«Ναυαγεί» ο Ελληνικός Νηογνώμονας

Στον αέρα βρίσκονται πλέον περίπου 5.800 σκάφη τα οποία είναι εγγεγραμμένα και παρακολουθούνται από τον Ελληνικό Νηογνώμονα και τα οποία τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους, 2011, θα βρεθούν χωρίς πιστοποιητικά αξιοπλοΐας εφόσον ως τότε δεν έχει δοθεί λύση στο θέμα της πιστοποίησης του παραπάνω οργανισμού. Στα προβλήματα που ανακύπτουν, αλλά κυρίως στην παντελή, όπως τη χαρακτήρισαν, έλλειψη πολιτικής βούλησης για την υπέρβαση των προβλημάτων που καταγράφονται την παρούσα περίοδο στη λειτουργία του Ελληνικού Νηογνώμονα, αναφέρθηκαν χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού κ.

«Ναυαγεί» ο Ελληνικός Νηογνώμονας | tovima.gr

Στον αέρα βρίσκονται πλέον περίπου 5.800 σκάφη τα οποία είναι εγγεγραμμένα και παρακολουθούνται από τον Ελληνικό Νηογνώμονα και τα οποία τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους, 2011, θα βρεθούν χωρίς πιστοποιητικά αξιοπλοΐας εφόσον ως τότε δεν έχει δοθεί λύση στο θέμα της πιστοποίησης του παραπάνω οργανισμού.

Στα προβλήματα που ανακύπτουν, αλλά κυρίως στην παντελή, όπως τη χαρακτήρισαν, έλλειψη πολιτικής βούλησης για την υπέρβαση των προβλημάτων που καταγράφονται την παρούσα περίοδο στη λειτουργία του Ελληνικού Νηογνώμονα, αναφέρθηκαν χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού κ. Δ. Γούσης, ο αντιπρόεδρός του κ. Γ. Βερνίκος, καθώς και ο τεχνικός διευθυντής του κ. Τ. Παππάς.

Ο κ. Βερνίκος έκανε λόγο για εντυπωσιακή απουσία πολιτικής βούλησης, η οποία, με αφορμή τον Ελληνικό Νηογνώμονα, καταδεικνύει την παντελή έλλειψη στρατηγικής εκ μέρους της κυβέρνησης για τον κρίσιμο τομέα της ελληνικής ναυτιλίας.

«Αν υπήρχε στρατηγική και όραμα» είπε ο κ. Βερνίκος «σήμερα η χώρα θα είχε αρμόδιο υπουργείο για τη ναυτιλία και ως εκ τούτου προβλήματα όπως αυτό που αντιμετωπίζει ο Ελληνικός Νηογνώμονας θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά».

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που ελήφθη τον περασμένο Ιούλιο και συνεχίζει να ισχύει απουσία άλλης νεότερης απόφασης, ο Ελληνικός Νηογνώμονας έχει αναστείλει τη λειτουργία του από τις 30 Αυγούστου, καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί στην παραπάνω ημερομηνία η διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης των υπηρεσιών που παρέχει από τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οπως είπε ο κ. Βερνίκος, αυτή είναι μια διαδικασία που βρισκόταν σε εξέλιξη, δεδομένου ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχαν κάνει στον Ελληνικό Νηογνώμονα 36 παρατηρήσεις, εκ των οποίων ως τότε είχαν καλυφθεί οι 30 και απέμεναν άλλες έξι για να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία.

Με βάση αυτή την εικόνα οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απάντησαν σε σχετικό ερώτημα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ότι ως την ολοκλήρωση του ελέγχου ο Νηογνώμονας δεν θα μπορούσε να εκδίδει πιστοποιητικά για πλοία που θα έχουν υψωμένες τις σημαίες κρατών-μελών, αλλά και για πλοία που θα ήταν ενταγμένα στη Εurosolas (Ευρωπαϊκή Συνθήκη για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας).

Σύμφωνα με τα στελέχη του Νηογνώμονα η απάντηση αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρέχει τη δυνατότητα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να ζητήσει από τον Ελληνικό Νηογνώμονα να σταματήσει την έκδοση πιστοποιητικών για τις κατηγορίες των παραπάνω πλοίων, αλλά και του παρέχει ταυτόχρονα τη δυνατότητα να εκδίδει πιστοποιητικά για τα πλοία που θα είχαν υψωμένη την ελληνική σημαία.

Το υπουργείο εν τέλει αποφάσισε να αναστείλει τη δραστηριότητα του Ελληνικού Νηογνώμονα για όλες τις κατηγορίες και για όλα τα πλοία ανεξάρτητα από τη σημαία που θα είχαν υψωμένη.

Οπως υπογράμμισε ο κ. Παππάς μιλώντας στο «Βήμα», «το 80% των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στον Νηογνώμονα και έχουν λάβει από αυτόν πιστοποιητικά έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία και τα πλοία αυτά, εφόσον δεν εξευρεθεί άμεσα μια λύση, τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους θα είναι χωρίς πιστοποιητικά αξιοπλοΐας».

Ηδη ένας πολύ μεγάλος αριθμός διαχειριστών πλοίων εγγεγραμμένων στον Ελληνικό Νηογνώμονα αντιμετωπίζει το πρόβλημα να αποχωρήσει από αυτόν έχοντας υποστεί οικονομική ζημιά, καθώς έχει ήδη πληρώσει για πιστοποιητικά που θα λήξουν τον Φεβρουάριο του 2011 και θα πρέπει να πληρώσει ξανά για την έκδοση νέων πιστοποιητικών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk