά το γεγονός ότι το Κατάρ και γενικά τα εμιράτα επισκέφθηκαν ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου, ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Σπ. Κουβέλης, ο υπουργός Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκης, η κυρία Λούκα Κατσέλη και ο αδελφός του Πρωθυπουργού κ. Νίκος Παπανδρέου, και την Αθήνα ο πρωθυπουργός του Κατάρ.

Η επένδυση στον Αστακό είναι μεγάλη. Εκτός από τον σταθμό ηλεκτροπαραγωγής με καύση LΡG και τις δεξαμενές αποθήκευσης του καυσίμου χωρητικότητας 150.000 τόνων, το σύνολο του project περιλαμβάνει: κατασκευή και λειτουργία σταθμού επαναεροποίησης LΝG δυναμικότητας 7 δισ. κ.μ. τον χρόνο και αποθηκευτικών χώρων για την αποθεματοποίηση 2 δισ. κ.μ. LΝG.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk