Εισαγγελία του Αρείου Πάγου Στο αυτόφωρο θα οδηγούνται οι πρατηριούχοι που πουλούν καύσιμα με καπέλο

Χωρίς αποτέλεσμα έληξε η συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.

Χωρίς αποτέλεσμα έληξε η συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου πέρασαν την πόρτα του υπουργείου το μεσημέρι προκειμένου να συναντηθούν με τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα, τον υφυπουργό Σπύρο Βούγια και τον γγ Χάρη Τσιόκα.

Μετά τη συνάντηση οι αυτοκινητιστές δήλωσαν ότι η συζήτηση ήταν «μια από τα ίδια», καθώς, όπως άφησαν να εννοηθεί, και οι δύο πλευρές επέμειναν στις θέσεις τους.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γιώργος Τζωρτζάτος, τόνισε η συζήτηση δεν κατέληξε πουθενά, καθώς, όπως είπε, η κυβέρνηση κατανοεί το πρόβλημά τους αλλά δεν μπορεί να το επιλύσει.

Κάλεσε το υπουργείο, έστω και αυτή την ύστατη στιγμή να δώσει λύση, σημειώνοντας παράλληλα ότι θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις, αφού, όπως σημείωσε, οι αυτοκινητιστές δεν έχουν πλέον να χάσουν τίποτα.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Βυτιοφορέων κ. Γιώργος Τσάμος, αποκάλυψε ότι στη συνάντηση συζητήθηκαν οι νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο και αφορούν το συνταξιοδοτικό, το ασφαλιστικό και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Ζήτησαν να τους δοθούν εγγράφως αυτές οι διαβεβαιώσεις, κάτι, που όπως είπε ο κ. Τσάμος, ο υπουργός αρνήθηκε.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ρυθμίσεις αυτές για τα τρία συγκεκριμένα θέματα, δεν περιλαμβάνονται στο επίμαχο νομοσχέδιο, καθώς, όπως εξήγησε κυβερνητική πηγή, είναι ζητήματα, την αρμοδιότητα των οποίων έχουν άλλα υπουργεία, τα οποία θα καταθέσουν τις ρυθμίσεις αυτές σε δικά τους νομοσχέδια. Η ίδια πηγή πρόσθεσε ότι σε περίπτωση που συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις και η παρεμπόδιση της κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς, υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του κ. Τσάμου στη συνάντηση οι αυτοκινητιστές ζήτησαν να παραμείνει το 35% της αξίας της αδείας και η μεταβατική περίοδος να γίνει από τρία σε πέντε χρόνια, κάτι που όπως είπε δεν δέχθηκε ο υπουργός.

Πρόσθεσε επίσης ότι οι αυτοκινητιστές κατανοούν και τη θέση της κυβέρνησης και για το λόγο αυτό μείωσαν από 10 σε πέντε τα βασικά τους αιτήματα, αλλά λύση δεν έχει δοθεί και για το λόγο αυτό θα συνεχίσουν να παρατάσσουν τα οχήματά τους στις εθνικές οδούς.

Πάντως, εμφανίστηκε καθησυχαστικός λέγοντας ότι δεν πρόκειται να παρατηρηθεί έλλειψη καυσίμων, καθώς από τη μια πλευρά τα βυτιοφόρα των εταιρειών προμηθεύουν τα πρατήρια, ενώ και οι ίδιοι καλύπτουν τις ανάγκες σε καύσιμα τα πλοία, τα αεροδρόμια και τα νοσοκομεία.

Την Τετάρτη αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών θα μεταβεί στη Βουλή, προκειμένου να καταθέσει τις απόψεις της στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, όπου συζητείται το νομοσχέδιο.

Δευτέρες σκέψεις για το πλαφόν

Από το πρωί γίνονταν συσκέψεις στη ΓΓ Εμπορίου με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).

Νωρίς το πρωί πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση των βενζινοπωλών (ΟΒΕ) με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Στ.Κομνηνό, ενώ έξω από το κτίριο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στην πλ. Κάνιγγος (πρώην υπουργείο Εμπορίου) συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι του κλάδου.

Η σύσκεψη διεκόπη νωρίς το μεσημέρι και συνεχίστηκε αργότερα, προκειμένου ο κ. Κομνηνός να συναντηθεί και με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).

Αίτημα της ΟΒΕ είναι είτε η κατάργηση του πλαφόν είτε η επιβολή πλαφόν σε όλα τα στάδια της διακίνησης και εμπορίας υγρών καυσίμων, αλλά τόσο η ΟΒΕ όσο και η ΠΟΠΕΚ ζητούν λύσεις και για άλλα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και όπως υποστηρίζουν υποχρεώνει μεγάλη μερίδα επαγγελματιών του κλάδου να λειτουργεί με ζημιά που φτάνει μέχρι και στο λουκέτο σε κάποιες περιπτώσεις.

Λίγο πριν τις 4 το απόγευμα ο επικεφαλής της Ομποσπονδίας Βενζινοπωλών Μιχάλης Κιούσης γνωστοποίησε την πρόθεση των αρμόδιων φορέων να επαναξετάσουν το πλαφόν στα καύσιμα.

Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό.

Το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης προχώρησε στην επιβολή πλαφόν μέχρι την Κυριακή, μετά από καταγγελίες καταναλωτών για αδικαιολόγητες τιμές στα καύσιμα τις προηγούμενες ημέρες.

Μάλιστα στο αυτόφωρο θα οδηγούνται οι πρατηριούχοι που πωλούν καύσιμα με καπέλο, σύμφωνα με παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ιωάννη Τέντε, προς τις εισαγγελίες όλης της χώρας.

Ειδικότερα, ο εισαγγελέας ζητεί να μεριμνούν οι εισαγγελείς Πρωτοδικών για την πιστή εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης και σε περίπτωση παράβασής της να συλλαμβάνονται οι ιδιοκτήτες των πρατηρίων καυσίμων και να οδηγούνται στο Αυτόφωρο.

Στον εισαγγελέα έχουν ήδη οδηγηθεί 10 ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων, οι οποίοι πωλούσαν καύσιμα με καπέλο, κατόπιν ελέγχων που διενεργήθηκαν σε 54 πρατήρια στην Αττική.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk