ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

«Δεν δικαιολογείται το μπλακάουτ της Κυριακής»

Oλα τα εφεδρικά συστήματα επικοινωνιών μεταξύ των πύργων ελέγχου των αεροδρομίων λειτουργούσαν κανονικά πέντε λεπτά μετά την εκδήλωση της βλάβης στο κεντρικό σύστημα επικοινωνιών του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ) την περασμένη Κυριακή. Αυτό προκύπτει από το επίσημο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) το οποίο δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Οπως αναφέρεται στο πόρισμα, το σύστημα επικοινωνιών του ΚΕΠΑΘ επισκευάστηκε και δόθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή εκμετάλλευση μέσα σε περίπου μία ώρα.

«Δεν δικαιολογείται το μπλακάουτ της Κυριακής» | tovima.gr

Oλα τα εφεδρικά συστήματα επικοινωνιών μεταξύ των πύργων ελέγχου των αεροδρομίων λειτουργούσαν κανονικά πέντε λεπτά μετά την εκδήλωση της βλάβης στο κεντρικό σύστημα επικοινωνιών του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ) την περασμένη Κυριακή. Αυτό προκύπτει από το επίσημο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) το οποίο δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Οπως αναφέρεται στο πόρισμα, το σύστημα επικοινωνιών του ΚΕΠΑΘ επισκευάστηκε και δόθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή εκμετάλλευση μέσα σε περίπου μία ώρα. Αντίθετα το «μπλακάουτ» στις πτήσεις διήρκεσε διπλάσιο χρόνο. Το πόρισμα ουσιαστικά δικαιώνει τους ηλεκτρονικούς της ΥΠΑ, οι οποίοι είχαν από την αρχή υποστηρίξει ότι το εφεδρικό σύστημα θα μπορούσε να βοηθήσει και είχαν αποδώσει τον θόρυβο που δημιουργήθηκε στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Οπως αναφέρεται σε χθεσινή ανακοίνωση της ΥΠΑ, «αυτόματα ετέθη σε λειτουργία το εναλλακτικό σύστημα επικοινωνιών και σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε διακοπή επικοινωνίας των κέντρων ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας με τα αεροσκάφη, ενώ η ασφάλεια του εναέριου χώρου δεν διακυβεύτηκε στο ελάχιστον». Με άλλα λόγια, όπως καταγγέλλουν στελέχη της Υπηρεσίας, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις αεροπορικές πτήσεις χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα.

Από την πλευρά τους οι ελεγκτές υποστηρίζουν ότι τα εφεδρικά συστήματα επικοινωνιών είναι περιορισμένων δυνατοτήτων και χρησιμοποιούνται για 5-10 λεπτά, δηλαδή ώσπου να αποκατασταθεί το κεντρικό σύστημα. Οπως επισημαίνουν, η πλήρης απώλεια επικοινωνίας για 5 ή 6 λεπτά είναι τεράστιος χρόνος για τη διαχείριση των πτήσεων με ασφάλεια.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Courchevel – Παρίσι – Ντουμπάι Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Γαλλία με περισσότερα από 300.000 κρούσματα ημερησίως, σκέφτεται να «κατηφορίσει» από την Courchevel... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk