«Στρατηγικό σχέδιο 2010-2020»

Θεσσαλονίκη Σε ορίζοντα δεκαετίας το σχέδιο υποδομών

Στις αρχές του 2011 θα ξεκινήσει η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου υποδομών για τη Θεσσαλονίκη, στο οποίο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το μετρό της πόλης, η περιφερειακή και έργα στο λιμάνι και το αεροδρόμιο. Για τη χρηματοδότηση του έργου το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει να αξιοποιήσει τους πόρους των ταμειακών προγραμμάτων αλλά και «να εξαντλήσει τα περιθώρια» του ΠΔΕ, των δυνατοτήτων συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα και τη δυνατότητα συμβάσεων παραχώρησης ενώ προβλέπεται και δανεισμός από την ΕΤΕ.

<b>Θεσσαλονίκη</b> Σε ορίζοντα δεκαετίας  το σχέδιο υποδομών | tovima.gr

Στις αρχές του 2011 θα ξεκινήσει η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου υποδομών για τη Θεσσαλονίκη που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα, στο οποίο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το μετρό της πόλης, η περιφερειακή και έργα στο λιμάνι και το αεροδρόμιο.

Όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας ,για τη χρηματοδότηση των μελετών και των έργων θα αξιοποιηθούν οι διατιθέμενοι πόροι, τόσο των Τομεακών Προγραμμάτων του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, όσο και του ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.

Επίσης «θα εξαντληθούν τα περιθώρια» του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, οι δυνατότητες συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα και των συμβάσεων παραχώρησης, ενώ προβλέπεται και δανεισμός από την ΕΤΕ. Το σχέδιο αποτελείται από «περιορισμένους αλλά εξασφαλισμένους πόρους» σημείωσε ο υφυπουργός Γ.Μαγκριώτης.

Ο υπουργός τόνισε ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ξεκίνησε και θα διαρκέσει μέχρι τέλος του χρόνου ο διάλογος με τους φορείς της Θεσσαλονίκης, ώστε στις αρχές του 2011 να ξεκινήσει η υλοποίηση του νέου στρατηγικού – συναινετικού σχεδίου αναφοράς έργων υποδομών και μεταφορών.

Τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που συγκροτείται από πολεοδόμους, συγκοινωνιολόγους, και άλλους εκπροσώπους φορέων, ανέφεραν το σύστημα δημοσίων συγκοινωνιών θα πρέπει να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του όλου εγχειρήματος.

Θα αποτελείται από μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, προαστιακό, τραμ), λεωφορειακές γραμμές κατάλληλα διαρθρωμένες γύρω από αυτά ή και αυτοδύναμες, και άλλες γραμμές μαζικής μεταφοράς (όπως θαλάσσια συγκοινωνία), ενώ χαρακτήρισαν επιβεβλημένη τη δημιουργία εκτεταμένου δικτύου λεωφορειολωρίδων.

Το προτεινόμενο στρατηγικό οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης, απαρτίζεται από τον εσωτερικό και τον εξωτερικό οδικό δακτύλιο, τμήματα των διερχομένων κύριων εθνικών οδικών αξόνων (ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδός, κάθετοι άξονες), τους συνδετήριους κλάδους (ακτινικές συνδέσεις) μεταξύ των 2 δακτυλίων (μερικοί των οποίων συμπίπτουν με τμήματα των αξόνων της προηγούμενης κατηγορίας), το λοιπό βασικό οδικό δίκτυο της αστικής περιοχής και το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τις πρωτεύουσες των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας.

Επίσης, επιβάλλεται η δημιουργία υποδομών στάθμευσης εκτός οδού, με προτεραιότητα στις παρυφές των κεντρικών περιοχών της πόλης, γιατί ενθαρρύνει τη μετεπιβίβαση και χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών και γενικά την ισορροπημένη χρήση των οδικών υποδομών.

Όπως εξήγησε ο Δ.Ρέππας το προτεινόμενο δεκαετές σχέδιο αποτελεί στην ουσία ένα συναινετικό πλαίσιο αναφοράς που θα αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω μελέτης και εξειδίκευσης, ενώ παράλληλα θα υποβοηθήσει την υλοποίηση των λεγόμενων «ώριμων» έργων, ώστε, όπως είπε, να αξιοποιηθούν κονδύλια που είναι άμεσα διαθέσιμα από το ΕΣΠΑ.

Εκπρόσωποι φορέων, με εξειδικευμένη εμπειρία και γνώση, μεταξύ των οποίων ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, το Αττικό Μετρό, Η Εγνατία Οδός, θα αναλάβουν το χωροταξικό, πολεοδομικό σχεδιασμό, καθώς επίσης το συντονισμό και τη διαχείριση των έργων.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Archive
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk