«Οι αστυνομικοί να συμμορφώνονται με τις διατάξεις του ΚΟΚ»

Η επικίνδυνη πολλές φορές οδήγηση αστυνομικών οχημάτων, κυρίως μοτοσικλετών, από άνδρες της ΕΛ.ΑΣ., τα ατυχήματα που έχουν συμβεί και πολλές καταγγελίες που έχουν φτάσει στο Αρχηγείο θορύβησαν και κινητοποίησαν τη Διεύθυνση Τροχαίας. «Οι αστυνομικοί δεν είναι ανεξέλεγκτοι και οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για την αυτοπροστασία τους, αλλά και για να αποτελούν θετικά πρότυπα οδηγικής συμπεριφοράς για τους πολίτες». Αυτό επισημαίνεται …

Η επικίνδυνη πολλές φορές οδήγηση αστυνομικών οχημάτων, κυρίως μοτοσικλετών, από άνδρες της ΕΛ.ΑΣ., τα ατυχήματα που έχουν συμβεί και πολλές καταγγελίες που έχουν φτάσει στο Αρχηγείο θορύβησαν και κινητοποίησαν τη Διεύθυνση Τροχαίας. «Οι αστυνομικοί δεν είναι ανεξέλεγκτοι και οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για την αυτοπροστασία τους, αλλά και για να αποτελούν θετικά πρότυπα οδηγικής συμπεριφοράς για τους πολίτες». Αυτό επισημαίνεται σε έγγραφο που εστάλη στις 19 Αυγούστου προς όλες τις αστυνομικές υπηρεσίες της χώρας από τη Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. με θέμα «τροχαία ατυχήματα- παραβατικότητα προσωπικού Ελληνικής Αστυνομίας».

Μάλιστα, στο έγγραφο αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «σκοπός της αστυνόμευσης δεν πρέπει να είναι η επίδειξη εξουσίας και δύναμης των αστυνομικών δυνάμεων αλλά η ουσιαστική πρόληψη και αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών. Οι αστυνομικοί πρέπει να προστατεύουν τον πολίτη και όχι να θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα ή ακόμη και την ίδια τους τη ζωή (παραβιάζοντας τον ΚΟΚ)».

Ακόμη επισημαίνεται ότι παρά τη σχετική διαταγή του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. από τις 23 Μαΐου 2008 η Διεύθυνση Τροχαίας έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων και καταγγελιών από πολίτες σχετικά με παραβιάσεις του ΚΟΚ από οδηγούς αστυνομικούς με αποτέλεσμα αφ΄ ενός να δείχνουν ένα «άσχημο πρόσωπο» προς τους άλλους οδηγούς και να «δημιουργούν συνθήκες για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων».

Επίσης, τονίζεται ότι οι καταγγελίες αφορούν συνήθως οδηγούς υπηρεσιακών οχημάτων (κυρίως μοτοσικλετών) που οδηγούν επικίνδυνα και δεν σταματούν σε ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν σε πεζοδρόμους και παραβιάζουν το SΤΟΡ καθώς και οδηγούς που κινούνται με ιδιωτικά οχήματα (μοτοσικλέτες ή ΙΧ αυτοκίνητα) τα οποία δεν φέρουν και τις δύο πινακίδες με τον αριθμό κυκλοφορίας.

Η Διεύθυνση Τροχαίας σημειώνει ότι «από τα προαναφερόμενα διαφαίνεται ότι ως τώρα δεν δόθηκε η δέουσα βαρύτητα στο σοβαρό θέμα της παραβατικότητας του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσμενή σχόλια σε βάρος των παραβατών αστυνομικών, να επηρεάζεται αρνητικά η εικόνα όλου του Σώματος και να υπάρχει η συμμετοχή στα τροχαία ατυχήματα».

Τέλος, ζητεί από τους κατά τόπους γενικούς αστυνομικούς διευθυντές να μεριμνήσουν για τον έλεγχο της καθημερινής χρήσης των υπηρεσιακών οχημάτων και να δοθεί βάρος στη διερεύνηση του βαθμού ευθύνης των οδηγών αστυνομικών αλλά και στην επιβολή σχετικών πειθαρχικών μέτρων. Επιπροσθέτως, ζητείται να εξετάζεται η περίπτωση οδήγησης από αστυνομικούς υπό την επήρεια αλκοόλ.

Από τα τροχαία ατυχήματα με αστυνομικούς από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2010 υπήρξαν 9 νεκροί, 8 σοβαρά τραυματίες και 271 ελαφρά τραυματίες.

Το ίδιο χρονικό διάστημα συνέβησαν 605 ατυχήματα με υλικές ζημιές σε υπηρεσιακά οχήματα της ΕΛ.ΑΣ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk