Συλβί ΓκιλέμΗ «δεσποινίδα “Οχι”» του χορού μαγνητίζει ξανά

Να «φταίει» αυτή καθεαυτή η φήμη της ως μια από τις διασημότερες χορεύτριες του κόσμου; Η έντονη σκηνική της παρουσία που μαγνητίζει, κυριολεκτικά, τον θεατή; Ή μήπως ο τίτλος της «δεσποινίδας “Οχι”», τον οποίο έχει κατακτήσει λόγω του ανεξάρτητου χαρακτήρα της; Οποια κι αν είναι η απάντηση, οι Ελληνες λατρεύουν τη Συλβί Γκιλέμ. Και όσες φορές εμφανίστηκε στη χώρα μας έσπευσαν να την αποθεώσουν. Το καλοκαίρι του 2006, για παράδειγμα, όταν η σουπερστάρ γαλλίδα χορεύτρια είχε παρουσιάσει από κοινού με τον Βρετανό Ράσελ Μάλιφαντ το ντουέτο «Ρush» στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, τα εισιτήρια έγιναν ανάρπαστα.

Να «φταίει» αυτή καθεαυτή η φήμη της ως μια από τις διασημότερες χορεύτριες του κόσμου; Η έντονη σκηνική της παρουσία που μαγνητίζει, κυριολεκτικά, τον θεατή; Ή μήπως ο τίτλος της «δεσποινίδας “Οχι”», τον οποίο έχει κατακτήσει λόγω του ανεξάρτητου χαρακτήρα της; Οποια κι αν είναι η απάντηση, οι Ελληνες λατρεύουν τη Συλβί Γκιλέμ. Και όσες φορές εμφανίστηκε στη χώρα μας έσπευσαν να την αποθεώσουν. Το καλοκαίρι του 2006, για παράδειγμα, όταν η σουπερστάρ γαλλίδα χορεύτρια είχε παρουσιάσει από κοινού με τον Βρετανό Ράσελ Μάλιφαντ το ντουέτο «Ρush» στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, τα εισιτήρια έγιναν ανάρπαστα.

Η νέα κοινή εμφάνισή τους λοιπόν τον προσεχή Οκτώβριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με το ίδιο έργο (και τα τρία σόλο «Solo», «Shift» και «Τwo») αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι δύο καλλιτέχνες πρωτοσυναντήθηκαν το 2003 και, όπως έχει δηλώσει η Γκιλέμ, ο Μάλιφαντ ήταν εκείνος που την έπεισε να αναθεωρήσει κάθε σκέψη να εγκαταλείψει τον χορό. Η σκηνική τους συνύπαρξη υμνήθηκε από την κριτική ως «συγκλονιστική εμπειρία».

«Ο Ράσελ ενώνει απλές κινήσεις προκειμένου να φτιάξει υπέροχες ποιητικές εκφράσεις» έχει πει η 45χρονη χορεύτρια. «Στον κόσμο του μπαλέτου η απλότητα δεν είναι συνηθισμένη. Ωστόσο εδώ, ξαφνικά, μια απλή χειρονομία αποκτά σημασία. Δεν είναι απλώς μια ωραία εικόνα αλλά κάτι που μιλά. Το βασικό στο μπαλέτο είναι το αντίθετο:περισσότερη έμφαση στην εξωτερική φόρμα, λιγότερη στην εσωτερική παρόρμηση. Κάποιος θα σου διδάξει μια κίνηση και εσύ, ως κλασικός χορευτής, θα τη μιμηθείς τέλεια, αλλά θα είναι μια άδεια εικόνα. Για μένα η μίμηση- είτε στο μπαλέτο είτε στον σύγχρονο χορό- ποτέ δεν ήταν αρκετή. Η κίνηση οφείλει να έχει ζωή, προσωπικότητα».

Η Γκιλέμ είναι περιβόητη για τη δυνατή θέληση και την ανεξαρτησία της: η πολυσυζητημένη διαφωνία της με τον μέντορά της Ρούντολφ Νουρέγεφ στο μπαλέτο της Οπερας του Παρισιού και η μετέπειτα συνεργασία της με το Βασιλικό Μπαλέτο του Λονδίνου παρέμειναν για χρόνια στο προσκήνιο. «Οι δάσκαλοι δεν θέλουν να αλλάξουν» σχολίαζε παλαιότερα η ίδια. «Το κλασικό μπαλέτο στηρίζεται πολύ σε ανθρώπους που δεν έχουν όραμα, απλώς αντιγράφουν. Πολύ λίγοι μπορούν να σου πουν “ναι, πράγματι, αυτό δεν είναι κακή ιδέα. Προσωπικά δεν θα το έκανα έτσι, αλλά ίσως πρέπει να το δοκιμάσεις”. Σε ό,τι με αφοράδεν τίθεται θέμα επαναστατικότητας, αλλά αντίθεσης στον κομφορμισμό του μυαλού». ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η 14, 15 Οκτωβρίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» η 17 και 18 Οκτωβρίου, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης η Πληροφορίες στο τηλ. 210

7258.510

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk