Lady Gaga Το πιο καλοπουλημένο προϊόν του 21ου αιώνα!

«Αν δεν πολεμήσουμε για τα δικαιώματά μας, σύντομα θα έχουμε τα ίδια δικαιώματα με το κρέας που έχουμε πάνω στα κόκαλά μας». Με αυτή τη δήλωση η Lady Gaga προσπάθησε να εξηγήσει την εξωφρενική εμφάνισή της στα Video Μusic Αwards του ΜΤV με φόρεμα που παρέπεμπε σε κομμάτια ωμού κρέατος. Για να συμπληρώσει, δείχνοντας το εξώφυλλο της ιαπωνικής «Vogue» όπου εμφανίζεται γυμνή με πραγματικές μπριζόλες να καλύπτουν τα επίμαχα σημεία του σώματός της:…

«Αν δεν πολεμήσουμε για τα δικαιώματά μας, σύντομα θα έχουμε τα ίδια δικαιώματα με το κρέας που έχουμε πάνω στα κόκαλά μας». Με αυτή τη δήλωση η Lady Gaga προσπάθησε να εξηγήσει την εξωφρενική εμφάνισή της στα Video Μusic Αwards του ΜΤV με φόρεμα που παρέπεμπε σε κομμάτια ωμού κρέατος. Για να συμπληρώσει, δείχνοντας το εξώφυλλο της ιαπωνικής «Vogue» όπου εμφανίζεται γυμνή με πραγματικές μπριζόλες να καλύπτουν τα επίμαχα σημεία του σώματός της:

«Εγώ δεν είμαι ένα κομμάτι κρέας». Αυτό βεβαίως είναι εμφανές από τις ευφυείς εμπορικά και επικοινωνιακά κινήσεις της. Διότι, όποιες ενστάσεις και αν έχουν διατυπωθεί για την καλλιτεχνική αξία της, δεν μπορούμε να μην παραδεχτούμε την επιχειρηματική δεινότητά της, χάρη στην οποία αναδείχθηκε εφέτος η τέταρτη πιο πλούσια celebrity στον κόσμο.

Η εικοσιτετράχρονη σουπερστάρ της ποπ μετά (και) τον πρόσφατο θρίαμβό της στα βραβεία του ΜΤV, από όπου αποχώρησε με οκτώ διακρίσεις, και ενώ συνεχίζει την παγκόσμια περιοδεία της και ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τον νέο της δίσκο, αναδεικνύεται το πιο καλοπουλημένο προϊόν του 21ου αιώνα! Εχθροί και φίλοι
«Εξελιγμένη» Μαντόνα ή αντι-Μαντόνα; «Κακέκτυπο» αρχετυπικών εικόνων της ποπ ή πασιονάρια της στυλιστικής επανάστασης; Καρικατούρα ή η απόλυτη μεταμοντέρνα σταρ; Πολυτάλαντη performer (τραγουδάει, γράφει μουσική και στίχους, παίζει πιάνο, χορεύει…) ή προϊόν μιας ευφυούς ομάδας η οποία την ελέγχει απόλυτα; Ανανεώτρια της μουσικής σκηνής ή απόδειξη της ευτέλειας που κυριαρχεί στη σόουμπιζ; Η κουβέντα καλά κρατεί με φανατικούς θαυμαστές ( «μικρά τερατάκια» τους αποκαλεί) και «ορκισμένους εχθρούς» να έχουν άφθονο υλικό για συζήτηση ύστερα από κάθε εμφάνισή της. Αυτό ενώ εκείνη τη μία ποζάρει αγέρωχη πάνω στους κοθόρνους της κομπάζοντας: «Πήρα κάτι τελείως εμπορικό και το έκανα ενδιαφέρον» και την άλλη κλαίει σαν ανυπεράσπιστο κοριτσάκι αποκαλύπτοντας: «Φοβάμαι μην απογοητεύσω τους θαυμαστές μου!».

Η τέχνη της πρόκλησης

«Υπάρχουν ημέρες που δεν αντέχω άλλο» δηλώνει η υπερδραστήρια και εργασιομανής σταρ. «Τότε,όταν με παίρνει από κάτω, σκέφτομαι:“Μην ξεχνάς,είσαι η Gaga!” και προχωρώ». Διότι αυτό είναι πλέον η Στέφανι Τζοάν Αντζελίνα Τζερμανότα: η Gaga. Ενα προϊόν στο οποίο η μουσική βιομηχανία έχει επενδύσει όσο σε ελάχιστα τα τελευταία χρόνια. Ενας ρόλος από εκείνους που λίγοι άνθρωποι μπορούν και αντέχουν να ενσαρκώνουν με τέτοια αφοσίωση. Μια «οφθαλμαπάτη» η οποία βασίζεται στον αιφνιδιασμό και στην ωμή πρόκληση. Ολα ένα παιχνίδι πρόκλησης-πρόσκλησης στο ιδιόμορφο σύμπαν της: Και το μήνυμα που προωθεί με τις ακραίες εμφανίσεις της, ότι πρέπει να αγαπήσουμε τη διαφορετικότητά μας και τη διαφορετικότητα των άλλων ακόμη και αν αυτό προϋποθέτει την αποδοχή του «τέρατος» που κρύβει καθένας μας μέσα του. Και οι δηλώσεις «αγαπώ το ecstasy αλλά προτιμώ το ΜDΜΑ» και «να μην κάνετε ναρκωτικά,δεν είναι καλό» οι οποίες νομίζεις ότι προέρχονται από διαφορετικό άνθρωπο. Και το ηθελημένο κιτς της. Και οι επικλήσεις της στον Θεό (και στο πνεύμα της Τζόαν, της νεκρής αδελφής του πατέρα της) προτού βγει στη σκηνή, και η «ανίερη» χρήση των ιερών συμβόλων στα βιντεοκλίπ της. Η νέα εστεμμένη της ποπ αναδεικνύεται, σε θέματα επικοινωνιακής τακτικής, η πιο καλή «μαθήτρια» της Μαντόνα, τις τεχνικές της οποίας εξελίσσει και τελειοποιεί. «Επιστήμων» στο είδος, κι ας επιμένει «Ι΄m a freak bitch,baby!».

Αλήθειες και ψέματα
Εν προκειμένω, το freak είναι καλά μελετημένο. Οι αντιφάσεις που περιφέρει η Gaga κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους. Και είναι πολλές: η ιδανική κόρη που αποθεώνει τους «υπέροχους γονείς» της αλλά και το «δαιμονισμένο» παιδί που κανένας από εμάς δεν θα τολμούσε να κυκλοφορήσει. Η πιστή σύντροφος που αναζητεί «έναν άνδρα που θα με αγαπήσει όπως ο μπαμπάς μου για να κάνω μαζί του παιδιά» αλλά και η ερωμένη-εφιάλτης εφόσον: «Οταν κάνω έρωτα με το αγόρι μου σκέφτομαι κορίτσια,αλλά δεν του το έχω πει». Η υπέροχη φίλη που περιστοιχίζεται «από τους κολλητούς μου,αυτοί απαρτίζουν την ομάδα μου» αλλά και η αμείλικτη εργοδότρια αφού το Ηaus of Gaga, η εταιρεία η οποία ασχολείται με την προώθηση της εικόνας της, εργάζεται είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο. Ολα αυτά- και άλλα πολλά- υπηρετούν συγκεκριμένο στόχο:

Την επιβολή ενός φαινομένου πολύ πιο μελετημένου απ΄ ό,τι φαίνεται – «δεν αφήνω τίποτε στην τύχη». Που πουλάει σαν τρελό επειδή- ας ακούγεται ακραίο- έχει να πει κάτι σε όλους: Μαγεύοντας ή εκνευρίζοντας. Γοητεύοντας ή εξοργίζοντας. Εμπνέοντας ή σοκάροντας. Πουλώντας το όνειρο ή προσγειώνοντας στον αγοραίο ρεαλισμό. Καταγγέλλοντας ή παρωδώντας. Με σοβαρότητα ή με χιούμορ. Με δραματικότητα ή με αφέλεια. Μέσα από την αποδοχή αλλά και μέσα από την απόρριψη, θανατηφόρα ειλικρινής ή σατανικά «ψεύτρα», η Gaga σφράγισε με την παρουσία της την ιστορία της σόουμπιζ, έχοντας στο ενεργητικό της δύο μόνο δίσκους και μερικούς μήνες καριέρας. Τυχαίο; Κατά την ίδια καθόλου, αφού «αν κάποιοι πιστεύουν ότι η Lady Gaga ήταν μόνο αυτό,δεν έχουν ιδέα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει!». Για να δούμε…

ΤΑ ΡΕΚΟΡ
Η Lady Gaga είναι:

* Η πρώτη καλλιτέχνις που συγκέντρωσε 13 υποψηφιότητες στα Video Μusic Awards και που είχε δύο τραγούδια υποψήφια στην κατηγορία «Video of the Year»: τα «Βad Romance» και «Τelephone».

* Η πρώτη που στην ιστορία του YouTube ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο «χτυπήματα» στα επίσημα βιντεοκλίπ της.

* Η πρώτη που κατέρριψε όλα τα ρεκόρ downloading στο Ιnternet.

* Το πρώτο εν ζωή πρόσωπο που ξεπέρασε τους 10 εκατομμύρια θαυμαστές στο Facebook.

* Ο πιο δημοφιλής άνθρωπος στο Twitter.

* Η πρωταγωνίστρια του πιο δημοφιλούς βίντεο το οποίο ανέβηκε στο YouTube: Το «Τelephone» (όπου εμφανίζεται μαζί με την Μπιγιονσέ) το είδαν μέσα σε τρεις μόνο ημέρες 14 εκατομμύρια χρήστες. (Εκτοτε τα «χτυπήματα» έχουν φθάσει στα 90 εκατομμύρια!)

* Η πιο εμπορική τραγουδίστρια τηςχρονιάς που πέρασε,με πωλήσεις άνω των 8 εκατομμυρίων CD και των 35 εκατομμυρίων τραγουδιών σε ψηφιακή μορφή.

Στο εξώφυλλο της ιαπωνικής «Vogue» εμφανίζεται γυμνή με πραγματικές μπριζόλες να καλύπτουν τα επίμαχα σημεία.

«Εγώ δεν είμαι ένα κομμάτι κρέας» δήλωσε και προσήλθε στα Video Μusic Αwards του ΜΤV με φόρεμα που παρέπεμπε σε κομμάτια ωμού κρέατος (αριστερά)

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk