η ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ

Κατεδαφίζεται το 50% των κινεζικών κτισμάτων

Τα μισά και πλέον κτίσματα της Κίνας πρόκειται να κατεδαφιστούν στα επόμενα 20 χρόνια επειδή κρίνονται ετοιμόρροπα, ακατάλληλα για στέγαση είτε είναι απλώς αντιαισθητικά. Μόνο κτίρια τα οποία έχουν ιστορική αξία είτε χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα για κάποιον λόγο θα παραμείνουν και θα επισκευαστούν και θα συντηρηθούν. Στη θέση των παλαιών κτιρίων θα οικοδομηθούν νέα «με βάση τις προδιαγραφές για το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη τον πολιτιστικό παράγοντα και τις ανάγκες της κοινωνικής διαβίωσης» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικισμών και Αστικής Ανάπτυξης.

Κατεδαφίζεται  το 50%  των κινεζικών  κτισμάτων | tovima.gr

Τα μισά και πλέον κτίσματα της Κίνας πρόκειται να κατεδαφιστούν στα επόμενα 20 χρόνια επειδή κρίνονται ετοιμόρροπα, ακατάλληλα για στέγαση είτε είναι απλώς αντιαισθητικά. Μόνο κτίρια τα οποία έχουν ιστορική αξία είτε χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα για κάποιον λόγο θα παραμείνουν και θα επισκευαστούν και θα συντηρηθούν. Στη θέση των παλαιών κτιρίων θα οικοδομηθούν νέα «με βάση τις προδιαγραφές για το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη τον πολιτιστικό παράγοντα και τις ανάγκες της κοινωνικής διαβίωσης» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικισμών και Αστικής Ανάπτυξης.

Στην Κίνα, όπου τα οκτώ τελευταία χρόνια οικοδομήθηκαν κτίρια συνολικής επιφάνειας 2 εκατ. τετρ. χιλιομέτρωνόσο περίπου σε όλο τον υπόλοιπο κόσμοη αύξηση του πληθυσμού, μολονότι ελεγχόμενη ως έναν βαθμό, έχει δημιουργήσει πρόβλημα στέγασης για 14.000 οικογένειες κατά μέσον όρο την εβδομάδα και η οικοδομική δυνατότητα στις μεγάλες πόλεις δεν ξεπερνά σήμερα την κατασκευή 8.000-8.500 διαμερισμάτων την εβδομάδα. Εξάλλου, 81.440 κτίρια στα οποία στεγάζονται κρατικές υπηρεσίεςσε σύνολο 341.100- κρίνονται ακατάλληλα, είναι της δεκαετίας του ΄50 και παλαιότερα και θα κατεδαφιστούν ως το 2016, αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου.

Δύο προβλήματα έχουν ανακύψει: Το πρώτο αφορά το πού θα κτιστούν τα νέα οικοδομήματα. Μια ιδέα είναι να κτιστούν εκεί όπου θα κατεδαφιστούν τα παλιά κτίσματα, με ορισμένες περιβαλλοντικές και οδικές επεμβάσεις. Ετσι, θα υπάρξει σοβαρή εξοικονόμηση χρήματος επειδή θα χρησιμοποιηθεί η υποδομή που ήδη υπάρχει. Μια άλλη άποψη είναι να μην οικοδομηθεί τίποτε στις περιοχές όπου θα γίνουν οι κατεδαφίσεις, να γίνουν αυτές πάρκα και «κέντρα κοινωνικής επικοινωνίας» και η οικοδόμηση να γίνει έξω από τα σημερινά αστικά κέντρα, οπότε θα υπάρχει και η δυνατότητα εδαφικής επέκτασής τους στο μέλλον.

Το δεύτερο πρόβλημα έχει σχέση με τον άνθρωπο. Δεκάδες εκατομμύρια είναι εκείνοι που θα πρέπει να μεταφερθούν και να εγκατασταθούν αλλού όταν κατεδαφιστούν τα παλιά σπίτια στα οποία διαμένουν σήμερα. Ενα ποσοστό ως 20% από αυτούς πιστεύεται ότι θα μπορεί να μετοικίσει σε χωριά της επαρχίας καταγωγής τους και ένα μικρότερο ποσοστό θα μπορεί να αγοράσει διαμερίσματα που ήδη υπάρχουν και είναι στην αγορά με γενναία κρατική οικονομική ενίσχυση. Το μεγαλύτερο μέρος όμως θα πρέπει να βολευτεί προσωρινά σε σκηνές και παραπήγματα για ένα χρονικό διάστημα οκτώ μηνών τουλάχιστον, όσο θα χρειαστεί να οικοδομηθεί η πολυκατοικία στην οποία κατά προτεραιότητα θα μπορούν να αγοράσουν με ευκολίες διαμέρισμα είτε να το νοικιάσουν και να εγκατασταθούν.

«Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα η μετακίνηση των πληθυσμών. Δεν έχεις μηχανές, έχεις να κάνεις με ανθρώπινες ψυχές και δεν μπορείς να αγνοήσεις τις αντιδράσεις τουςψυχολογικές, κοινωνικές, οικονομικές» λέγει ο Κιου Μπαοξίγκ, υφυπουργός Οικισμών, ο οποίος έχει αναλάβει το όλο σχέδιο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Κινήσεις κρυφές Είναι πλέον αποφασισμένος να σταματήσει να... κρύβει τα πούρα του μέσα στα ροζ ρόλεϊ της Τίτι Βανίλι. ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk