Στα πράγματα

Η συντονισμένη προσπάθεια ανέβασε τον τουρισμό στην Κω

Τη συντονισμένη προσπάθεια τοπικών φορέων και επιχειρηματιών για την προβολή της Κω στις ξένες αγορές υπογραμμίζει ο κ. Ηλ. Σιφάκης, πρόεδρος Δημοτικού Οργανισμού Τουρισμού (ΔΟΤ) Κω, επισημαίνοντας τη διψήφια αύξηση που παρουσιάζει εφέτος η τουριστική κίνηση στο νησί.

Τη συντονισμένη προσπάθεια τοπικών φορέων και επιχειρηματιών για την προβολή της Κω στις ξένες αγορές υπογραμμίζει ο κ. Ηλ. Σιφάκης, πρόεδρος Δημοτικού Οργανισμού Τουρισμού (ΔΟΤ) Κω, επισημαίνοντας τη διψήφια αύξηση που παρουσιάζει εφέτος η τουριστική κίνηση στο νησί.

– Πώς εξελίσσεται η περίοδος στην Κω και ποιες είναι οι μεταβολές στις χώρες προέλευσης;

«Η αυξητική τάση που επικρατεί μέχρι στιγμής (10,4% άνοδος για το επτάμηνο Ιανουαρίου- Ιουλίου) μας γεμίζει ελπίδες ότι μπορεί η τελική αύξηση στο νησί να διατηρηθεί σε διψήφιο νούμερο ως το τέλος. Οι νέες αγορές από την Ανατολική Ευρώπη έχουν σταθερά αυξητικές τάσεις, αλλά ακόμη σπουδαιότερη για εμάς είναι η αύξηση στις παραδοσιακές αγορές της Αγγλίας, της Γερμανίας και της Ιταλίας, που καταγράφουν αύξηση πάνω από 10%. Ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση παρουσιάζουν οι αγορές της Σουηδίας και της Δανίας, που τα τελευταία χρόνια είχαμε χάσει και δείχνουν να ανακάμπτουν. Βέβαια στρέφουμε και την προσοχή μας σε αγορές που παρουσιάζουν κάμψη, όπως της Ολλανδίας και της Νορβηγίας».

– Πού οφείλονται οι μεταβολές; «Από γενικής άποψης θα έλεγα ότι η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα μιας μεγάλης προσπάθειας που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια τόσο από τους ντόπιους επιχειρηματίες που έχουν επενδύσει σε πολύ υψηλού επιπέδου υποδομές αλλά και παροχή υπηρεσιών σε αρκετά προσιτές τιμές όσο και στη συντονισμένη προσπάθεια που έχει γίνει από τον Οργανισμό Τουρισμού του Δήμου σε διαφήμιση, προβολή και δημόσιες σχέσεις του Δήμου στις αγορές του εξωτερικού, υλοποιώντας προγράμματα προβολής χρηματοδοτούμενα από δημοτικούς πόρους. Με λίγα λόγια, το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται από μια προσπάθεια τεσσάρων ετών όλης της κοινωνίας της Κω. Με επενδύσεις στη ριζική ανάπλαση της πόλης, με ανάπτυξη δράσεων πολιτισμού και αθλητικών εκδηλώσεων, με τη σωστή και στοχευόμενη προβολή του νησιού και όλων των παραπάνω δράσεων στο εξωτερικό, όχι όμως την τελευταία στιγμή αλλά νωρίς, την εποχή που οι Ευρωπαίοι αποφασίζουν πού θα πάνε διακοπές».

– Πώς επηρεάζουν οι πτήσεις χαμηλού κόστους και οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής;

«Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ξεκίνησαν τις πτήσεις τους στην Κω μόλις εφέτος και πριν από τρεις μήνες. Η ύπαρξή τους ήδη έχει θετικά αποτελέσματα, θεωρούμε όμως ότι μελλοντικά η συμβολή τους θα είναι καθοριστική. Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο σε όλους τους προορισμούς, και όχι μόνο στην Ελλάδα. Εκπτώσεις έχουν δώσει όλοι οι προορισμοί τόσο κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να μπορέσουν να κερδίσουν νωρίς μεγαλύτερο κομμάτι από την αγορά όσο και το καλοκαίρι. Αν το εξετάσουμε πιο προσεκτικά θα δούμε ότι μέχρι στιγμής κερδισμένοι βγήκαν όσοι επένδυσαν στον τουρισμό τα τελευταία χρόνια».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk