Στα πράγματα

Τα οφέλη από τη διαφάνεια στις τραπεζικές συναλλαγές

Τα οφέλη από τον νέο νόμο που αφορά τις συναλλαγές που πραγματοποιούν οι καταναλωτές μέσω των τραπεζών αναλύει ο κ. Στ. Ηλιόπουλος, διευθυντής Εργων Ανάπτυξης της Εμπορικής Τράπεζας.

Τα οφέλη από τον νέο νόμο που αφορά τις συναλλαγές που πραγματοποιούν οι καταναλωτές μέσω των τραπεζών αναλύει ο κ. Στ. Ηλιόπουλος, διευθυντής Εργων Ανάπτυξης της Εμπορικής Τράπεζας.

– Ποιες αλλαγές επιφέρει ο νέος νόμος στις σχέσεις των καταναλωτών με τις τράπεζες;

«Τον Ιούλιο το ελληνικό κράτος με σχετικό νόμο υιοθέτησε κοινοτική οδηγία που αφορά υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά. Μεταξύ άλλων, ο νέος νόμος είναι προσανατολισμένος στην προστασία του καταναλωτή και προβλέπει βελτίωση των όρων που διέπουν τις συναλλαγές πληρωμών. Συγκεκριμένα, μέσα από τη νέα νομοθεσία προσδιορίζονται οι απαιτήσεις σχετικά με τη διαφάνεια πληροφοριών που πρέπει να διαθέτουν οι τράπεζες απέναντι στους πελάτες τους, σχετικά με τις χρεώσεις που επιβάλλουν, τις ισοτιμίες, τα στοιχεία συναλλαγών και τον μέγιστο χρόνο εκτέλεσής τους. Επίσης, καταγράφει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τραπεζών και καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των τρόπων έγκρισης και εκτέλεσης συναλλαγών, της ευθύνης σε περίπτωση συναλλαγής χωρίς έγκριση, της επιστροφής χρημάτων για πληρωμές άμεσων χρεώσεων που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, του μέγιστου χρόνου εκτέλεσης και του valeur πληρωμών».

– Τι ακριβώς είναι αυτό που θα κερδίσει ο καταναλωτής με τη θέσπιση του νέου νόμου;

«Τα οφέλη που προκύπτουν για τον καταναλωτή από τον συγκεκριμένο νόμο είναι πολλαπλά. Συγκεκριμένα, όλες οι τράπεζες υποχρεούνται να παρέχουν στους πελάτες τους ακριβείς πληροφορίες αναφορικά με τέλη και χρεώσεις που τυχόν επιβαρύνουν τις συναλλαγές τους. Παράλληλα, επιτυγχάνεται η παροχή ενός ελάχιστου επιπέδου υπηρεσιών, όπως η διασφάλιση ότι όλες οι πληρωμές πραγματοποιούνται μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονικό όριο. Οι καταναλωτές είναι προστατευμένοι σε ολόκληρη την ΕΕ σε περιπτώσεις λανθασμένης ή χωρίς έγκριση συναλλαγής άμεσης χρέωσης, ενώ βελτιώνεται για τον καταναλωτή η τοκοφορία των υπολοίπων που τηρεί σε λογαριασμούς πληρωμών μέσω της βελτίωσης της αξίας (valeur) των συναλλαγών στους λογαριασμούς αυτούς. Συνολικά λοιπόν θα μπορούσε να πει κανείς ότι με τον νέο νόμο οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν ένα πιο διάφανο και φιλικό τραπεζικό περιβάλλον, απαλλαγμένο από καθυστερήσεις και επιπλέον χρεώσεις».

– Τι είδους συναλλαγές αφορά ο νέος νόμος;

«Η νομοθεσία αφορά όλες τις συναλλαγές που γίνονται ηλεκτρονικά και όλους τους λογαριασμούς απ΄ όπου μπορούν να διενεργούνται πληρωμές (π.χ. τρεχούμενοι λογαριασμοί, λογαριασμοί μισθοδοσίας, πάγιες εντολές κ.λπ.).

– Η Εμπορική Τράπεζα εφαρμόζει τη συγκεκριμένη νομοθεσία;

«Η Εμπορική, ως μέλος ενός ευρωπαϊκού ομίλου όπως η Credit Αgricole, δεν θα μπορούσε παρά να είναι από τις πρώτες τράπεζες που εναρμόνισε πλήρως με τον νέο νόμο όλες τις υπηρεσίες και διαδικασίες πληρωμών, εξασφαλίζοντας την άμεση εφαρμογή των ευνοϊκών ρυθμίσεων για όλους τους πελάτες μας».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk