Ηταν ο θρύλος του Νουρέγεφ και οι μνήμες που ξυπνά στο αθηναϊκό κοινό; Ηταν το γεγονός ότι για μία και μοναδική βραδιά συγκεντρώθηκαν μερικά από τα λαμπρότερα αστέρια του κλασικού μπαλέτου, στελέχη όλοι τους κορυφαίων συγκροτημάτων από ολόκληρη την Ευρώπη; Ηταν, τέλος, αυτό καθεαυτό το δημοφιλές πρόγραμμα που στην πλειονότητά του περιελάμβανε αποσπάσματα από εμβληματικά έργα; Οποιος και αν ήταν ο λόγος, ο κόσμος συνέρρευσε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας στο Ηρώδειο για το γκαλά χορού που διοργανώθηκε στη μνήμη του μυθικού «Ρούντι». Και αποθέωσε τους χορευτές, οι οποίοι κατάφεραν να μετατρέψουν την παράσταση σε πραγματική γιορτή προσφέροντας δύο ώρες ξενοιασιάς και ευφορίας στο ξεκίνημα μιας σεζόν που προβλέπεται ιδιαίτερα δύσκολη.

Το γκαλά άρχισε λίγο μετά τις 9 το βράδυ με τη μορφή του Νουρέγεφ να προβάλλεται στην «πλάτη» του Ηρωδείου- ενός χώρου τον οποίο ο ίδιος λάτρεψε. Λίγο αργότερα η σκηνή γέμισε νιάτα, ομορφιά και χάρη: χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τη «Λίμνη των Κύκνων», τη «Ραϊμόντα», την «Αρλεσιάνα», την «Ωραία Κοιμωμένη», την «Μπαγιαντέρα» και τη «Συλφίδα» ερμηνεύθηκαν από πρώτους χορευτές και των τριών συγκροτημάτων με τα οποία ο Νουρέγεφ συνδέθηκε ιδιαίτερα στη διάρκεια της μεγάλης καριέρας του: του μπαλέτου Μαριίνσκι (πρώην Κίροφ) της Αγίας Πετρούπολης, του Βασιλικού Μπαλέτου του Λονδίνου- εκεί όπου συνεργάστηκε με την περίφημη Μαργκότ Φοντέιν, γράφοντας μερικές από τις λαμπρότερες σελίδες στην παγκόσμια ιστορία του μπαλέτου – και το Μπαλέτο της Οπερας του Παρισιού. Παράλληλα, στη βραδιά συμμετείχαν χορευτικά ζευγάρια από μια σειρά κορυφαία συγκροτήματα: το ιστορικό μπαλέτο Μπαλσόι της Μόσχας, το Κρατικό Μπαλέτο

Η Ντελφίν Μουσέν και ο Αλέσιο Καρμπόνε εντυπωσίασαν χορεύοντας ένα απόσπασμα από την «Αρλεσιάνα»

της Βαυαρίας, το Κρατικό Μπαλέτο του Βερολίνου, το Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας, το Εθνικό Μπαλέτο της Ολλανδίας και το Κρατικό Μπαλέτο της Γεωργίας.

Ιδιαίτερη στιγμή της παράστασης ο αισθαντικός «Στοχασμός» (Μeditation) από τη «Θαΐδα» σε χορογραφία Ρολάν Πετί, που ερμήνευσε η αιθέρια Λουτσία Λακάρα με τον παρτενέρ της Μαρλόν Ντινό, λίγο προτού το απόσπασμα από τον «Κουρσάρο» σε χορογραφία Μαριούς Πετιπά γράψει τον δυναμικό επίλογο της βραδιάς, εν μέσω ολόθερμου χειροκροτήματος.