ΑΠΟΨΗ

Η σταδιοδρομία στον ναυτιλιακό κλάδο δεν είναι σημαία ευκαιρίας

Αν υπάρχει ένας επαγγελματικός χώρος εντός και εκτός της ελληνικής επικράτειας που προσφέρει δυνατότητες ταχείας ανέλιξης αλλά και εμπειρίες ζωής, αυτός είναι η ναυτιλία μας. Στην πορεία όσων από εμάς είχαμε την τύχη να βρεθούμε στον χώρο προστίθενται συνεχώς (;) μελλοντικοί συνάδελφοι, όπως απόφοιτοι λυκείου που θα κατευθυνθούν στις ναυτικές σχολές, πτυχιούχοι ναυτιλιακών τμημάτων πανεπιστημίων και αξιωματικοί Εμπορικού Ναυτικού που αφήνουν τη θάλασσα για τα γραφεία. Παρά τις …

Η σταδιοδρομία στον ναυτιλιακό  κλάδο δεν είναι σημαία ευκαιρίας | tovima.gr

Αν υπάρχει ένας επαγγελματικός χώρος εντός και εκτός της ελληνικής επικράτειας που προσφέρει δυνατότητες ταχείας ανέλιξης αλλά και εμπειρίες ζωής, αυτός είναι η ναυτιλία μας. Στην πορεία όσων από εμάς είχαμε την τύχη να βρεθούμε στον χώρο προστίθενται συνεχώς (;) μελλοντικοί συνάδελφοι, όπως απόφοιτοι λυκείου που θα κατευθυνθούν στις ναυτικές σχολές, πτυχιούχοι ναυτιλιακών τμημάτων πανεπιστημίων και αξιωματικοί Εμπορικού Ναυτικού που αφήνουν τη θάλασσα για τα γραφεία.

Παρά τις δεδομένες διαφορές τους- ως κατηγορίες επαγγελματιών- και τις ακόμη πιο δεδομένες, ανά χρονική στιγμή, διαφορετικές δυνατότητες και αφετηρίες τους, υπάρχει ένα κοινό σημείο: διάθεση για προσφορά και πρόοδο. Αυτοί, οι νυν και μελλοντικοί συνάδελφοι, είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη παγκοσμίως· το ανθρώπινο δυναμικό.

Καθεμιά από τις παραπάνω κατηγορίες θέτει διαφορετικά ερωτήματα και αναζητά ανάλογες απαντήσεις ώστε να πάρει αποφάσεις, να καθορίσει τον τρόπο δράσης και εν τέλει να αποφασίσει για το πώς και το πού μπορεί να φτάσει. Η πληροφορία για το πώς μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με τη ναυτιλία (γενικά) είναι το θήραμα και οι υπόλοιποι οι επίδοξοι θηρευτές. Εχουν όμως δύσκολο έργο. Το Διαδίκτυο με φράσεις-κλειδιά «ναυτική εκπαίδευση», «συνθήκες διαμονής σε εμπορικό πλοίο» ή «συνθήκες διαβίωσης σε σχολές Εμπορικού Ναυτικού» ή «εργασία σε ναυτιλιακό γραφείο» (δοκιμάστε όποιο θέλετε) δίνει πλήθος άχρηστων άρθρων, εξαγγελιών (sic), υποσχέσεων και σχέδια νόμων, πεπαλαιωμένων (κυρίως) διαδικτυακών ιστοτόπων και τελικά τίποτα ουσιαστικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί πρακτικά από τους… απογοητευμένους κυνηγούς!

Εξαίρεση αποτελούν ορισμένα φόρουμ, λιγότερο και περισσότερο αξιόπιστα, που δεν αρκούν να καλύψουν το τεράστιο κενό και σε ορισμένες περιπτώσεις δημιουργούν σύγχυση.

Εξαίρεση αποτελούν επίσης και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις. Τόσο φτωχές και ελάχιστες όμως που καταλήγουν να κρύβουν το μεγαλείο της Νο 1 βιομηχανίας που διαθέτει αυτή τη στιγμή η μικρή μας Ελλάδα. Νο 1 βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο, παρακαλώ…

Επειτα από τέτοια απογοητευτικά αποτελέσματα αναζήτησης είναι ποτέ δυνατό να αναρωτιόμαστε ειλικρινά γιατί όλο και λιγότεροι επιλέγουν τον ναυτιλιακό κλάδο για να σταδιοδρομήσουν;

Η ναυτιλία, για να πετύχει κάποιος, απαιτεί σκληρή δουλειά, επιμονή και υπομονή, συνείδηση του τι στόχο καλείται να υπηρετεί και συναίσθηση της ευθύνης.

Ως αντάλλαγμα του παρέχονται προοπτική, εμπειρίες, επικοινωνία, μόρφωση και επιμόρφωση, καθιέρωση και εικόνες μοναδικές. Του παρέχονται διέξοδοι και φυσικά ικανοποιητικός μισθός. Μια καριέρα χωρίς «ταβάνι».

Ο κ. Χρ. Π. Λειβαδάς είναι ναυτιλιακό στέλεχος της Scorpio Commercial Μanagement SΑΜ Μonaco

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk