Λουίζ Μπουργκουάν Από «Πετρούλα» της Γαλλίας, μούσα του Λυκ Μπεσόν

Την εποχή που η γαλλίδα ηθοποιός Λουίζ Μπουργκουάν μεγάλωνε στη Βαν της Βρετάνης, η μητέρα της τη φωτογράφιζε μόνο όταν μεταμφιεζόταν. Η Λουίζ δεν έμαθε ποτέ τον λόγο, αγαπούσε όμως αυτό το «κόλλημα» της μητέρας της. Γι΄ αυτό και κάθε μέρα μεταμφιεζόταν σε κάτι διαφορετικό. Τη μια ήταν ο Ντέιβιντ Κρόκετ, την άλλη η νεράιδα του δάσους ή ένα… έντομο. Αργότερα όμως η τεχνική της μητέρας της τη βοήθησε διαφορετικά. Οταν η 29χρονη σήμερα Μπουργκουάν αποφάσισε να γίνει ηθοποιός, ανακάλυψε ότι με τις μεταμφιέσεις μπορούσε να «διαβάζει» καλύτερα τις ηρωίδες που υποδυόταν.

Την εποχή που η γαλλίδα ηθοποιός Λουίζ Μπουργκουάν μεγάλωνε στη Βαν της Βρετάνης, η μητέρα της τη φωτογράφιζε μόνο όταν μεταμφιεζόταν. Η Λουίζ δεν έμαθε ποτέ τον λόγο, αγαπούσε όμως αυτό το «κόλλημα» της μητέρας της. Γι΄ αυτό και κάθε μέρα μεταμφιεζόταν σε κάτι διαφορετικό. Τη μια ήταν ο Ντέιβιντ Κρόκετ, την άλλη η νεράιδα του δάσους ή ένα… έντομο. Αργότερα όμως η τεχνική της μητέρας της τη βοήθησε διαφορετικά.

Οταν η 29χρονη σήμερα Μπουργκουάν αποφάσισε να γίνει ηθοποιός, ανακάλυψε ότι με τις μεταμφιέσεις μπορούσε να «διαβάζει» καλύτερα τις ηρωίδες που υποδυόταν. «Αν κάποιος κερδίζει από τη μεταμφίεση, είναι η ίδια η ερμηνεία σου» λέει σήμερα η πρωταγωνίστρια των «Απίστευτων περιπετειών της Αντέλ» του Λυκ Μπεσόν, που από την περασμένη Πέμπτη προβάλλονται στις ελληνικές αίθουσες.

Βασισμένη στα κόμικς της σειράς «Αdele» του Ζακ Ταρντί, η ταινία είναι ένα παραμύθι φαντασίας που αναφέρεται στα κατορθώματα της δημοσιογράφου Αντέλ Μπλαν Σεκ στο Παρίσι των αρχών του προηγούμενου αιώνα. Με το πείσμα, την επιμονή αλλά και ένα γλυκό θράσος ικανό να σαγηνεύσει ακόμη και τον πρωθυπουργό της Γαλλίας, η Αντέλ πετυχαίνει τους στόχους της χωρίς ποτέ να χάνει την αξιοπρέπειά της.

Η νεαρή ηθοποιός που στη χώρα μας είναι γνωστή από το «Κορίτσι από το Μονακό» όχι μόνο ήξερε αλλά λάτρευε τα εννέα άλμπουμ της σειράς κόμικς του Ταρντί: «Μου αρέσει που η Αντέλ είναι μια από τις ελάχιστες ηρωίδες κόμικς που δεν έχει τα μυαλά της στα κάγκελα και δεν είναι bimbo. Δεν κάνει υποχωρήσεις για να δείχνει καλή στον κόσμο αλλά είναι δυναμική και αρκετά καυστική- και αυτό είναι που για μένα την κάνει τόσο αρεστή ».

Ο ρόλος της Αντέλ δόθηκε μάλλον εύκολα στην Μπουργκουάν. Ο Λυκ Μπεσόν είχε κάνει ήδη την επιλογή του. «Παρακολουθούσα την καριέρα της Λουίζ εδώ και αρκετό καιρό- από τρελή παρουσιάστρια του καιρού στο Canal+, πρωταγωνίστρια στο “Κορίτσι από το Μονακό” της Ανν Φοντέν. Η ικανότητά της να υποδύεται μια γκάμα εντελώς διαφορετικών χαρακτήρων μού τράβηξε την προσοχή διότι πρόκειται για ένα πολύ σπάνιο ταλέντο» . Ενας βοηθός του σκηνοθέτη τής τηλεφώνησε και χωρίς να της πει τον λόγο τη συνάντησε την επόμενη ημέρα και της έδωσε το σενάριο. «Είσαι η Αντέλ!» της είπε ο Μπεσόν όταν, την επομένη, τη συνάντησε ο ίδιος.

Ο παθιασμένος σκηνοθέτης και ο δύσκολος κομίστας

Αριστερά, ο Λυκ Μπεσόν καθοδηγεί τη Λουίζ Μπουργκουάν στα γυρίσματα των «Απίστευτων περιπετειών της Αντέλ», μεταφοράς της ομώνυμης σειράς κόμικς του Ζακ Ταρντί (δεξιά)

Ο Λυκ Μπεσόν ερωτεύτηκε για πρώτη φορά την Αντέλ των κόμικς του Ζακ Ταρντί πριν από περίπου δέκα χρόνια. Οταν προσπάθησε να έρθει σε επαφή με τον κομίστα απογοητεύτηκε, γιατί κάποιος άλλος τον είχε προλάβει. Η συμφωνία ωστόσο ναυάγησε και τέσσερα χρόνια αργότερα ο Μπεσόν επικοινώνησε εκ νέου με τον Ταρντί. Λόγω του τσακωμού του με τον προηγούμενο σκηνοθέτη, ο κομίστας ήταν κατά της ιδέας μιας κινηματογραφικής μεταφοράς των κόμικς. «Επρεπε να τον πείσω να το ξανασκεφτεί» είπε ο Μπεσόν. « Συναντηθήκαμε αρκετές φορές. Επρεπε να τον καθησυχάσουμε, να επιδείξουμε τα προσόντα μας και να περιμένουμε άλλον έναν χρόνο για να αγοράσουμε τα δικαιώματα, τα οποία ο ατζέντης του είχε πουλήσει σε κάποιον άλλον. Υστερα από έξι χρόνια αναμονής και διαπραγματεύσεων, ο Ταρντί συμφώνησε τελικά να πουλήσει σε εμένα τα δικαιώματα της “Αντέλ” του».

Η λογίστρια και ο Σούπερμαν
Η δουλειά που η Μπουργκουάν ακολούθησε ήταν σκληρή, επίπονη και πολύμηνη. Διότι, εφόσον δεν έχει μεγάλη κινηματογραφική ατζέντα, ήθελε να δώσει τον καλύτερο εαυτό της στον σκηνοθέτη που την εμπιστεύθηκε. «Είσαι σαν να δουλεύεις με τον Σούπερμαν» είπε για τον Μπεσόν, εντυπωσιασμένη από τα τεράστια αποθέματα ενέργειάς του. «Κοιμάται τρεις ώρες την ημέρα, μοντάρει, κινηματογραφεί και ταυτοχρόνως έχει ώρα για την οικογένεια, τους ηθοποιούς και το συνεργείο του».

Για παράδειγμα, αφιερώνοντας πολύ χρόνο με την ηθοποιό προκειμένου να καλλιεργήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα την ηρωίδα της Αντέλ, ο Μπεσόν ήταν που της έμαθε να περπατά πιο «σφιχτά».

Η φυσική παρουσία της Αντέλ όμως ήταν ο τομέας που απασχόλησε περισσότερο την ηθοποιό. «Η Αντέλ έχει ψηλή μύτη και φακίδες, δεν ενδιαφέρεται για την γκαρνταρόμπα της, τα καπέλα της δεν έχουν σχήμα και, το κυριότερο, δεν δίνει δεκάρα για όλα αυτά. Είναι ωραίο να υποδύεσαι μια ηρωίδα που δεν υποκύπτει στα στάνταρ που συνήθως μας επιβάλλουν».

Και ο Μπεσόν όμως από την πλευρά του εκτίμησε την ανάγκη της να μάθει όλο και περισσότερα πράγματα για την «κουζίνα» του κινηματογράφου.

Μάλιστα, όπως αργότερα ειπώθηκε, το συνεργείο της «Αντέλ» είχε βγάλει για τη Λουίζ το ψευδώνυμο «η λογίστρια», επειδή εκείνη έλεγχε πάντα τη συνοχή και τη λίστα με τα πλάνα. «Τα ήξερε όλα απέξω» είπε ο Μπεσόν. «Είναι απίστευτη!» .

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk