Βαντίμ Ρέπιν Από τη Σιβηρία στην Α» Εθνική του βιολιού

Η πρώτη επαφή του Βαντίμ Ρέπιν με την Ελλάδα ήταν έμμεση: οι διηγήσεις και οι εικόνες που του μετέφερε από τη χώρα μας ο θρυλικός μαέστρος και βιολονίστας Γεχούντι Μενουχίν . «Τον θυμάμαι να μου μιλάει συνέχεια για τον τόπο σας» εξομολογούνταν ο 39χρονος ρώσος σουπερστάρ του βιολιού σε παλαιότερη συνέντευξή του στο «Βήμα». «Διατηρούσε σπίτι στην Ελλάδα και κάθε φορά που ήθελε να συγκεντρωθεί για να μελετήσει κάποιο καινούργιο έργο ή απλώς να χαλαρώσει, ερχόταν εκεί.

Η πρώτη επαφή του Βαντίμ Ρέπιν με την Ελλάδα ήταν έμμεση: οι διηγήσεις και οι εικόνες που του μετέφερε από τη χώρα μας ο θρυλικός μαέστρος και βιολονίστας Γεχούντι Μενουχίν . «Τον θυμάμαι να μου μιλάει συνέχεια για τον τόπο σας» εξομολογούνταν ο 39χρονος ρώσος σουπερστάρ του βιολιού σε παλαιότερη συνέντευξή του στο «Βήμα». «Διατηρούσε σπίτι στην Ελλάδα και κάθε φορά που ήθελε να συγκεντρωθεί για να μελετήσει κάποιο καινούργιο έργο ή απλώς να χαλαρώσει, ερχόταν εκεί. Ηταν, θα έλεγε κανείς, το καταφύγιό του».

Εκτοτε ο Ρέπιν ήρθε πολλές φορές στη χώρα μας για λόγους επαγγελματικούς: έχει εμφανιστεί επανειλημμένως τόσο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Ηρώδειο όσο και στο Μέγαρο της Θεσσαλονίκης. Εκεί επιστρέφει σε λίγες ημέρες προκειμένου να συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τον Μύρωνα Μιχαηλίδη στο πλαίσιο των εφετινών Δημητρίων.

Για τον ίδιο η φιλοδοξία είναι μια έννοια που κατά τη διάρκεια της διαδρομής ενός καλλιτέχνη αναπροσαρμόζεται. «Οταν μελετάς, ο σκοπός είναι να γίνεις όσο το δυνατόν καλύτερος και, βεβαίως, το όνειρο είναι η συναυλία, η αίσθηση της ανταλλαγής ενέργειας και της επικοινωνίας με το κοινό. Δεν το συζητώ, είναι κάτι σαν ναρκωτικό. Αργότερα ο σκοπός σου μπορεί να είναι να βρεις το κατάλληλο ρεπερτόριο, αυτό που θα σε βοηθήσει να αναδείξεις τις ικανότητές σου» δήλωνε στην ίδια συνέντευξη.

Γεννημένος στις 31 Αυγούστου 1971 στη Σιβηρία, ο Βαντίμ Ρέπιν ξεκίνησε να μελετά βιολί σε ηλικία πέντε ετών και μόλις έξι μήνες αργότερα έδωσε την πρώτη του συναυλία. Εχοντας ξεκινήσει στην εφηβεία του μια διαδρομή η οποία έμελλε να αποβεί όχι μόνο διεθνής αλλά και εξαιρετικά λαμπερή, ο ίδιος δεν έχει κρύψει την ιδιαίτερη φόρτισή του κάθε φορά που εμφανίζεται στη Ρωσία. «Για μια ποδοσφαιρική ομάδα είναι δυσκολότερο να παίζει στην έδρα της» έχει δηλώσει. «Εκεί οφείλει πάντα να κερδίζει. Κάπως έτσι είναι και για έναν καλλιτέχνη. Βεβαίως, δεν σου ζητάει κανείς να βάλεις γκολ, εν τούτοιςη αίσθηση ότι βρίσκεσαι στο σπίτι σου είναι διαφορετική. Προσωπικά δεν κρύβω ότι αισθάνομαι περισσότερο νευρικός».

Ο Ρέπιν πιστεύει ότι για έναν καλλιτέχνη το επίπεδο και η φήμη είναι πράγματα διαφορετικά: «Αλλο καλός καλλιτέχνης, άλλο διάσημος. Η φήμη έχει να κάνει με πολλά πράγματα:με το ταλέντο, την αποφασιστικότητα, τον τρόπο ζωής, ακόμη και την τύχη. Ο καλλιτέχνης που θέλει να διακριθεί κάνει πρωταθλητισμό. Οφείλει να απαρνηθεί πολλά πράγματα, στα οποίασυνήθωςοι νέοι δίνουν σημασία. Πρέπει να έχεις φρέσκο μυαλό και καλή φυσική κατάσταση ώστε να αντιμετωπίσεις το εξοντωτικό πρόγραμμα των ταξιδιών. Αυτονόητο είναι, λοιπόν, ότι η νυχτερινή ζωή, το αλκοόλ και άλλα παρόμοια, απλώς δεν υπάρχουν στη ζωή σου».

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

η 29 Σεπτεμβρίου, στις 21.00.

η Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την εισαγωγή «Ηλιος» του Κ. Νίλσεν, το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα, έργο 47 του Σιμπέλιους και την Πρώτη Συμφωνία του Μπραμς.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk