Τεστ σώζει τις εγκύους από προεκλαμψία

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Ισως μελλοντικά να καθίσταται δυνατή η πρόβλεψη μιας πολύ επικίνδυνης επιπλοκής της εγκυμοσύνης η οποία απειλεί τόσο τη γυναίκα όσο και το έμβρυο που κυοφορεί. Διεθνής ομάδα ερευνητών ανακάλυψε ότι είναι δυνατός ο έλεγχος για πιθανή εμφάνιση προεκλαμψίας (επιπλοκή που εμφανίζεται μετά την 20ή εβδομάδα της κύησης και εκδηλώνεται με αύξηση της πίεσης, σύγχυση και οίδημα στα άκρα) εβδομάδες πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων.

Σε δημοσίευσή τους στο επιστημονικό περιοδικό «Ηypertension» οι ερευνητές αναφέρουν ότι κατέληξαν στα συμπεράσματά τους έπειτα από εξέταση του αίματος 60 γυναικών οι οποίες ανάπτυξαν προεκλαμψία αργότερα κατά τη διάρκεια της κυήσεως και αντίστοιχου αριθμού γυναικών που δεν εμφάνισαν την επιπλοκή. Η εξέταση έγινε στη 15η εβδομάδα της κύησης.

Εντοπίστηκαν 45 διαφορετικά «αποτυπώματα» του μεταβολισμού, τα οποία είναι διαφορετικά στις εγκύους που εμφανίζουν προεκλαμψία σε σύγκριση με όσες δεν παρουσιάζουν την επιπλοκή. Με βάση αυτούς τους δείκτες οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μπορούν να αναπτύξουν ένα τεστ το οποίο αναμένεται να σώσει χιλιάδες ζωές.

Μια πρωτόλεια μορφή του τεστ οδήγησε σε ανίχνευση του 90% των περιπτώσεων εγκύων που εμφάνισαν προεκλαμψία. Την ίδια στιγμή όμως τα ποσοστά ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων ήταν της τάξεως του 24% και τώρα οι επιστήμονες εργάζονται επάνω στην τελειοποίηση της εξέτασης.