«Πάσχουν τα έργα της τελευταίας πενταετίας»

Oλα τα έργα πάσχουν τα τελευταία χρόνια, τόνισε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ΔημήτρηςΡέππας , απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη επερώτηση βουλευτών της ΝΔ για τα δημόσια έργα. «Τα τελευταία πέντε χρόνια οδήγησαν σε διάλυση τη χώρα. Ο κανόνας είναι ότι όλα τα έργα πάσχουν » είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε ότι το επιχειρησιακό πρόγραμμα που υλοποιεί το υπουργείο για την «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας» τον Οκτώβριο του 2009 είχε απορρόφηση πόρων μικρότερη από 2%.

Oλα τα έργα πάσχουν τα τελευταία χρόνια, τόνισε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ΔημήτρηςΡέππας , απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη επερώτηση βουλευτών της ΝΔ για τα δημόσια έργα.

«Τα τελευταία πέντε χρόνια οδήγησαν σε διάλυση τη χώρα. Ο κανόνας είναι ότι όλα τα έργα πάσχουν » είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε ότι το επιχειρησιακό πρόγραμμα που υλοποιεί το υπουργείο για την «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας» τον Οκτώβριο του 2009 είχε απορρόφηση πόρων μικρότερη από 2%.

Στην πραγματικότητα, δηλαδή, ξεκίνησε με τρία χρόνια καθυστέρηση, η οποία οδηγούσε με βεβαιότητα σε απώλεια κοινοτικών πόρων.

Η απορρόφηση του προγράμματος τον Σεπτέμβριο του 2009 ήταν σχεδόν μηδενική. Ως τις 30.9.2009 είχαν δηλωθεί δαπάνες μόλις 60 εκατ. ευρώ. Στις 3.9.2010 οι δαπάνες ήταν 406 εκατ. ευρώ για το ΕΠ-ΕΠ και 157 εκατ. ευρώ για τα έργα μεταφορών, ήτοι 563 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν σε 11% του συνολικού προγράμματος.

Ως το τέλος του έτους το σύνολο των δαπανών αναμένεται να φτάσει στο 1 δισ. ευρώ, ήτοι 20%. Ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι ως το τέλος του 2010 δημοπρατούνται νέα έργα, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, και εντός του 2011 δημοπρατούνται έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφέρθηκε και στο ζήτημα που έχει προκύψει με τα διόδια και στις αντιδράσεις των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια, έτσι όπως αυτά έχουν οριστεί στις συμβάσεις παραχώρησης που διαμόρφωσε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

«Η αντίδραση αυτή καθημερινά αυξάνεται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται και πάλι απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για αποζημιώσεις από το Δημόσιο» είπε ο κ. Ρέππας. Πρόσθεσε επίσης ότι το γεγονός πως εισπράττονται διόδια σε τμήματα όπου οι αυτοκινητόδρομοι δεν είναι ακόμα έτοιμοι είναι αποτέλεσμα του εγκεκριμένου χρηματοοικονομικού σχεδίου των έργων, καθώς και ότι τα διόδια αυτά έχουν ληφθεί υπόψη στη διαμόρφωση οποιασδήποτε περαιτέρω αποζημίωσης των παραχωρησιούχων.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk