η ΜΟΤΗΕRCΑRΕ

Επιθετική πολιτική με εξαγορές

Μερίδιο στην παγκόσμια αγορά των μεσαίων σημάτων που δραστηριοποιούνται στα ρούχα εγκυμοσύνης διεκδικεί η εταιρεία Μothercare με την εξαγορά της βρετανικής ανταγωνιστικής φίρμας Βlooming Μarvellous στα μέσα του Ιουλίου. Την τελευταία δεκαετία στην αγορά ρούχων εγκυμοσύνης αποκτούν παρουσία μεγάλες αλυσίδες ένδυσης όπως Τopshop, Η&Μ και Dorothy Ρerkins, ενώ πιο πρόσφατοι παίκτες είναι οι Ζara, Gap και Μarks & Spencer. Η εξαγορά διαδέχεται ένα δύσκολο διάστημα …

Μερίδιο στην παγκόσμια αγορά των μεσαίων σημάτων που δραστηριοποιούνται στα ρούχα εγκυμοσύνης διεκδικεί η εταιρεία Μothercare με την εξαγορά της βρετανικής ανταγωνιστικής φίρμας Βlooming Μarvellous στα μέσα του Ιουλίου. Την τελευταία δεκαετία στην αγορά ρούχων εγκυμοσύνης αποκτούν παρουσία μεγάλες αλυσίδες ένδυσης όπως Τopshop, Η&Μ και Dorothy Ρerkins, ενώ πιο πρόσφατοι παίκτες είναι οι Ζara, Gap και Μarks & Spencer.

Η εξαγορά διαδέχεται ένα δύσκολο διάστημα για την εταιρεία που ειδικεύεται στα ρούχα εγκυμοσύνης και στα βρεφικά είδη, η οποία παρουσίασε κάμψη 4,1% στις πωλήσεις της το δεύτερο τρίμηνο του 2010 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Αντίστοιχα το πρώτο τρίμηνο καταγράφηκε επιβράδυνση 1,6%, αν και οι πωλήσεις είχαν ενισχυθεί κατά 3% το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Από την άλλη η φίρμα Βlooming Μarvellous που απευθύνεται σε μέλλουσες μητέρες οι οποίες θέλουν να ακολουθούν τις τάσεις της μόδας, ενώ στην γκάμα της περιλαμβάνει βρεφικά ρούχα και παιχνίδια, ξεκίνησε από μια εταιρεία με ταχυδρομικές παραγγελίες το 1983. Ωστόσο τα τελευταία πέντε χρόνια είδε επίσης τις πωλήσεις της να συρρικνώνονται. Στόχος της εξαγοράς είναι να ενισχυθεί η ανταπόκριση που έχει η Μothercare στη μεσαία τάξη των καταναλωτών, κοινό που τα τελευταία χρόνια αυξάνεται ολοένα περισσότερο. Ενας από τους λόγους είναι και η προηγούμενη εξαγορά της εταιρείας Εarly Learning Centre αντί 85 εκατ. στερλινών με παιχνίδια για παιδιά που έχουν παράλληλα διδακτικό χαρακτήρα.

Στις ΗΠΑ η αγορά ρούχων μητρότητας αναμένεται να αγγίξει τα 4,8 δισ. δολάρια ως το 2015, σύμφωνα με την εταιρεία Global Ιndustry Αnalysts Ιnc. Η εκτίμηση βασίζεται κυρίως στην ανταπόκριση των ρούχων εγκυμοσύνης που συνδυάζονται με τις τάσεις της μόδας, στις «διάσημες εγκύους» που έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία, αλλά και στην επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Από την άλλη οι μέλλουσες μητέρες καλύπτουν ένα μεγαλύτερο φάσμα ηλικιών, με αντίστοιχα αποτελέσματα στις απαιτήσεις και στις ανάγκες. Ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η αγορά κατακερματισμένη.

Τα ρούχα εγκυμοσύνης παραδοσιακά αντιμετωπίζονται ως απαραίτητα είδη από τους καταναλωτές, ωστόσο οι μέλλουσες μητέρες τελευταία έχουν περισσότερες επιλογές, ενώ και η κρίση τις έχει επηρεάσει με αποτέλεσμα να ψωνίζουν λιγότερο. Από τη μεριά τους, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή, η οποία χτυπήθηκε περισσότερο από τη γενικότερη ένδυση στην οικονομική κρίση, προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές οι οποίοι προτιμούν να περιορίσουν τα έξοδά τους στα απολύτως απαραίτητα. Κάνοντας έλεγχο αποθεμάτων, ορισμένες φίρμες όπως η Gap πωλούν ρούχα εγκυμοσύνης σε κάποια από τα καταστήματά τους, αλλά και μέσω Διαδικτύου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk