Με βασικό εργαλείο την τεχνολογία το υπουργείο Παιδείας περνά στην «έξυπνη εποχή»

Οι φοιτητές, που επιθυμούν μετεγγραφή, θα συμπληρώνουν τα στοιχεία τους σε μία φόρμα στο διαδίκτυο. Εάν μετά τον έλεγχο των ιδρυμάτων διαπιστωθεί ότι υπάρχουν ψευδή, ή πλαστά στοιχεία, τότε δεν θα γίνεται η μετεγγραφή. Μία τριμελής επιτροπής, στην οποία θα συμμετέχει και δικαστικός, θα ερευνά την περίπτωση και αν διαπιστωθεί δόλος, τότε δεν θα εγγράφεται, ούτε στο τμήμα…

Ο εξορθολογισμός των μετεγγραφών, από τις οποίες προκαλείται κάθε χρόνο υπερπληθυσμός στις σχολές αιχμής κεντρικών ΑΕΙ και η έγκαιρη διανομή των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων αποτελεί πλέον το νέο στοίχημα του υπουργείου Παιδείας.

Με βασικό εργαλείο την τεχνολογία, το Υπουργείο Παιδείας περνά στην «έξυπνη εποχή», όπως την χαρακτήρισε η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στην οποία παρουσιάστηκε το ισχύον καθεστώς για τις μετεγγραφές, καθώς και το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διανομής συγγραμμάτων.

Οι μετεγγραφές πλέον θα γίνονται στις αρχές Οκτωβρίου και μάλιστα ηλεκτρονικά, για την εξοικονόμηση χρόνου, δεδομένου ότι στο παρελθόν χρειάζονταν έξι μήνες πριν γίνουν οι μετεγγραφές. Παράλληλα, εξοικονομούνται κονδύλια και οι ενδιαφερόμενοι εξυπηρετούνται καλύτερα και γρηγορότερα. Σημειώνεται ότι το ζήτημα αφορά 400.000 φοιτητές και 10.000 οικογένειες, καθώς και 1.000 εκδοτικούς οίκους.

Οι φοιτητές, που επιθυμούν μετεγγραφή, θα συμπληρώνουν τα στοιχεία τους σε μία φόρμα στο διαδίκτυο. Εάν μετά τον έλεγχο των ιδρυμάτων διαπιστωθεί ότι υπάρχουν ψευδή, ή πλαστά στοιχεία, τότε δεν θα γίνεται η μετεγγραφή. Μία τριμελής επιτροπής, στην οποία θα συμμετέχει και δικαστικός, θα ερευνά την περίπτωση και αν διαπιστωθεί δόλος, τότε δεν θα εγγράφεται, ούτε στο τμήμα που πέτυχε.

Με διαφάνειες και λεπτομέρειες, η υπουργός Παιδείας και ο ειδικός γραμματέας, Β. Παπάζογλου, παρουσίασαν το νέο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης πανεπιστημιακών συγγραμμάτων.

Σύμφωνα με την υπουργό, το πρόγραμμα με τον κωδικό «Εύδοξος» θα απλοποιήσει τις διαδικασίες και θα συντομεύσει το χρόνο. Σημειώνεται ότι συχνά οι φοιτητές έπαιρναν τα συγγράμματα ακόμη και την παραμονή των εξετάσεων. Τώρα, με την απολύτως αυτοματοποιημένη διαδικασία, οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα για πλήρη ενημέρωση σχετικά με τα παρεχόμενα συγγράμματα σε κάθε μάθημα του Οδηγού Σπουδών και για άμεση επιλογή και παραλαβή των συγγραμμάτων, που θα επιλέξουν.

Επιπλέον, θα υπάρχουν αποτελεσματικοί μηχανισμοί για την ταχεία αποζημίωση των εκδοτών και για την αποτροπή της καταχρηστικής εκμετάλλευσης των δημόσιων πόρων. Τέλος, παρέχεται η δυνατότητα να δημιουργηθούν διαδικτυακές κοινότητες ανάμεσα σε φοιτητές με κοινά επιστημονικά ενδιαφέροντα.

Το σύστημα αυτό θα επιτρέψει στο υπουργείο Παιδείας να αποκτήσει και μία πρώτη εικόνα των ενεργών και «αιωνίων» φοιτητών.

Για πρώτη φορά, το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος για όλους τους φοιτητές των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Το επόμενο ακαδημαϊκό έτος θα επανεκτελεστεί αφού γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές με βάση την αποτίμηση του πρώτου έτους εφαρμογής. Ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 και ειδικά για τους φοιτητές των τμημάτων πληροφορικής των ΑΕΙ και ΤΕΙ, θα δοθεί και η δυνατότητα επιλογής για την ηλεκτρονική διάθεση των συγγραμμάτων σε ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές (e-readers). Σε αυτή την περίπτωση, θα υπάρξει ειδική διαδικασία που θα εξασφαλίζει το απαραβίαστο «κλείδωμα» των ηλεκτρονικών αρχείων των επιλεγέντων συγγραμμάτων στις συσκευές ανάγνωσης των φοιτητών.

Τα αναμενόμενα πλεονεκτήματα του νέου συστήματος είναι:

* Επιταχύνεται και απλοποιείται η διαδικασία εγγραφής των φοιτητών στα μαθήματα και η επιλογή συγγραμμάτων.

* Ελαχιστοποιείται ο διαχειριστικός φόρτος στα ιδρύματα και στις γραμματείες των τμημάτων, οι οποίες θα καταχωρίζουν απλώς τη γενική λίστα με τα μαθήματα του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών και την αντίστοιχη λίστα με τα διαθέσιμα / εγκεκριμένα συγγράμματα.

* Απλοποιείται η σχέση του Υπουργείου με τους εκδότες, καθώς δεν θα υπάρχει ανάγκη για ανταλλαγές εγγράφων σχετικά με τους φοιτητές, που απέκτησαν κάθε σύγγραμμα.

* Ο χρόνος που μεσολαβεί από τη δήλωση προτίμησης του φοιτητή έως την παραλαβή του τυπωμένου συγγράμματος, μπορεί να περιοριστεί σε ελάχιστες εργάσιμες μέρες. Με την υφιστάμενη διαδικασία, ο χρόνος αυτός συχνά ξεπερνά τους δύο μήνες.

* Η αποζημίωση των εκδοτών μπορεί να γίνει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παράδοσης των συγγραμμάτων, επειδή όλα τα στοιχεία είναι διαθέσιμα (on-line) στις υπηρεσίες του υπουργείου. Με το υφιστάμενο καθεστώς η αποζημίωση πραγματοποιείται 12 μήνες μετά τη διανομή των συγγραμμάτων.

* Ελαχιστοποιούνται τα περιθώρια για καταχρηστική εκμετάλλευση δημόσιων πόρων, επειδή με το νέο σύστημα είναι αδύνατη η ψευδής καταχώριση της διανομής συγγράμματος σε φοιτητή χωρίς τη συναίνεσή του.

Εξάλλου, δρομολογούνται οι προϋποθέσεις για την ταχεία μετάβαση στην εποχή του ηλεκτρονικού συγγράμματος.

Η υπουργός απάντησε και σε ερωτήσεις για τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία και τόνισε ότι η κατάσταση είναι πολύ θετική. Ο γενικός γραμματέας Β. Κουλαϊδής διευκρίνισε ότι «η εικόνα είναι εξαιρετικά καλύτερη από κάθε άλλη χρονιά. Ως το τέλος του Σεπτεμβρίου, άλλωστε, δεν θα υπάρχει κενό στα σχολεία».

Τέλος, η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνισε ότι οι αναπληρωτές, που προσελήφθησαν, είναι πλήρους απασχόλησης και μπορεί να διδάσκουν ακόμη και σε δύο σχολεία μέσα στο πλήρες ωράριο τους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk