Υφεση και ταυτοποίηση «ψαλίδισαν» κατά 16% τα έσοδα της Wind Ηellas

Η γενικότερη ύφεση και στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας οδήγησε σε μείωση τα οικονομικά μεγέθη β΄ τριμήνου της Wind Ηellas. Οπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας σε χθεσινή της ανακοίνωση το β΄ τρίμηνο ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας χαρακτηρίστηκε από έντονο ανταγωνισμό που συνοδεύτηκε από επιθετικές κινήσεις απόκτησης νέων συνδέσεων και ιδιαίτερα αυξημένων επιδοτήσεων και προσφορών όπου σε συνδυασμό με τα μέτρα λιτότητας, τις μεγάλες μειώσεις στα τέλη τερματισμού και την αύξηση του ΦΠΑ οδήγησαν σε σημαντική πτώση της αγοράς κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα.

Η γενικότερη ύφεση και στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας οδήγησε σε μείωση τα οικονομικά μεγέθη β΄ τριμήνου της Wind Ηellas.

Οπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας σε χθεσινή της ανακοίνωση το β΄ τρίμηνο ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας χαρακτηρίστηκε από έντονο ανταγωνισμό που συνοδεύτηκε από επιθετικές κινήσεις απόκτησης νέων συνδέσεων και ιδιαίτερα αυξημένων επιδοτήσεων και προσφορών όπου σε συνδυασμό με τα μέτρα λιτότητας, τις μεγάλες μειώσεις στα τέλη τερματισμού και την αύξηση του ΦΠΑ οδήγησαν σε σημαντική πτώση της αγοράς κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Η συνολική μείωση των εσόδων του κλάδου εκτιμάται ότι το β΄ τρίμηνο ξεπέρασε το 18%. Αντίστοιχα επηρεάστηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Wind Ηellas. Τα συνολικά έσοδα του ομίλου για το β΄ τρίμηνο μειώθηκαν στα 202,3 εκατ. ευρώ από 216,9 εκατ. ευρώ το α΄τρίμηνο του 2010. Το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009 τα έσοδα ήταν 279 εκατ. ευρώ. Τα κυμαινόμενα και σταθερά έξοδα β΄ τριμήνου μειώθηκαν κατά 16% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα ενός συνεχιζόμενου προγράμματος μείωσης δαπανών (156,4 εκατ. ευρώ από 185,2 εκατ. ευρώ το β΄ τρίμηνο 2009).

Ο συνολικός αριθμός πελατών κινητής τηλεφωνίας ανήλθε σε 4,19 εκατ. (από 4,59 εκατ. το α΄ τρίμηνο) εκ των οποίων τα 3,13 εκατ. είναι πελάτες καρτοκινητής. Η μείωση στον συνολικό αριθμό πελατών οφείλεται στην καρτοκινητή κυρίως λόγω της διαδικασίας ταυτοποίησης. Ο αριθμός των συνδρομητών συμβολαίου παραμένει σταθερός σε ετήσια βάση, δηλαδή 1.055

εκατ. πελάτες το β΄ τρίμηνο έναντι 1.059 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Σε ό,τι αφορά την αγορά σταθερής τηλεφωνίας και Ιnternet, καθώς απέκτησε το 21% των συνολικών νέων συνδέσεων LLU, προσθέτοντας 21.000 νέες γραμμές LLU στην πελατειακή της βάση, εκ των οποίων οι 12.000 είναι double play, δηλ. είχε 33% αύξηση σε νέες συνδέσεις σε σχέση με το α΄ τρίμηνο (16% σε 21%). Τα έσοδα από συνδέσεις LLU σημείωσαν ετήσια αύξηση κατά 18% φθάνοντας τα 21,1 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός αριθμός πελατών σταθερής τηλεφωνίας διαμορφώθηκε στις 552.000.

Αναφορικά με τη διαδικασία κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει ότι προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και με τη συμμετοχή αρκετών ενδιαφερομένων. Τελικές δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν το αργότερο ως τις 15 Σεπτεμβρίου 2010.

Δυνατά… στο παιχνίδι και οι πιστωτές της
Ενώ περίπου σε τρεις εβδομάδες ολοκληρώνεται η διαδικασία προσφορών για τη Wind Ελλάς δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι τελικά δεν θα θεωρηθεί έκπληξη αν ο έλεγχος του ομίλου σταθερής- κινητής τηλεφωνίας και Ιnternet περάσει τελικά στην ομάδα των κύριων πιστωτών της εταιρείας, η οποία συμμετέχει και αυτή στη διαδικασία πώλησης.

Μάλιστα αρκετοί αναλυτές του εξωτερικού χαρακτηρίζουν ως «φαβορί» τους πιστωτές που έχουν καταθέσει μη δεσμευτική πρόταση. Βέβαια, αποτελεί σπάνια περίπτωση σε μια τέτοια διαδικασία οι πιστωτές να είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν να οδηγήσουν την εταιρεία στην επόμενη φάση, αλλά μάλλον υπάρχει ανησυχία για νέα μείωση των υποχρεώσεων της Wind προς την πλευρά τους, οπότε προσπαθούν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα κεφάλαιά τους. Αυτό που δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη είναι τι επιπτώσεις θα έχει στο επιχειρησιακό επίπεδο για τη Wind Ελλάς το ενδεχόμενο απόκτησης του ελέγχου από τους κύριους πιστωτές της.

Η ομάδα των κύριων πιστωτών όμως δεν είναι το μόνο «φαβορί». Η Weather αναμένεται ότι θα διεκδικήσει και πάλι τη Wind Ελλάς και μάλιστα τώρα που προχωρούν οι συζητήσεις του Ναγκίμπ Σαουίρις με τη Vimpelcom. Επίσης, σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς υπάρχουν και τέσσερις ακόμη μη δεσμευτικές προσφορές.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk