Σημαντική η επιβάρυνση από τον αυξημένο ΦΠΑ

Στο 5,5% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Αύγουστο

Η διατήρηση του πληθωρισμού τον Αύγουστο σε υψηλά επίπεδα αποδίδεται στην αυξητική επίπτωση των καυσίμων, των νωπών φρούτων και λαχανικών, αλλά και στην επίπτωση από την αύξηση του ΦΠΑ σε διάφορα προϊόντα.

Στο 5,5% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Αύγουστο σε ετήσια βάση. Διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με τον Ιούνιο. Σημειώνεται πως τον Αύγουστο 2009 ο τιμάριθμος είχε αυξηθεί σε ετήσια βάση κατά 0,8%.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Αυγούστου 2010 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2009 προκύπτει αύξηση 5,5%, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008. Η αύξηση του πληθωρισμού αποδίδεται στην αυξητική επίπτωση των καυσίμων, των νωπών φρούτων και λαχανικών, αλλά και στην επίπτωση από την αύξηση του ΦΠΑ σε διάφορα προϊόντα.

Ο Eναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε τον Αυγούστου κατά 5,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2009, έναντι αύξησης 1,0%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Αύγουστο 2010 σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2010 παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι μείωσης επίσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκάμηνου Σεπτεμβρίου 09 – Αυγούστου 10 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Σεπτεμβρίου 08 – Αυγούστου 09 παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αύξησης 1,8% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,5% το μήνα Αύγουστο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γάλα νωπό παστεριωμένο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη : γιαούρτι, ελαιόλαδο

Κατά 19,3% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.

Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

Κατά 8,1% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη.

Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.

Κατά 16,6% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών.

Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.

Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.

Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα).

Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk