ΝΕΟΙ ΧΩΡΟΙ

Η παράσταση αρχίζει μόλις κλείσει η πόρτα του διαμερίσματος

Ηταν Φεβρουάριος του 2008, ημέρα Σάββατο, κατά την οποία «οι κυρίες με τις γούνες» κάνουν παραδοσιακά την επέλασή τους στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας. Μια συμπαθής κυρία με γούνα βιζόν και ασορτί καπέλο ετοιμαζόταν να ανεβεί στην επάνω σκηνή του Θεάτρου Χώρα, προκειμένου να παρακολουθήσει την παράσταση «Χοντροί άντρες με φούστες». Μόνο που κανείς δεν την είχε προειδοποιήσει ότι τα σκαλιά που έπρεπε να ανεβεί και η ξύλινη γέφυρα που έπρεπε να διασχίσει ώσπου να καθήσει στη θέση …

Ηταν Φεβρουάριος του 2008, ημέρα Σάββατο, κατά την οποία «οι κυρίες με τις γούνες» κάνουν παραδοσιακά την επέλασή τους στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας. Μια συμπαθής κυρία με γούνα βιζόν και ασορτί καπέλο ετοιμαζόταν να ανεβεί στην επάνω σκηνή του Θεάτρου Χώρα, προκειμένου να παρακολουθήσει την παράσταση «Χοντροί άντρες με φούστες». Μόνο που κανείς δεν την είχε προειδοποιήσει ότι τα σκαλιά που έπρεπε να ανεβεί και η ξύλινη γέφυρα που έπρεπε να διασχίσει ώσπου να καθήσει στη θέση της ήταν παιχνιδάκι για το νεανικό- κατά κύριο λόγο- κοινό της παράστασης, όχι όμως και για την ίδια. Ο μονόλογός της όσο πάσχιζε να ανεβεί, ήταν απολαυστικός: «Καλέ,πού μας πάνε;Τι είναι αυτός ο περιστερώνας;Πρέπει να ΄χεις κάνει λοκατζής για να δεις μια παράσταση;».

Δύο χρόνια αργότερα, με την οικονομική κρίση να θερίζει και να φοβερίζει, οι… περιστερώνες, όπως τόσο εύστοχα τους βάπτισε η συγκεκριμένη θεατής, έχουν πολλαπλασιαστεί. Αλλοι σε πατάρια, άλλοι σε υπόγεια και ισόγεια, όλοι πάντως αντιτίθενται στις συχνά παράλογες οικονομικές απαιτήσεις των μεγάλων χώρων- τα ενοίκια των «παραδοσιακών» θεάτρων παραμένουν απλησίαστα. Η τάση της καμαρούλας που άρχισε από το θέατρο, επεκτείνεται με γοργούς ρυθμούς και στα μουσικά live, με όλο και περισσότερους ερμηνευτές να βρίσκουν απάνεμο λιμάνι σε ατμοσφαιρικά μπαράκια, ποντάροντας στη λογική του unplugged και όχι της πολυμελούς μπριζωμένης μπάντας. Σε τέτοιους χώρους, η είσοδος είναι ελεύθερη και το κοινό μπορεί να στριμώχνεται λίγο παραπάνω, αλλά τουλάχιστον δεν κλαίει τα λεφτά του. Και τις περισσότερες φορές, περνά πολύ καλύτερα απ΄ ό,τι σε ένα πολυδιαφημισμένο χαοτικό θέαμα με προπώληση που έχει ξεκινήσει πριν από έναν χρόνο. Ενδιαφέροντα θεάματα σε συσκευασία τσέπης…

ΠΕΝΤΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΘΕΑΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Θέατρο σε γκαρσονιέρα

Θέατρο σε γκαρσονιέρα στο κέντρο της Αθήνας προτείνει η παράσταση «Dominatrix»

Τηλεφωνείς σε ένα κινητό και κανονίζεις ραντεβού σε κεντρικό σημείο της Αθήνας με τους δύο ηθοποιούς της παράστασης (Ιουλία Σιάμου, Χρυσοβαλάντης Κωστόπουλος). Από εκεί, σε παραλαμβάνουν με αυτοκίνητο και σε οδηγούν σε μία γκαρσονιέρα κοντά στο Πεδίον του Αρεως. Η παράσταση του Δημήτρη Φοινίτση «Dominatrix» αρχίζει με το που θα κλείσει η πόρτα του διαμερίσματος. Οι θεατές βολεύονται στο καθιστικό και παρακολουθούν την αιώνια πάλη των δύο φύλων, σαν να κοιτούν μέσα από κλειδαρότρυπα ένα ζευγάρι που τσακώνεται, σιωπά, αγαπιέται. Οσο για το εισιτήριο, η ομάδα προΤΑΣΗ, προτείνει «εθελοντική εισφορά»: οι θεατές καλούνται μετά το τέλος της παράστασης να δώσουν όσα χρήματα- ακόμη και καθόλου- πιστεύουν ότι άξιζε αυτό που είδαν. «Μέσα στην όλη κατρακύλα της κρίσης,προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τέχνη σε άλλο χώρο και με άλλες συνθήκες» τονίζει η πρωταγωνίστρια και… ένοικος της γκαρσονιέρας, Ιουλία Σιάμου.

Κρατήσεις στο τηλ: 6907.390.333 Ιδανικοί για τα πρώτα βήματα
Η νεοσύστατη ομάδα Cheek bones (Αγγέλικα Σταυροπούλου, Εύη Δόβελου, Ελένη Ευταξοπούλου) κάνουν αύριο την παρθενική τους εμφάνιση στο θέατρο με την παράσταση «Το αγόρι που κλώτσαγε», στον προαναφερθέντα «περιστερώνα» του Θεάτρου Χώρα. Για τις ίδιες, οι περιορισμένες θέσεις δημιουργούν μεγαλύτερη ασφάλεια: «Μια και για εμάς είναι βάπτισμα του πυρός, δεν θα έχουμε το επιπλέον άγχος να γεμίσουμε πολλά άδεια καθίσματα.Επίσης,η επαφή με το κοινό γίνεται πολύ ιδιαίτερη,καταργείται η απόσταση, η σχέση ηθοποιού- θεατή εξισώνεται.Για εμάς αυτή είναι η ουσία της διάδρασης» παρατηρεί η 22χρονη Αγγέλικα.

Θέατρο Χώρα,Αμοργού 20, Κυψέλη,τηλ.210 8673.945 Μικρός χώρος ναι, μικρό θέαμα όχι

Η ομάδα βλακ-λιστ δεν έχει κανένα πρόβλημα να μεγαλουργεί σε μικρούς χώρους

Το θέατρο Ειλισσός του Βασίλη Κρητικού βρίσκεται στη γειτονιά του Μετς και χωρεί «το πολύ τριάντα άτομα,αν δεν έχεις πρόβλημα να καθήσεις αδελφωμένα δίπλα στον άλλον» λέει χαριτολογώντας η ηθοποιός Μαργαρίτα Αμαραντίδη, μέλος της δραστήριας ομάδας βλακ-λιστ, που πέρυσι ανέβασε εκεί την παράσταση «Τhe theater case». Δουλειά που από τις 11/10 μετακομίζει σε έναν επίσης λιλιπούτειο χώρο, το φουαγέ του θεάτρου Βικτώρια. Οσο για τον Ειλισσό, θα φιλοξενήσει από τις 15/10 τη νέα τους παράσταση «Το νησί»: «Μικρός χώρος δεν σημαίνει μικρό θέαμα. Αντιθέτως,έχει τη δύναμη να πολλαπλασιάζει τα πάντα.Δεν σου γεμίζει αρχικά το μάτι, αλλά πολύ γρήγορα σε ξαφνιάζει ευχάριστα με όλες τις λύσεις που σκαρφίζονται οι ηθοποιοί για να αξιοποιήσουν κάθε χιλιοστό του».

Ειλισσός,Αγλαονίκης 3 και Βουλιαγμένης, τηλ.210 9214.248 Πόσες γυναίκες χωράνε;

Η Βασιλική Καρακώστα θα εμφανιστεί στο μικρό αλλά θαυματουργό Αλάβαστρον

Δέκα γυναίκες θα παρελάσουν αυτόν τον μήνα από το καφέ Αλάβαστρον στο Παγκράτι, στο πλαίσιο του Women Festival. Οσοι βέβαια γνωρίζουν ήδη τον μικροσκοπικό αυτόν χώρο, καταλαβαίνουν ότι οι καλλιτέχνιδες θα εμφανιστούν σε ξεχωριστές βραδιές και όχι όλες μαζί. Σειρά έχουν οι Μαριέττα Φαφούτη (αύριο), Βασιλική Καρακώστα (28/9) και Αθηνά Ρούτση (29/8). Και κάπως έτσι, οι μεγάλες αποστάσεις μεταξύ κοινού και περφόρμερ εκμηδενίζονται. Θεάματα που αξίζουν, χωρίς να κοστίζουν ακριβά.

Αλάβαστρον,Δαμάρεως 78, τηλ.210 7560.102 Η εκδίκηση του unplugged

«Με το άλλοθι του μικρού χώρου μπορείς να ερμηνεύσεις κομμάτια που δεν θα στέκονταν σε έναν μεγάλο. Κι έτσι όπως οι θεατές κάθονται τόσο κοντά ο ένας στον άλλο και τραγουδούν μαζί σου,είναι σαν να τους λες ένα μυστικό στο αφτί.Ο κόσμος στις μέρες μας έχει ανάγκη να νιώσει ζεστασιά, θέλει χαμηλωμένους τόνους και λιγότερη φασαρία» λέει ο τραγουδοποιός Γιώργης Χριστοδούλου, ο οποίος απόψε και τις δύο τελευταίες Παρασκευές του Οκτωβρίου θα εμφανίζεται στο φιλόξενο μπιστρό Γιασεμί, στην Πλάκα. Το γεγονός ότι η είσοδος είναι ελεύθερη και πληρώνεις μόνο για τα ποτά και τα σπιτικά μεζεδάκια είναι μια έξυπνη κίνηση. Ο ίδιος θα κυκλοφορήσει σύντομα το ισπανόφωνο CD του και έχοντας παίξει πολλές φορές σε αντίστοιχα αλλά και μεγαλύτερης χωρητικότητας στέκια της Βαρκελώνης, ξέρει από πρώτο χέρι ότι «στην Ισπανία δεν πληρώνεις ποτέ είσοδο για να ακούσεις μουσική, και αν πληρώνεις δεν είναι παραπάνω από τρία ευρώ.Κι αυτή η τακτική είναι πάγια εκεί,δεν έχει γίνει τώρα λόγω της κρίσης. Στην Ελλάδα πάντως, όποιος καταργήσει την είσοδο,θα δει πολύ περισσότερο κόσμο να περνά το κατώφλι του». Αυτές οι unplugged βραδιές περιλαμβάνουν κοντραμπάσο αλλά και παιδικά μουσικά όργανα, όπως μελόντικα, toy piano και ukulele. Οσο για τις… plugged εμφανίσεις του με ολόκληρη τη μπάντα του από τον Νοέμβριο στον «Πυρήνα», η μείωση του εισιτηρίου μπορεί να φέρει κόσμο που έχει ανάγκη να διασκεδάσει χωρίς να ξοδέψει πολλά.

Γιασεμί,Μνησικλέους 23, Πλάκα,τηλ.213 0417.937

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk